וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-5 חודשים אחרי הפיגוע בחומש: צה"ל הרס קומה בבית אחד המחבלים

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 7.5.2022 / 9:37

עימותים פרצו בין כוחות הביטחון לתושבי הכפר סילת אל-חארת'יה, שסמוך לג'נין, במהלך הריסת קומה בבית אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש לפני כחצי שנה. בכך הושלם הרס בתי המחבלים מהפיגוע. הסהר האדום דיווח כי שלושה פלסטינים נפצעו

הריסת קומה בביתו של אחד המחבלים בפיגוע בחומש/דובר צה"ל

כוחות הביטחון הרסו הלילה (שבת) קומה בבית בכפר סילת אל-חארת'יה, שסמוך לג'נין, שבה התגורר לעמר ג'רדאת, אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש. זוהי הריסת הבית הרביעית, על כן כלל בתי המחבלים המעורבים בפיגוע נהרסו. במקום התפתחו עימותים עם כוחות הביטחון. לפי הסהר האדום, נפצעו שלושה בני אדם.

בהודעת צה"ל נכתב כי במהלך הפעילות התפתחו מספר הפרות סדר במוקדים שונים, במהלכה חשודים יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. כמו כן, נשמע ירי באזור. כוחות הביטחון הגיבו בירי רוגר. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
נרצח בפיגוע בחומש. יהודה דימנטמן/באדיבות המשפחה

בדצמבר האחרון נרצח יהודה דימנטמן בפיגוע ירי בכניסה למאחז חומש. מהחקירה עלה כי המחבלים ארבו בצד הכביש וירו על המכונית שבה היה עשרה קליעים. כמה ימים אחר כך כוחות הביטחון עצרו שבעה מחבלים סמוך לג'נין,שארבעה מהם ביצעו את פיגוע הירי.

מעצרם החל בשעות המוקדמות של הלילה, אז הכוחות פשטו על בית משפחת ג'רדאת ועצרו את מאג'ד סאלח ג'רדאת, בנו של סאלח ג'רדאת, מחבל שנהרג מאש צה"ל בעבר, ועצרו את האסיר לשעבר ופעיל הג'יהאד האסלאמי איברהים מוסא טחאיינה. בנוסף אליהם נתפסו שניים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע. שעות לפני התפיסה, מאג'ד העלה סרטון לרשת החברתית בה תהה, "איפה הצבא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully