וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופרה, תחזירי את הכסף

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 20:52

במסיבת עיתונאים סהרורית, מסרו ראשי קבוצת שטראוס עדות מופלאה, על שורה ארוכה של מחדלים - יום כיפור של ענקית המזון. עכשיו, עופרה שטראוס, מן הראוי שתכניסי את היד לכיס ותפצי את כל אותם חוסכי פנסיה ששמו את כספם על קרן החברה הכושלת שלך

בווידאו: עופרה שטראוס מתנצלת בפני הלקוחות על תקלת הסלמונלה במפעל השוקולד/ציולם: יותם רונן

אם עד כה חשבנו שמשבר הסלמונלה בשטראוס הוא תוצר כמעט מקרי של חיידק שהצליח לחדור למפעל, הופיעו היום בכירי שטראוס במסיבת עיתונאים ומסרו עדות מופלאה, כמעט דמיונית, על שורה ארוכה של מחדלים אדירים שהובילו להתרסקות. מדובר בלא פחות מיום הכיפורים של שטראוס.

על פי העדות שלהם, במפעל של חברת המזון הגדולה בישראל, זו שמתחפשת להיות האיכותית ביותר, בשנת 2022, "היו יונים במפעל" ואחד הלקוחות אף התלונן אך בשטראוס, כך העידו בכירו, "לא הקשבנו".

"יש כמה ליקויים לא קלים ולא פשוטים, שכמובן חשפנו בפני משרד הבריאות. אני לא יודע אם הם קשורים לריקול", אמר מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור. "עשינו שיפוץ במפעל. כחודש לפני האירוע היו יונים במפעל השוקולד הנוזלי. אנחנו עובדים עם חברות הדברה רציניות, אבל לא התקיימו נהלי עבודה תקינים. במשך כמה פעמים קיבלנו מאחד הלקוחות שלנו אינדיקציות שיש כמה חריגות במוצרים ולא הקשבנו. לא בדקנו את הדברים וזה לא בסדר".

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחדלים אדירים שהובילו להתרסקות. שטראוס/פלאש 90, אבשלום ששוני

זוהי עדות שלא תאמן. מפיצוציה קטנה בעיירה שכוחת אל שמכינה אספרסו עם עוגייה בצד ניתן לצפות לנורמות התנהלות ואיכות גבוהות יותר. לא בכדי בעלת השליטה בחברה, עופרה שטראוס, הגיעה למסיבת העיתונאים, התנצלה והודתה שהאירוע במפעל שטראוס הוא אירוע קשה.

כתב האישום המדהים שהגישו בכירי שטראוס נגד עצמם מחייב נקיטת צעדים דרמטיים ביותר. ראשית, ראוי היה שמלבד מילים יפות עופרה שטראוס, מולטי מיליארדרית ישראלית, תשלח יד לכיס ותפצה את החברה על אובדן ההכנסות האדיר בשל האירוע וכך גם בגין הירידה בשווי המנייה. מי שנפגעים מאירוע הם אותם פנסיונרים שקרנות הפנסיה שלהם מושקעות בשטראוס. החוסכים לפנסיה אינם אמורים לממן מחדלים חמורים שכאלה, מעשי ידי אדם. אלה מחדלים שחייבים היו להימנע ומי שנושאת באחריות להם היא עופרה שטראוס. יש לה מספיק כסף כדי לקחת אחריות על מחדליה. אם היא רוצה להראות שהציבור חשוב לה באמת - עליה לשאת בתוצאות הכספיות של המחדל.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מנכ"ל הקבוצה, גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור,בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"מצטערת שאכזבנו אתכם". צמרת ההנהלה של שטראוס/פלאש 90, אבשלום ששוני

שנית, ראוי שמנכ"ל הקבוצה, גיורא בר דעה, וכן מנהלים בכירים נוספים בחברה, יניחו את המפתחות. נכשלתם - הביתה. כל עובד שלכם שהיה אחראי למחדל קטן בהרבה ממחדל שכזה היה מועף מהחברה. כעת - קחו אחריות ולכו הביתה.

גם למסיבת העיתונאים הגיעו בכירי שטראוס לא מוכנים. הם לא נערכו לשאלות העיתונאים ובחלק מהמקרים גרמו ליותר שאלות מתשובות. מיועץ תקשורת שמלווה משבר כזה מצופה להכין את בכירי החברה בצורה מדויקת ויסודית יותר. מצד שני - זו התרבות, מתברר, בשטראוס: הכול שכונה.

הכותב הוא העורך הראשי של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully