וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נענה להזמנת בנט: יגיע לישראל בחודשים הקרובים

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 21:34

ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארה"ב, שהודיע לו כי יבקר בארץ בקרוב. השניים דיברו על הנושא האיראני, והדרישה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. בתוך כך, ברקע המו"מ התקוע בין איראן לארה"ב, ראש המל"ל יבקר בוושינגטון לשיחות בנושא

רה"מ נפתלי בנט בבסיס אוגדת איו"ש בבית אל, 5 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ייפגש עם ביידן בישראל. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (ראשון) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהודיע לו כי יבקר בישראל בחודשים הקרובים. בנוסף, השניים שוחחו על הדרישה האיראנית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

"אני בטוח שהנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל, שדואג לביטחונה, לא יאפשר להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", מסר ראש הממשלה. "ישראל הבהירה את עמדתה בנושא: משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם חזרתו לבית הלבן 4 באפריל 2022. רויטרס
נענה להזמנה. ביידן/רויטרס

מטעם הבית הלבן נמסר כי ביידן ובנט שוחחו על האיום מצד איראן ושלוחיה באזור. הודעת נכתב בהודעה כי "שני המנהיגים הדגישו את הקשר החזק שהם פיתחו מאז ביקורו של בנט בוושינגטון בחודש אוגוסט. הקשר הזה אפשר לשתי המדינות להגיע לעמדה משותפת בשורה של נושאים ביטחוניים קשים. הנשיא ביידן הזכיר את המאמצים שישראל והרשות הפלסטינית עושות כדי להוריד את המתיחות ולאפשר לעונת החגים להסתיים בשלום".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי איל חולתא יבקר השבוע בוושינגטון לשיחות בבית הלבן בנושא האיראני. בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי חולתא ייצא לוושינגטון בראש משלחת של נציגי מערכת הביטחון ומשרד החוץ לצורך סבב נוסף של שיחות אסטרטגיות בנושא איראן. זאת, על רקע המבוי הסתום במשא ומתן בין איראן לארצות הברית.

הדרישה של המשטר בטהראן הגיעה במסגרת שיחות הגרעין. בחודש שעבר דווח בוואלה! כי איראן מסרבת בשלב זה לדרישה האמריקנית כי תיתן התחייבות פומבית ל"רגיעה באזור" בתמורה להסרת משמרות המהפכה מהרשימה - כך לפי שני מקורות אמריקנים ובכיר ישראלי שמעורים בנושא.

סוגיית משמרות המהפכה היא המחלוקת האחרונה שנותרה פתוחה בין ארצות הברית לבין איראן בדרך לחזרה להסכם הגרעין משנת 2015. האיראנים מתעקשים שממשל ביידן יסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור כתנאי לחזרה להסכם הגרעין ומציבים זאת כ"קו אדום".

בשבועות האחרונים השליח האמריקני לנושא איראן, רוב מאלי, ניהל משא ומתן עקיף עם האיראנים בנושא באמצעות האיחוד האירופי וקטאר. אחת ההצעות שהאמריקנים העלו במהלך המשא ומתן היא שבתמורה להסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור, האיראנים יתחייבו פומבית לפעול להורדת המתיחות ולרגיעה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully