וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אורנית מואשם שהתחזה למסתערב, הערים על צה"ל - והבריח פלסטינים לישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 19:08

על פי כתב האישום בן ה-33 עמד בקשר עם פלוגת פיקוד העורף שהוצבה לשמור על מקטע בגדר ההפרדה. כשהתקשר למפקד היחידה, הוא הרחיק לבקשתו את חייליו בטענה כי מתקיימת באזור פעילות מסתערבים של משמר הגבול. כל זאת ברקע החשש לחדירת מחבלים מהגדר

בווידאו: אמיר בוחבוט מדווח מהפרצות בגדר בדרום הר חברון/צילום: יאיר זימרמן טנא עומרים, אמיר בוחבוט ויניר יגנה

תושב אורנית שבשומרון נאשם שהתחזה למסתערב והערים על כוחות הביטחון על מנת להבריח פלסטינים באופן בלתי חוקי לשטח ישראל. הנאשם, בן ה-33 עמד בקשר עם פלוגה של פיקוד העורף שהוצבה לשמור על מקטע בגדר ההפרדה. הוא נהג להתקשר לחיילים בפלוגה פלוגה, שהרחיק לבקשתו את החיילים בטענה כי מתקיימת באזור פעילות מסתערבים של משמר הגבול. בזמן זה, העביר את הפלסטינים את הגבול.

במהלך חודש אפריל, בעקבות גל הטרור והפיגועים הרצחניים, הוחלט במערכת הביטחון לתגבר את כוחות צה"ל לאורך גדר ההפרדה על מנת למנוע מעבר שב"חים מהשטחים לישראל. במקטע גדר ההפרדה הסמוך ליישוב אורנית בשומרון הוצבה פלוגה של פיקוד העורף אשר תגברה את הכוחות בשטח והוצבה במספר נקודות בהן זוהו פריצות בגדר. באותו הזמן, הנאשם התחיל להגיע מעת לעת לגדר ההפרדה, פגש את חיילי הפלוגה והציג עצמו כלוחם משמר הגבול ואף חילק להם ממתקים.

פרצה בגדר המערכת סמוך לישובים מוקייבלה/מגן-שאול.. מועצה איזורית גלבוע, אתר רשמי
פרצה בגדר המערכת סמוך ליישוב מגן שאול/אתר רשמי, מועצה איזורית גלבוע

לאחר שהתיידד עם הלוחמים, התקשר הנאשם ממספר חסום לע' סגנית מפקדת הפלוגה, ושוחח איתה כמה שיחות וסיפר לה כי הוא מבצע פעילות מסתערבים מבצעית בגזרה, במסגרתה הוא תופס שוהים בלתי חוקיים ואת סייעניהם.

לאחר שרכש את אמונם של הלוחמים ופיקוד הפלוגה, ב-5 לאפריל הגיע הנאשם ברכבו לגדר ההפרדה כשהוא לבוש בפליז צבאי, שם פגש בחיילת מהפלוגה, והציג עצמו כלוחם מג"ב המסייע במבצעים לתפיסת שב"חים. הוא הסביר לחיילת כי לצורך הפעילות, על הפלוגה להתרחק מהגדר על מנת שהמסתערבים יוכלו לארוב לשב"חים.

בתגובה, אמרה לו החיילת שהיא זקוקה לקבל אישור ממפקד הפלוגה ונתנה לו את המספר האישי של המפקד. לאחר מכן, התקשר הנאשם מהטלפון הנייד של החיילת למפקד וסיפר למפקד כי הוא מקיים פעילות התסערבות בגזרה לאיתור שב"חים, המפקד השתכנע מדבריו ואישר לבצע את הפעילות. לאחר השיחה ביניהם, סיכם עם הפלוגה כי כאשר יבקש מהם להתרחק מהגדר ולאפשר לשב"חים לעבור את הגדר עליהם לעשות כן כדי שהוא וצוותו יוכלו ללכוד אותם בכביש הראשי בפנים לגדר. וכך, במשך יומיים, בשעות הבוקר, התרחקו הכוחות מהגדר לבקשתו ואפשרו מעבר שב"חים לתוך שטח ישראל.

שוהים בלתי חוקיים בתעלה סמוך ליישוב אורנית בשומרון, 22 ביולי 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוהים בלתי חוקיים באזור אורנית, ב-2015/חטיבת דובר המשטרה

בפעם אחרת, לאחר שהגיע לגדר ההפרדה, ביקש מחיילת את הטלפון האישי שלה תוך שהוא מציג עצמו כלוחם מג"ב בפעילות לאיתור שב"חים. כמה דקות לאחר מכן התקשר אליה וביקש שהיא ושאר החיילים יתרחקו מהגדר על מנת שלא יחשפו את המארב שהוא וחבריו לצוות מתכננים. לאחר שנעתרו לבקשתו, נכנסו שלושה שב"חים דרך הגדר והמשיכו בדרכם לתוך ישראל. לאחר מכן התקשר לחיילת שוב ועדכן אותה כי השב"חים שחצו את הגדר נתפסו על ידו.

בשבוע שעבר, ערב חג המימונה, הגיע הנאשם שוב למקום והבריח 30 שב"חים כשהחיילים נעתרו שוב לבקשתו להתרחק מהגדר - באישור סגן מפקד הפלוגה. לאחר מכן התקשר לחיילת וסיפר לה, "סיימנו עם כל החראות שתפסנו, עשרה כבר נעצרו, מחר יש להם דיונים והשאר שחררנו לאדום". לאחר מכן שאל מה ברצונה שיביא לה לאכול, והגיע למקום עם חטיף בידו.

שוהים בלתי חוקיים בתעלה סמוך ליישוב אורנית בשומרון, 22 ביולי 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוהים בלתי חוקיים באזור אורנית, ב-2015/חטיבת דובר המשטרה

כשנעצר, נתפס כשהוא לבוש בפליז צבאי עם לוגו של פיקוד העורף ובכיסיו כסף מזומן בסך של כ-11 אלף שקלים. על פי כתב האישום, הוא תכנן עם גורמים נוספים כי בעת שיעברו השב"חים את גדר הגבול משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, יחכו אחרים בכלי רכב סמוך לגדר ויסיעו אותם לתוככי שטחי מדינת ישראל.

הגבר מואשם בגין התחזות לאדם במטרה להונות, הפרעה לעובד ציבור, כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, הוא תכנן עם גורמים נוספים כי בעת שיעברו השב"חים את גדר הגבול משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, יחכו אחרים בכלי רכב סמוך לגדר ויסיעו אותם לתוככי שטחי מדינת ישראל

עו"ד תמיר סולומון ואיילת איילנברג המייצגים את הנאשם מסרו בתגובה: "מרשנו הכחיש את העובדות הנטענות כלפיו בכתב האישום, וכמובן לאחר שיובא בפנינו חומר הראיות שבתיק ונשקוד על לימודו, נוכל להתייחס באופן פרטני לעובדות הנטענות בו".

מדובר צה"ל נמסר כי "החשוד יצר קשר עם הפלוגה שפועלת בגזרה כשהוא מתחזה לקצין מג"ב, וכך ביצע העברת שב"חים. לאחר מספר ימים מפקד הפלוגה עיכב את החשוד לאחר שהתעורר אצלו חשד כי מדובר במתחזה והעביר אותו להמשך טיפול משטרת ישראל.בתום תחקור האירוע חודדו הנהלים".

פלסטינים חוצים את הגבול לישראל למרות הסגר על יו"ש, 9 בספטמבר 2021. אמיר בוחבוט
פלסטינים חוצים את גדר הגבול, בספטמבר/אמיר בוחבוט

בכתבה שפורסמה בוואלה! לפני כחודש בעקבות הפיגוע בבני ברק שבו נרצחו חמישה בני אדם מירי של מחבל פלסטיני שחדר לישראל דרך פרצה מוכרת בגדר, נצפו פלסטינים רבים ממשיכים לחצות את הגדר בלי שום קושי, בכל רחבי יהודה ושומרון.

כך למשל, במצלמת וואלה! תועדו פלסטינים שעוברים בפרצה בגדר המערכת בדרום הר חברון, כשכוח של משמר הגבול נמצא בגבעה הסמוכה וכוח צה"ל במרחק של עשרות מטרים. הפלסטינים עוברים את הגדר, שם מחכים להם נהגים מהמגזר הבדואי שלוקחים אותם לתוך שטח ישראל.

המשטרה עסוקה ביממה האחרונה במרדף אחר פלסטינים ששוהים בישראל באופן בלתי חוקי, אך במקביל נמשך זרם השב"חים לישראל. עשרות מהם עברו בסמוך למעבר מיתרים, שאת חלקם תיעדה מצלמת וואלה!. אחרים, עברו את הגדר באזור הגלבוע, חלקם סמוך ליישוב מגן שאול, וכן במקומות נוספים.

פלסטינים חוצים את הגבול לישראל למרות הסגר על יו"ש, 9 בספטמבר 2021. אמיר בוחבוט
פלסטינים חוצים את גדר המערכת, בספטמבר/אמיר בוחבוט

דבר התקרית מתפרסם על רקע פעילות צה"ל שהחלה לפני כשבועיים לסגירת הפרצות באזור צפון השומרון. על כן, הכוחות באזור קו התפר יתוגברו בשני גדודי לוחמים, חיילי הנדסה וציוד מכני כבד לסגירת התפר. קצין הנדסה ראשי יפקד על המבצע עד הקמת חומת ההפרדה.

בצה"ל החליטו לא לחכות לתקציב של מאות מיליוני שקלים תוספת לתיקון קו התפר כדי לצאת למבצע הנדסי רחב מאוד, בו יקחו חלק שני גדודי הנדסה וכוחות ציוד מכני הנדסי כבד. ישנו דגש מרכז על חטיבת מנשה אך גם בחטיבת אפרים.

גורמי ביטחון הסבירו כי הפלסטינים הצליחו לפגוע במרכיבי הביטחון שתוקנו בשבועות האחרונים. "הם מבצעים ירי במרחב בזמן שחוליות של מחבלים רצים אל הגדר וקורעים אותה. בחלק מהמקומות הם הורסים את התשתית לחלוטין ומאפשרים מעבר רכבים. לשם כך צה"ל יפעיל דחפורים אבל גם יציב מארבים במקומות נבחרים לסכל הריסת קו תפר וחציית שב"חים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully