וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמונלה בשוקולד: משרד הבריאות סגר את המפעל של שטראוס לשלושה חודשים

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 10:33

משמעות הצעד, שעליו הכריזו אש ואלרעי-פרייס בתום ביקור במפעל הממתקים שבנוף הגליל, היא שלא ייצאו ממנו מוצרים לשוק. אתמול הבהירה שטראוס כי המפעל ישוב לפעילות רק אחרי תיקון כל הליקויים. יוניליוור ישראל: כל הבדיקות שנעשו לגלידת שטראוס חזרו תקנו

בווידאו: ביקור בכירי משרד הבריאות במפעל שטראוס לאחר גילוי הסלמונלה במפעל/צילום: יואב איתיאל

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הכריז היום (חמישי) על השעיית תו האיכות של מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל למשך שלושה חודשים, בעקבות פרשת הסלמונלה בשוקולד. משמעות הצעד היא שמוצרי המפעל לא ייצאו לשוק בחודשים הקרובים.

אש ביקר הבוקר במפעל לצד ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס ואנשי מקצוע נוספים מטעם המשרד. "הגענו הצוות של משרד הבריאות כדי לבחון את הכשלים בקו הייצור ואנחנו חוקרים אפשרויות שונות כדי להבין את הכשלים. אנחנו ממשיכים את החקירה ותלויים בתוצאות של בדירות מעבדה כדי ללמוד ולהפיק לקחים", מסר אש בתום הביקור. "המפעל עושה תהליך כדי להכשיר את המפעל מחדש. החלטנו להתלות את תקן האיכות של המפעל לשלושה חודשים והוא יוחזר רק אחרי שנוודא שהפקת הלקחים הושלמה וכל התהליכים הושלמו, ונהיה בטוחים שהקו נקי מזיהומים ושלא יהיו זיהומים בהמשך. יש לקחים שהמפעל צריך להפיק כדי שקו הייצור יהיה מאושר הלאה".

"אנחנו מזהים גידול במספר הדיווחים על הסלמונלה בגלל מודעות יותר גבוהה", הוסיף אש, "אם חומר הגלם יעבור למפעלים אחרים אז זה יכול להתפשט - אנחנו מעריכים שנעצור בעקבות הפסקת פעילות המפעל. המשמעות היא שעכשיו שטראוס לא יכולים לייצר ולשווק את המוצרים שלהם". הוא הדגיש כי עדיין לא ברור מה גרם לזיהום. "אנחנו בהחלט בוחנים את תהליך הבקרה ושיפורם כדי שבפעם הבאה נוכל למנוע דבר כזה. המפעל קובע את תדירות הדגימה בהתאם לתהליכי הייצור במפעל".

מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל. יואב איתיאל
מפעל שטראוס-עלית בנוף הגליל, היום/יואב איתיאל

בחצר המפעל היתה האווירה מתוחה. עובדים ביקשו שלא יצולמו. העיתונאים הוגבלו לאיזור מצומצם בחצר והתבקשו לא רק שלא לדבר עם העובדים או להציץ לקו הייצור שבפנים, אלא גם לא להתקרב אפילו לחנות המפעל לעובדים, שאף עליה הוצב שלט המודיע כי היא סגורה ונראה כי מוצרים הורדו בחופזה ממדפיה, לפחות חלקית.

אלרעי-פרייס אמרה בתום הביקור כי "נמצאו כשלים בתהליכים" וכי "המפעל מבין את זה ועושה תהליך של הפקת לקחים". לדבריה, המפעל "משתף פעולה בצורה מלאה עם צוות המחוז וצוות שירות המזון הארצי כדי שכמה שיותר מהר יחזרו לפעילות בטוחה".

לפני יומיים אמר אש בעקבות הפרשה כי המשרד בוחן את עצמו לאור הפרשה. "אנחנו בודקים את עצמנו לראות שהכל נעשה בצורה טובה, יכול להיות שהיינו צריכים לעשות דברים אחרת, אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן", אמר.

עוד בוואלה!

סלמונלה בשוקולד: מבקר המדינה התריע, משרד הבריאות לא עשה כלום

לכתבה המלאה
מפעל שטראוס בנצרת 28 באפריל 2022. יואב איתיאל
"נמצאו כשלים בתהליך, המפעל יודע את זה". אש ואלרעי-פרייס/יואב איתיאל

סתוך כך, חברת יוניליוור ישראל פרסמה היום הבהרה לפיה כל הבדיקות שנערכו במפעל גלידת שטראוס נמצאו תקינות.

"לאחר הודעת הריקול הראשונה של שטראוס-עלית, וכצעד של משנה זהירות, הודענו על ריקול למספר מוצרי גלידת שטראוס, על אף שהבדיקות, הן שלנו והן של שטראוס-עלית, הראו כי חומרי הגלם שסופקו ליוניליוור נמצאו תקינים", נמסר מטעם החברה. "בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות ביצענו בדיקות נוספות שנמצאו גם הן כולן תקינות. עם זאת, הריקול שעליו הודענו, כצעד של זהירות יתרה, עדיין בתוקף".

מפעל שטראוס בנצרת 28 באפריל 2022. יואב איתיאל
גם חנות המפעל סגורה, היום/יואב איתיאל

סערת הסלמונלה בשוקולד החלה ביום שני, עם הודעתה של חברת שטראוס על חשש להימצאות החיידק במוצרי השוקולד. החברה עשתה ריקול למגוון גדול של מוצרי השוקולד השונים שלה והמהלך יצר סערה ציבורית ותקשורתית, לצד ביקורת חריפה שננקטה נגד החברה על טיפול הנהלתה והתנהלות שירות הלקוחות שלה בזמן האירוע. בהמשך השבוע הודיעה החברה כי החיידק אותר לא רק בחומרי הגלם, אלא גם במוצרים מוגמרים של החברה.

אתמול הודיעה שטראוס כי היא מרחיבה את הריקול, ומעתה נכללים ברשימה כל מוצרי מפעל הממתקים של החברה בנוף הגליל. עוד הוחלט כי החברה תחזיר את המפעל לפעילות רק אחרי שיתוקנו הליקויים. בעקבות ההודעה, המסחר במניית החברה הופסק לחצי שעה כנהוג במקרים מסוג זה. במקביל, בדיקות העלו כי סלמונלה נמצאה גם במוצרים ששווקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully