וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע באריאל: המאבטח הגן בגופו על ארוסתו המאבטחת - ונורה למוות

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 14:37

ב-23:20 רכב, עם לוחית רישוי ישראלית, הגיע לעמדת שער הכניסה לאריאל, ובו שני מחבלים שפתחו ממנו באש. המאבטחת במקום ניצלה בזכות ארוסה, שאבטח יחד איתה בעמדה והגן עליה בגופו. המחבלים נמלטו לכיוון סלפית, כוחות הביטחון הוזעקו למקום ופתחו במצוד | דקה אחר דקה

צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022/דובר צה"ל

מאבטח כבן 20 נרצח הלילה (שבת) בפיגוע ירי בכניסה לאריאל, כשהגן בגופו על ארוסתו, שאבטחה עימו בעמדה. שני המחבלים ירו - ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל החלו במצוד אחריהם ותגבר את האבטחה באזור.

  • 23:20: רכב עם לוחית רישוי צהובה (ישראלית) הגיע לעמדת שער הכניסה לאריאל ברחוב רון נחמן, ובו שני מחבלים שפותחים ממנו באש על שני המאבטחים.
  • 23:21: שני המחבלים יורדים מהרכב כדי לוודא הריגה של המאבטח ולפגוע באישה שבתוך העמדה. המאבטח מגן בגופו על האישה ונורה למוות.
זירת פיגוע ירי, אריאל, 30 באפריל 2022. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע באריאל/פלאש 90, ללא
רכב שרוף שנמצא סמוך לאריאל אחרי פיגוע הירי. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
הרכב השרוף בו ככל הנראה השתמשו המחבלים/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
  • 23:22: רכב ישראלי שהגיע אחרי רכב המחבלים נוסע לאחור ונמלט. רכב ישראלי נוסף, שחולף על פני המחבלים, ממשיך בנסיעה. אחד מהמחבלים מנסה לפתוח לעברו באש ולא פוגע. רכב המחבלים מבצע סיבוב פרסה ונמלט מהמקום לכיוון העיירה הפלסטינית סלפית.
  • 23:23: היריות נשמעות היטב באיזור. המשטרה, צה"ל, שב"כ ומג"ב הוקפצו אל המקום ופתחו במצוד.
  • 03:00: דיווחים פלסטיניים מעלים כי אותר רכבם של המחבלים כשהוא עולה באש באזור סלפית.
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבלים/דובר צה"ל
זירת פיגוע ירי, אריאל, 30 באפריל 2022. ללא, פלאש 90
עמדת השמירה בה נורו שני המאבטחים/פלאש 90, ללא

לאחר האירוע, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על צעיר שנורה למוות על ידי כוחות צה"ל בכפר עזון, שסמוך לאריאל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, הפלסטיני ההרוג הוא יחיא עדוואן, אסיר משוחרר בן 26.

תא"ל בלוט ציין כי הירי לעבר הפלסטיני בוצע במהלך הפגנה, במהלכה יידו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים. כמו כן, על פי דיווחים פלסטיניים, נמצא רכב שרוף ליד זירת הפיגוע, וייתכן כי זו המכונית שבה השתמשו המחבלים.

ארגון חיזבאללה בירך על הפיגוע ומסר כי הוא "משבח את המבצע ההרואי בהתנחלות אריאל, המאשש את נחישותו של העם הפלסטיני להתעמת עם הכיבוש ולהגן על עצמו ועל קדושותיו בכל האמצעים העומדים לרשותו".

ראש העיר אריאל, אליהו שבירו, שלח את תנחומיו למשפחת המאבטח שנרצח. "אנו סומכים על צה"ל ועל כוחות הביטחון, שלא ינוחו עד שיתפסו את המרצחים והם יבואו על עונשם", מסר. "לאחר סיום תחקיר האירוע אנו נפיק לקחים אשר ייושמו בהקדם האפשרי".

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, אמר כי המחבלים יילכדו ויועמדו לדין וציין כי "הוא מייצג את הצד שמחפש את הדרך לחיות בשלום עם הפלסטינים". "אנחנו צריכים לעשות הכול במגבלות החוק והמוסר כדי לרסן את הטרור ומצד שני למצוא דרך לחיות עם הפלסטינים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully