וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תבוא תבוא - אבא שלי מת": העדויות מהפיגוע בפארק באלעד

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 23:07

שני מחבלים זעזעו את העיר כשתקפו עוברי אורח בגרזן. מתנדבים של צוותי רפואה שהגיעו לזירה סיפרו על התמונות הקשות. "מכל פינה זעקו לעזרה - לא הצלחנו להשתלט". ראש העיר: "כוחות הביטחון עושים את העבודה - כולנו עם הפצועים"

בווידאו: שלושה בני אדם נרצחו, שניים נפצעו קשה בפיגוע באלעד/צילום: מד"א, איחוד הצלה, יותם רונן, דוברות משטרת ישראל, דוברות בית החולים בילינסון ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שלושה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע באלעד. עדים לאירוע תיארו תמונה קשה. אהרון סיפר כי היה ליד הפארק ושמע צעקות. "רצתי לכיוון האנשים. ילד אחד צעק לי 'תבוא תבוא, אבא שלי מת'. הבנתי שהמצב קשה. התחלתי לעשות החייאה עד שהגיעו הכוחות", סיפר.

מתנדב זק"א שהגיע לזירה אמר כי "הגעתי לכיכר אבן גבירול ועוברים ושבים סיפרו שהמחבלים התחילו בכיכר ומשם רצו לתוך הפארק. הם תקפו עם גרזנים ובסכינים. בפארק עצמו היו מלא אנשים, שחגגו את יום העצמאות. מכל פינה זעקו לעזרה, לא הצלחנו להשתלט. כל השביל היה מלא בפצועים ששרועים על הרצפה".

"אנשים יצאו לחגוג, יצאו ליהנות קצת עם המשפחה ביחד בפארק ופתאום שני מחבלים. יכול היה להיות אירוע יותר חמור, אין שם יותר מדי אנשים עם נשק ואין איך להתגונן", המשיך המתנדב. "אנשים צעקו לעזרה, לא הבנתי מה קורה ולאן לרוץ. למרות זאת, רואים פה את הגבורה של האזרחים, אנשים רצו לעבר הפצועים כדי לסייע להם".

זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022/רויטרס

אחד מהעדים לאירוע אמר: "היה לי ולחבר שלי נס. שני ערבים עם גרזנים באו עלי ועל חבר שלי. אני והחבר נתנו מלחמה. ברוך השם ניצחנו אותם". מפקד אגף מבצעים במשטרה, אופיר בינדר, שהגיע לזירה מסר כי "יש לנו מספר זירות, אנחנו במצוד אחר החשודים אנחנו לא יודעים מעבר לזה פרטים. מפעילים מסוקים, כוחות מיוחדים, מחסומים. כל הפצועים פונו. מנצל את ההזדמנות לפנות לציבור - צריך להיכנס לבתים, לא להוציא תמונות, לשמור על הצירים פנויים". עד אחר סיפר כי ילד צעק "מחבל מחבל". לדבריו, המפגע צעק "אללה וואכבר", והכה בגרזן מאבטח שניסה לירות בו. "הם היו שניים עם גרזנים. הם ברחו לכיוון היער".

ראש עיריית אלעד אמר בזירת האירוע: "זו לא זירה אחת. כוחות הביטחון עושים את העבודה. כולנו מתפללים לבורא עולם. ליבנו עם הפצועים. תאמרו תהילים. בואו נעבור את האירוע בצורה הטובה ביותר. צריך להיכנס לבתים להגיד תהילים ולהרגיע את הילדים".

עוד בוואלה!

הותקפו בגרזן: 3 נרצחים בפיגוע באלעד - מצוד אחר המחבלים

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד/רויטרס

מקופת החולים כללית נמסר כי בעקבות גל הטרור, נפתח קו תמיכה לסיוע נפשי ורגשי למטופליה, המופעל בסיוע עובדים סוציאלים ופסיכולוגים. הקו, שמספרו 03-7472010, זמין כבר החל משעות אלו ויינתן בו מענה רציף לאורך כל שעות הלילה ומעבר לכך, ככל שיעלה הצורך. מחר יצטרף למענה קו שיופעל במרפאת בריאות הנפש בארי של כללית בבני ברק, שמספרו 03-6714700. הקו יופעל בשעות 8:00 עד 12:00 ובמקביל ניתן יהיה להגיע פיזית למרפאה, ברחוב בארי 5 בני ברק, בשעות 10:00 עד 12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully