וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט עונה לסינוואר: "מתגעגע למזוודות הדולרים"; הזינוק בהסתה ברשת מאז גל הטרור נמשך

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 11:42

רה"מ התייחס לקריאתו של מנהיג חמאס ברצועה לפרק את הממשלה: "הוא לא אוהב את הממשלה, זה אומר הכול". מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה זיהתה עלייה משמעותית בתוכן המסית לפעילות טרור והורידה אלפי פרסומי תמיכה. "פגע ביכולת של ארגוני הטרור ללבות היצרים סביב הר הבית"

בווידאו: בנט עונה לסינוואר בישיבת הממשלה/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, "אולי חמאס מתגעגעים למזוודות הדולרים, ואולי פשוט לא אוהבים את האפשרות של עבודה משותפת של כולנו לטובת שיפור תנאי החיים של אזרחי ישראל הערבים". זאת, לאחר שיחיא סינוואר קרא ליו"ר רע"ם, מנסור עבאס, לפרק את הממשלה. "זה שחמאס רוצה להפיל את הממשלה שלנו - אומר הכול. וגם בזה, אסור לתת לסינוואר לנצח", הוסיף.

בד בבד, גל הטרור מתבטא גם ברשתות החברתיות, עם עשרות אלפי תגובות ופרסומים מסיתים לאלימות ולטרור. במטרה לבלום את התופעה, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה החלה במאמץ מרוכז לדווח, להסיר ולחסום את תכני ההסתה והשבח לטרור, שלדבריהם נמצאים במגמת עלייה מאז תחילת גל הפיגועים.

נכון להיום, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בחנה יותר מ-14 אלף פרסומים ברשתות החברתיות שאותרו על ידי צה"ל ושב"כ. המחלקה פנתה לרשתות החברתיות בנוגע ליותר מ-10,000 מהם, שכללו תוכן המסית לפעולות אלימות נוספות ופעילות טרור, לרבות קריאות מפורשות לדקור, לדרוס, לירות ולהרוג; פרסומים שלעגו לנרצחים וקראו להעלות את מספר ההרוגים בפעולות; שיבוח המחבלים וקריאות שמחה על פיגועים.

לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ לכדו בכפר קראוות בני-חסן את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במעצר המחבלים בפיגוע באריאל/דובר צה"ל
  • בפייסבוק: מתוך 5,438 פניות שהוגשו, 4186 תכנים הוסרו
  • באינסטגרם: מתוך 608 פניות שהוגשו, 495 תכנים הוסרו
  • בטוויטר: מתוך 1,534 פניות שהוגשו, 434 תכנים הוסרו
  • בטיקטוק: מתוך 2,339 פניות שהוגשו, 1,600 תכנים הוסרו
  • ביוטיוב: מתוך 225 פניות שהוגשו, 151 תכנים הוסרו
  • בטלגרם: מתוך 46 פניות שהוגשו, 18 תכנים הוסרו
  • סך הכל, מתוך 10,190 פניות שהוגשו, 6,608 תכנים הוסרו

כך לדוגמה, מיד לאחר הפיגוע בבאר שבע, משתמש איחל שהיו יותר מארבעה קורבנות, והתפלל לחולשת ישראל. המשתמש פרסם את תמונת המחבל מוחמד אבו אל-קיען, תיאר במפורט את התרחשות הפיגוע, הילל אותו, ואיחל שאלוהים יקבל את המחבל כשאהיד. בפוסט אחר, פורסמה תמונה של יד אוחזת בסכין ועליה הכיתוב "צאו לדקור ולהתנגד". בנוסף, פורסמו קריאות לשמירה על אל-אקצא והצטרפות למאבק אלים, התנגדות והתקוממות נגד "השתלטות מדינת ישראל על מתחם הר הבית ואיסור על תפילה". זאת ועוד, נחסמה הגישה לאתר אינטרנט ועמוד פייסבוק בעל יותר מ-900 אלף עוקבים, שהופעלו על ידי חמאס במטרה להלהיט את הרוחות סביב הר הבית.

לדברי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, גורמי ביטחון אישרו כי פעילותה המוגברת ברשתות החברתיות סייעה לפגוע ביכולת של ארגוני הטרור לייצר עימותים אלימים, וללבות את היצרים וההתפרעויות סביב הר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully