וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע באלעד: אלו המחבלים, חשש שיבצעו פיגוע נוסף

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 12:28

נמשך המצוד אחר המפגעים שרצחו שלושה בני אדם. במערכת הביטחון לא יודעים היכן הם וחוששים שיימלטו לשטחים. גנץ החליט להאריך את הסגר על יו"ש עד ליום ראשון. אף ארגון טרור עוד לא קיבל אחריות על האירוע. שר החוץ האמריקני גינה בחריפות: "מתקפה מחרידה"

תיעוד רגעי הפיגוע באלעד/איציק אוחנה, כיכר השבת

המשטרה הודיעה במהלך הלילה (שישי) כי אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר בן ה-20 הם שני המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע באלעד. השניים, תושבי ג'נין, חשודים ברצח יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח. המשטרה פרסמה את תמונותיהם וקראה לציבור לדווח על כל חשד או מידע בנוגע למקום הימצאם. כמו כן, עמודי החשבונות שלהם ברשתות החברתיות הורדו.

לשניים אין עבר ביטחוני. מקום המסתור שלהם לא ידוע, ובמערכת הביטחון חוששים שהם עלולים לבצע פיגוע נוסף או להימלט לשטחים. מחסומים נפרסו בכבישים, ומסוק מבצע סריקות מהאוויר אחר רכב מסחרי שנמלט מזירת הפיגוע.

בתום התייעצות ביטחונית שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי הוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים. "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם", אמר. "מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".

אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן ה-20. חשודים בפיגוע אלעד. 6 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
שני הצעירים מג'נין החשודים בביצוע הפיגוע/דוברות משטרת ישראל

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב שבסיומה הוחלט להאריך את הסגר על יהודה ושומרון ורצועת עזה עד יום ראשון. בסוף השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. כמו כן, הוחלט לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות, ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים ליהודה ושומרון.

בסיום הערכת המצב אמר שר הביטחון כי מדובר בפיגוע קשה, שהוא חלק מסדרת פיגועים. עוד אמר, כי מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה, וכי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים ומאחל החלמה לפצועים.

תמונות המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. 6 במאי 2022. רשתות חברתיות, אתר רשמי
תמונת המחבלים שביצעו את הפיגוע/אתר רשמי, רשתות חברתיות
זירת פיגוע, אלעד, 5 במאי 2022. יוסי אלוני, פלאש 90
זירת הפיגוע באלעד/פלאש 90, יוסי אלוני

גורמי ביטחון סיפרו לוואלה! כי "כמו שזה נראה כרגע לפי הפרטים מתחזקת ההבנה שמדובר בפיגוע שבו השתתפו שני מחבלים. הם רצחו בצורה מזעזעת אזרחים ישראלים. בשלב הזה מתבצעות סריקות. לא ברור בשלב הזה לאן הצליחו להימלט. קיים חשד שהם מסתתרים עדיין באלעד ולא עזבו את העיר, ולכן הוקפצו כוחות משטרה גדולים לעיר".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב החל גם הוא בהערכת מצב, ואמר כי "שילמנו הערב מחיר כבד מאוד באירוע קשה. המשטרה, שב"כ וצה"ל מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע, ויניחו עליהם את ידם, חיים או מתים. אם יתברר לנו שהיה מי ששלח את המחבלים לבצע את הפיגוע, גם איתו נבוא חשבון". עוד הוסיף השר כי "אנחנו נמצאים במאבק קשה מול טרור פלסטיני חסר מעצורים, ונכה בו בכל העוצמה בכפרים, בערים ובמחנות הפליטים".

זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד/רויטרס

עד כה אף ארגון טרור לא לקח אחריות על האירוע. שב"כ השתלב בחקירה, כדי להבין מי עומד מאחוריו הפיגוע המזעזע. חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו על האירוע הרצחני. "פיגוע גבורה איכותי שנותן מכה לכיבוש במסגרת התגובה על פשעי הכיבוש ופריצת מתנחליו לאל-אקצא", נמסר בהודעת חמאס. "עמנו ימשיך במאבק ובהגנתו על המסגד בכל האמצעים, הכיבוש הציוני ישלם את מחיר פשעיו ומדיניותו הגזענית". בסוף השבוע שעבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר קרא לבצע פיגועים בגרזן, ובנאום שנשא אמר: "שכל אחד יכין את הרובה שלו. מי שאין לו רובה שיכין את הגרזן או הסכין שלו".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר הלילה כי הוא וגורמים אמריקנים נוספים מגנים בתוקף את הפיגוע באלעד. "זו הייתה מתקפה מחרידה שמטרתה לפגוע בגברים ונשים חפים מפשע, והייתה מתועבת במיוחד על רקע חגיגות העצמאות בישראל", אמר בלינקן והוסיף כי "אנחנו נשארים בקשר הדוק עם חברינו ושותפינו הישראלים ועומדים לצידם אל מול המתקפה הזו".

מוקדם יותר אתמול בערב, הפגינו עשרות תושבי יהודה ושומרון וניסו לחסום מספר צמתים לתנועת ערבים. ההפגנות התקיימו בצומת קרית ארבע, צומת שילה, צומת הכניסה לרמאללה הסמוכה לישוב בית אל, כיכר שומרון, וצומת כפר עציון. "לא נשב בבית ונחכה לנרצח הבא", נמסר מהמפגינים בכיכר שומרון, "ירדנו לכאן מיד לאחר הפיגוע לחסום את הכביש לתנועת ערבים ולשבש את שגרת אזרחי האויב שנותנים רוח גבית ותמיכה למחבלים". כמו כן, במהלך הלילה שרפו מתנחלים שלושה רכבים של פלסטינים בכפר עוריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully