וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה לבקשת ארה"ב: גנץ הכריז על 4 אנשי דאעש כפעילי טרור

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 15:36

ארבעת בכירי הארגון, המואשמים בהקמת תאי דאעש ברחבי דרום אפריקה, התעסקו בגיוס כספים ותכנון פיגועים ביבשת, וההחלטה תאפשר להטיל עליהם אחריות פלילית ולהחרים את רכושם. "ישראל וארצות הברית רואות את הצורך להילחם בארגוני הטרור, בכל מקום ובכל זמן"

שר הביטחון בני גנץ חתם אתמול (ראשון) על צו המכריז על ארבעה פעילי דאעש בכירים כפעילי טרור זרים, לבקשת ארצות הברית. זו הפעם הראשונה שהכרזה מסוג זה נעשית בעקבות בקשה אמריקנית.

ההכרזה, שמתרחשת עקב שיתוף פעולה בין של המטה ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון ובין הממשל האמריקני, תאפשר להכניס את הארבעה לרשימת פעילי טרור, להטיל עליהם אחריות פלילית, לרבות סמכויות מעצר מיוחדות, ולהחרים את רכושם.

הארבעה הוכרזו כבר בעבר על ידי ארצות הברית כפעילי טרור, וכעת הם פועלים ברחבי אפריקה ומואשמים בהקמת תאי דאעש ברחבי היבשת, גיוס כספים ותכנון פיגועים. בכירי הארגן שהוכרזו כפעילי טרור הם: פרהד הומר, מקים תא דאעש בדרבן שבדרום אפריקה שגייס כספים באמצעות חטיפה וכופר, סיראג' מילר, ראש תא של הארגון בקייפטאון שידוע בהכשרת שודדים, עבדאללה חוסיין אבדיגה, ששלט על שני ביבשת וגייס פעילים רבים עבור דאעש, ופיטר צ'רלס אמבגה סייע בהעברת כספים ששימשו לרכישת נשק עבור ארגון הטרור.

בני גנץ בהצהרה לתקשורת בעקבות אירועי השבוע האחרון. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לראשונה, הכרזה מסוג זה נעשת בעקבות בקשה מארצות הברית. גנץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"ישראל וארצות הברית רואות את הצורך להילחם בארגוני הטרור, בכל מקום ובכל זמן", אמר שר הביטחון בני גנץ. "נמשיך לפעול כדי לגדוע את יכולותיהם של ארגוני הטרור ופעיליו, ונמשיך להדק את שיתוף הפעולה שלנו עם כלל השחקנים בעולם מול מי שמבקש לערער על היציבות ולפגוע בחיי אדם".

החלטת ישראל לאמץ את ההכרזה על פעילי דאעש יכולה לסייע לה לייצר חזית אחת יחד עם שאר המדינות הלוחמות בארגון הטרור. כמו כן, ההצהרה תואמת את רצון האו"ם, הקורא למדינות לשתף פעולה נגד במלחמה נגד מימון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully