וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפארת מדינת ישראל: חוגגים עצמאות 74 בטקס המשואות בהר הרצל

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 23:10

דגל ישראל הונף ובכך ניתן האות לפתיחת החגיגות. ירון בצלאלי, ששכל את בתו הילה בהכנות לטקס לפני כעשור קרא את תפילת היזכור. בין משיאי המשואות: הוריה של שירה בנקי, מפקד הימ"מ והזמרת ריטה. בנט: "גאים במה שהשגנו יחד"

בווידאו: טקס המשואות בהר הרצל/צילום: ניידת הרצליה

טקס המשואות המסורתי פתח הערב (רביעי) את חגיגות יום העצמאות ה-74, בהר הרצל בירושלים. הטקס נערך השנה בסימן "יד פוגשת יד" ו-12 אישים השיאו את המשואות לתפארת מדינת ישראל, בהם מפקד הימ"מ, הזמרת ריטה והוריה של שירה בנקי. לראשונה, טקס המשואות נערך ללא מופע זיקוקים, לצורך התחשבות בהלומי הקרב.

לראשונה, השיא משואה בטקס אדם שלא ניתן לחשוף את זהותו - ח', מפקד הימ"מ, שיעלה למעמד כשהוא עם מסיכת קורונה וכובע מצחייה. לצידו, השיאו השנה משואה הזמרת ריטה יאהן פורוז; מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה ב-2015; יעל שרר, שייסדה את הלובי למלחמה באלימות מינית ויורם (יאיא) יאיר, ששירת בצה"ל במשך 35 שנה ובתפקידו האחרון שירת כראש אגף כוח האדם, וכיום מכהן בראש התנועה החינוכית "אחריי" ו"יחד למען החייל".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"יד פוגשת יד". טקס המשואות/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, השיאו משואה קלמן סמואלס, שהקים יחד עם אשתו את עמותת "שלווה" לאנשים עם מוגבלויות; עידן קלימן, מוביל רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל; אליזבטה שרסטוק, יושבת ראש הקהילה היהודית באוקראינה; עשהאל שבו, כדורסלן פראלימפי; שמחה גתהון ואנג'ל אלון, שפועלות למען ילדים ונוער בסיכון; מוניר מאדי, פעיל חברתי דרוזי וסגן הדר כהן, שתשיא את משואת צה"ל.

ריטה במהלך הדלקת המשואות. יונתן זינדל, פלאש 90
"לכבוד המוזיקה, שהיא השורשים והפרחים שלי". ריטה/פלאש 90, יונתן זינדל
טקס הדלקת המשואות | ראש הממשלה, נפתלי בנט ורעייתו גילת/פלאש 90, יונתן זינדל

קלמן סמואלס השיא משואה לכבוד "כל האמהות והאבות שמקבלים ואוהבים את הילדים שלהם כמו שהם ומאמינים בהם כמו שהם יכולים להיות; אנשי המקצוע המסורים, בנות ובני השירות הלאומי ואלפי המתנדבים שרואים את האדם ולא את המוגבלות". יעל שרר הקדישה את המשואה לכבוד מי שנפגע ונפגעה מינית. "היו שביקשו לגזול את כבודנו, היום אנחנו מקבלות ומקבלים אותו בחזרה. אין לנו במה להתבייש, לא אנחנו נסתיר את פנינו".

יורם יאיר השיא את המשואה לכבוד "רעיי, מפקדיי ופקודיי הלוחמים, שבגבורתם ובעוז רוחם עיצבו את רוח צה"ל". מיקה ואורי בנקי בחרו להשיא את המשואה לכבוד "אלו הבוחרים ללמד את הטוב במקום לגנות את הרע, ועוסקים בקירוב ולא בהרחקה, בחיבור ולא בהפרדה, בתיקון ולא בנקמה". לאחריו עלה עידן קלימן, שהקדיש את משואתו לנכי צה"ל. לאחר מכן עלתה אליזבטה שרסטוק, שנאמה בשפה האוקראינית והקדישה את המשואה "לכבוד החסד, שהוא החובה, הזכות והתכשיט היפה ביותר של העם היהודי".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לכבוד אחיי ואחיותיי שמסכנים את חייהם". מפקד הימ"מ/פלאש 90, יונתן זינדל

סגן הדר כהן, משיאת משואת צה"ל, הקדישה את המשואה לכבוד "החברה הישראלית והעם היהודי המוסרים לידינו את הפיקדון היקר ביותר - הבנים והבנות". הזמרת ריטה עלתה אחרונה והקדישה את המשואה "לכבוד המוזיקה שהיא השורשים והפרחים שלי, שמנחמת, מחבקת ומגשרת בין אנשים ועמים".

בתום טקס השאת המשואות, החל מופע הדגלנים המסורתי. הזמרת ואלרי חמאתי, הזמר יזהר כהן ולהקת "הפיל הכחול" הופיעו בשירה, לצד הלהקות הצבאיות. דגלי ישראל וצה"ל הועברו מידי זרוע היבשה לידי פיקוד העורף, שיחזיק בהם למשמרת עד לשנה הבאה. הטקס נחתם כמדי שנה בשירת התקווה.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הדגלנים/פלאש 90, יונתן זינדל
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בניגוד לשנים קודמות - לא ינאם. נפתלי וגילת בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

עשהאל שבו הקדיש את המשואה לנכי ונכות צה"ל. ח', מפקד הימ"מ, עלה להשיא את המשואה כשהוא חובש כובע ומסיכת קורונה, והקדיש אותה לכבוד "אחיי ואחיותיו, הלוחמים והלוחמות, בגלוי ובסתר, שמסכנים את חייהם בכל יום ובכל לילה למען ביטחון ישראל".

שמחה גתהון ואנג'ל אלון השיאו את המשואה "לכבוד צוותי החינוך והרווחה, בהכשרה ובשדה, העומדים בחזית העשייה החברתית, מתוך אמונה עמוקה ואהבה גדולה". לאחריו עלה מוניר מאדי, שהשיא משואה לכבוד המכינה הקדם-צבאית שמנהל ולכבוד בני ובנות העדה הדרוזית.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
לתפארת מדינת ישראל. טקס המשואות/פלאש 90, יונתן זינדל

ירון בצלאלי, אביה של הילה בצלאלי, קרא את תפילת יזכור, לציון עשור לאסון בו היא נהרגה בחזרות לטקס הדלקת המשואות.

לאחר מכן, הופיע הזמר רביב כנר. הדגל הורם לראש התורן בכדי לציין את המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות. לאחר מכן, הופיעו הזמרים שרית חדד ועידן עמדי.

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, נשא דבריו. "אנחנו ישראלים, מחברים את הגוונים הרבים של כולנו לרקמה אנושית אחת, לחברה הישראלית, שממלאת את הלב של כולנו", אמר. "בנינו כאן יחד בית לאומי, במדינת ישראל. וגם שילמנו כאן יחד מחיר כבד מנשוא, על הבית שלנו. אני מאמין שנוכל להצליח בכל יום לבחור לראות את הטוב האחד בשני; לבחור להאיר פנים; לבחור במשותף על פני מפריד; לחיות ביחד, בבית של כולנו. כי בלעדינו - בלעדי כולנו - איננו אנחנו. ואין לנו אלא כיפת שמיים אחת, ומדינה אחת, מדינת ישראל שלנו".

זיקוקים בפתח תקווה 4 במאי 2022. ראובן קסטרו
חגיגות העצמאות/ראובן קסטרו
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  4 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ישראל חוגגת 74/פלאש 90, יונתן זינדל
בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, בברכה לאזרחי ישראל לרגל יום העצמאות ה-74/לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לטקס עם רעייתו וילדיו, אך בניגוד לשנים עברו ובהתאם להחלטת שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לא נאם. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נעדר מהטקס.

ראש הממשלה בנט בירך לכבוד חגיגות יום העצמאות ה-74: "מה שהחריב את המדינה היהודית העתיקה היה הפלגנות בתוך העם שלנו", אמר. "אסור לנו לאפשר לשנאה ללכוד אותנו, להשתלט עלינו. אנחנו צריכים לראות אחד את השני בעין טובה, להאמין שגם האחר רוצה בטובת המדינה, גם אם דעתו שונה באופן מוחלט. אנחנו צריכים כולנו תמיד להניח את טובת המדינה מעל המגזר שלנו, מעל האינטרס האישי". הוא הוסיף, "74 שנותיה של המדינה לימדו אותנו שכאשר עם ישראל מאוחד - אף אחד לא יכול לנו".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח את ברכתו לכבוד החגיגות. "אחיותיי ואחיי, זכותנו לחיות ולשגשג כאן בארץ הזאת נעוצה בכך שנפיל את החומות שגבהו בתוכה, החומות שגבהו ביננו, וששוב נראה אחד בשני קודם כל שותפים לבניין, וכך, יחד, נצליח", מסר. "במחויבות הדדית, בערבות חברתית, בלב פתוח. ככל שנדע לכבד את האחר וככל שנדע להדגיש את היחד, צדקת דרכנו ואמונתנו, כלפי פנים, וכלפי חוץ, תצא לאור באופן הברור ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully