וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר חזרת הכנסת מפגרה: באופוזיציה מתכוונים לעלות הצעה לפיזורה

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 8:48

ראשי מפלגות הקואליציה צפויים להתכנס עם ראשי הסיעות לישיבת היערכות. זאת בכדי להכריע על סדר היום שהממשלה תנסה לקדם בכנסת - למרות שאין לה רוב מאז פרישת סילמן. בליכוד מעריכים כי יהיה ניתן להשיג רוב לפיזור בקריאה טרומית בעקבות הקפאת חברותה של רע"ם מהקואליציה

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

ראשי מפלגות הקואליציה צפויים להתכנס הערב (ראשון) יחד עם ראשי הסיעות לישיבה לפני חזרת הכנסת מהפגרה. זאת, בין היתר כדי להכריע על סדר היום שהממשלה תנסה לקדם בכנסת - למרות שאין לה רוב מאז פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

באופוזיציה מתכוננים לעלות להצבעה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 ביום רביעי הקרוב. בליכוד מעריכים כי יהיה ניתן להשיג רוב רגיל לאישור ההצעה בקריאה טרומית, זאת בעקבות הודעת רע"ם כי הקפאת חברותה מהקואליציה נמשכת בינתיים והיא לא תשתתף בהצבעות בימים הקרובים.

מליאת הכנסת 16 פברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"רע"מ לא תשתתף בהצבעות בימים הקרובים". מליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עם זאת, מדובר במנוף לחץ נוסף להשגת עריק שני מהקואליציה משום שבכדי לאשר את החוק בשלוש קריאות נדרש רוב של 61 חברי כנסת. בנוסף, עד כה לא הודיעה הרשימה המשותפת אם תתמוך במהלך.

יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס הבהיר אתמול בפוסט בפייסבוק כי הוא מצפה להבנות בהקשר של הר הבית. לדבריו "מה שיכתיב את עמדתנו בנוגע למסגד אל-אקצא בקואליציה זה ההבנות בין ירדן וישראל בוועדה המשותפת של שתי המדינות". עבאס עדכן את בנט ולפיד בכך ועד להשגת הבנות עמו, מפלגתו תמשיך בחרם ההצבעות בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully