וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב לא תקיים השנה מופע זיקוקים מתוך התחשבות בסובלים מפוסט-טראומה

לדברי ראש העיר רון חולדאי, ביטול המופע נובע מפניות של לוחמים פוסט-טראומתיים לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. לעיר קדמו יישובים נוספים שהחליטו לבטל את המופע מסיבות דומות, בהם הרצליה, נהריה, רמת השרון, רמלה פרדס חנה-כרכור ואילת

זיקוקי יום העצמאות ה-73 בתל אביב. אבשלום ששוני, אתר רשמי
זיקוקי יום העצמאות על גג עיריית תל אביב, בשנה שעברה/אתר רשמי, אבשלום ששוני

עיריית תל אביב הודיעה היום (ראשון) כי לא תקיים מופע זיקוקים בערב יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. זאת, לדברי ראש העיר רון חולדאי, מתוך התחשבות בלוחמים לשעבר שסובלים מפוסט-טראומה.

"אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות", מסר חולדאי. "אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר".

שר התרבות והספורט חילי טרופר שמח על המהלך. "אני מבקש לברך את רון חולדאי ואת עשרות ראשי הרשויות, שהצטרפו להחלטה שלי לבטל את הזיקוקים בטקס המשואות, וקיבלו את ההחלטה הנכונה והערכית לחבק את הלוחמים שלנו. ככה נוהגת חברה שיש בה ערבות הדדית. אני קורא לראשי הרשויות שטרם נהגו כך - עוד לא מאוחר לעשות זאת".

לתל אביב קדמו ערים רבות שהחליטו לבטל השנה את מופע הזיקוקים ברקע מחאה נרחבת של סובלים מפוסט-טראומה. בין אלה - קריית אונו, חצור הגלילית, רמת גן, הרצליה, רעננה, אילת, בנימינה-גבעת עדה, שלומי, מטה אשר, נהריה, שלומי, קרית מוצקין, פרדס חנה-כרכור, רמת השרון, נתיבות ורמלה. בחיפה הוחלט לצמצם "באופן משמעותי" את מופעי הזיקוקים. "על כולנו מוטלת החובה להתחשב באחר ולדאוג שכולם יוכלו ליהנות מחגיגות העצמאות של מדינתנו", נמסר מהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה.

זיקוקי יום העצמאות ה-73 בפתח תקווה. ראובן קסטרו
זיקוקי יום העצמאות בפתח תקווה, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

מנגד, בעיריית באר שבע החליטו לקיים השנה את מופע הזיקוקים. "הוא יהיה האחרון במתכונת זו", נמסר. "החל משנה הבאה, נערך מבעוד מועד להכנת חלופה מותאמת והולמת שתיצור חוויה לכל התושבים".

גם בירושלים המופע יתקיים כמתוכנן. "הפעלת זיקוקים בערב יום העצמאות היא מסורת ארוכת שנים במדינה, המסמלת ומבטאת שמחה, חג ואירועים מיוחדים", נמסר. "השפעת הזיקוקים על נפגעי הלם קרב ובעלי חיים ברורה לנו, לכן, הפעלת הזיקוקים בירושלים תהיה אך ורק במינהלים הקהילתיים שתושביהם ביקשו זאת, באופן מידתי וקצר משמעותית משנים קודמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זיקוקי יום העצמאות ה-73 בחדרה. שלומי גבאי
זיקוקי יום העצמאות בחדרה, בשנה שעברה/שלומי גבאי

זו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות שתל אביב מבטלת את מופע הזיקוקים. לפני כשנתיים, בשיא מגפת הקורונה, החליטה העירייה לא להצטרף ליוזמה של שרת התרבות דאז מירי רגב למופע זיקוקים לאומי.

מסגרת היוזמה, ראשי הערים היו אמורים לשגר באותה השעה בדיוק את הזיקוקים, בסמוך למופע שאותו רגב מארגנת. זאת, בניגוד לעמדתה הראשונית של המשטרה, שחששה מהתקהלות של אנשים שייצאו לרחובות כדי לצפות בזיקוקים. לתל אביב הצטרפו גם גבעתיים, הרצליה, הוד השרון, רעננה, רמת גן, אשדוד, יבנה ובת ים. ראשי הערים הודיעו אז כי בעת משבר עדיף להפנות את התקציבים לתושבים בעיר שנפגעו מהמשבר - לצרכים כמו מזון, מיגון וסיוע מיוחד לקשישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully