וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בירך את הרצוג לקראת יום העצמאות: "מאחל שגשוג לעם ישראל"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 21:46

במהלך השיחה בירך הרצוג את ארדואן לרגל עיד אל פיט. ארדואן מצידו שלח אגרת ברכה לרגל יום העצמאות ה-74 של ישראל, בה כתב כי הוא "מאמין ששיתוף הפעולה בין המדינות יתפתח". לראשונה מאז המתיחות סביב הר הבית הנשיא שוחח עם מלך ירדן עבדאללה והביע תקווה כי הרגיעה תשמר

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שני) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. במהלך השיחה בירך הרצוג את ארדואן לרגל עיד אל פיטר וארדואן שלח אגרת ברכה לרגל יום העצמאות ה-74 של ישראל. "מאחל שגשוג לעם ישראל", אמר ארדואן.

בפתח השיחה בין המנהיגים, ביקש הנשיא הרצוג לברך את ארדואן ואזרחי טורקיה לרגל חג העיד אל פיטר. בתגובה הביע נשיא טורקיה תקווה כי החג יביא עמו שמחה, שלום וקירוב לבבות אזורי. כמו כן, השניים דנו בחשיבות הדיאלוג הפתוח והשוטף בין המדינות כדי לשמור על השקט והיציבות באזור כולו, בייחוד בימים אלו.

פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת הרצוג וארדואן באנקרה בחודש מרץ/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בנוסף, הודה הרצוג לארדואן על איגרת הברכה ששלח לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. באיגרה, כתב הנשיא הטורקי כי "בתקופה החדשה ביחסים בינינו, שהחלה בביקורו של כבוד הנשיא בארצנו במרץ האחרון, אני מאמין באמת ובתמים ששיתוף הפעולה בין המדינות יתפתח בצורה שתשרת את האינטרסים הלאומיים ההדדיים שלנו, כמו גם את השלום והיציבות האזורית".

מאוחר יותר נשיא המדינה גם שוחח עם מלך ירדן עבדאללה השני המבקר בימים אלו בארצות הברית. בשיחה הרצוג ביקש לברך את מלך ירדן ואזרחי מדינתו לרגל העיד אל-פיטר. השניים הביעו תקווה כי הרגיעה באזור, השקט והשלווה ישמרו. זו השיחה הראשונה בין מלך ירדן לבכיר ישראלי מאז המתיחות האחרונה סביב הר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully