וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שוטרים וחיילים במצוד אחר המחבלים מאלעד: "ערוכים למעבר מאפס למאה"

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 19:26

מג"ב, שב"כ וימ"מ מתגברים את המצוד בסיורים מהקרקע ומהאוויר, במטרה לתפוס את שני המחבלים, שנמצאים במנוסה מליל אמש. מפקד פיקוד המרכז הנחה לתגבר את קו התפר ואת אזור ג'נין, אך לא ביקש תגבור של חיילים נוספים. במשטרה קראו לבעלי נשק מורשה - לשאת אותו עליהם

תיעוד רגעי הפיגוע באלעד/מערכת וואלה!

המצוד אחר המחבלים מהפיגוע באלעד, שרצחו שלושה בני אדם, מתרחב - כך אמרו הערב (שישי) גורמים במערכת הביטחון. אל המצוד הצטרפו מאות שוטרים וחיילים מטעם מג"ב, שב"כ וימ"מ שמסיירים בקרקע ומהאוויר, במטרה לתפוס את שני המחבלים, שנמצאים במנוסה מליל אמש.

לדברי הגורמים, המצוד נעשה בעיקר בעזרת כוחות המשטרה, שמלווים ביחידות מיוחדות, בהן הימ"מ והיחידה המבצעית של שב"כ. אלה מתמקדים באזורים נבחרים וצירי תנועה שנותחו על ידי מומחי שטח, לצד פעילות מודיעינית רחבה של שב"כ באזור אלעד, קו התפר ובשטחי יהודה ושומרון.

מהבוקר נערכו כמה הערכות מצב, וכוחות הביטחון נמצאים בכוננות שיא ונערכים למאמצים נוספים לקראת אחר הצהריים, הערב והלילה.

מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש, 18 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
כוננות שיא. חיילי צה"ל במצוד אחר מחבלים, ארכיון/דובר צה"ל

נכון לכתיבת שורות אלה, במערכת הביטחון ישנן שתי הנחות עבודה: הראשונה היא שהמחבלים נשארו בשטח ישראל ונערכים לפיגוע נוסף; השנייה, שהם הצליחו להימלט לשטחי יהודה ושומרון. בנוסף לכך, מאמינים כי המחבלים נמלטו ברגל מאלעד ומצפונה, או שנמלטו באמצעות רכב. "לא פוסלים אף אפשרות", אמרו גורמי ביטחון, "היחידות ערוכות למעבר מאפס למאה ולהיתקלות מטווח אפס עם המחבלים". מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, ציין כי במשטרה סבורים שהמחבלים נמלטו כשהם חמושים, ולכך נערכים כוחות הביטחון בהתאם.

בשלב הזה, מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הנחה לתגבר את קו התפר באזורים נבחרים ואת אזור ג'נין. האלוף לא ביקש תגבור מטכ"לי נוסף מעבר לגדודי הלוחמים ויחידות חטיבת הקומנדו שהועברו לפעולה ביהודה ושומרון וקו התפר במהלך הרמדאן. במוצאי השבת תתקיים הערכת מצב נוספת, במהלכה יוחלט האם אוגדת יהודה ושומרון וקו התפר דורשים תגבור כוחות נוכח המצב הביטחוני והמשך המצוד.

הפיגוע באלעד | האמפי פארק. אבשלום ששוני, פלאש 90
"לשים את היד על המחבלים, וכמה שיותר מהר". זירת הפיגוע/פלאש 90, אבשלום ששוני

בתום הערכת מצב, המפכ"ל הגדיר כי "המטרה היא לשים את היד על המחבלים, וכמה שיותר מהר". לדבריו, "אנו משקיעים במאמץ מודיעיני ומבצעי עצום עם יתר שותפינו במערכת הביטחון בכדי להתחקות אחר נתיב בריחתם". בנוסף, בתום ועידה טלפונית עם פורום מפקדי המחוזות והאגפים במשטרה, חידד המפכ"ל את הצורך בהגברת הנוכחות המשטרתית במהלך השבת, והורה על מבצע משטרתי למעצר שוהים בלתי חוקיים וכל מי שמסייע, מעסיק או מלין אותם.

המשטרה הנחתה את התושבים לשמור על השגרה ולהגביר עירנות. "בשעה זו עושים כל שביכולתנו לתפוס את המחבלים", מסרו, "לא נשקוט ולא ננוח עד לתפיסתם". במשטרה קראו לכל מי שמבחין באדם חשוד להתקשר למוקד 100, והוסיפו כי "רצוי שבעלי נשק מורשים ומאומנים ישאו את כלי הנשק על גופם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully