וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות על שטראוס: "יכול להיות שהיינו צריכים לעשות דברים אחרת"

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 14:11

פרופ' אש הוסיף כי משרד הבריאות "בוחן את עצמו כל הזמן". אלרעי פרייס הגנה על חברת שטראוס וציינה כי הם "עשו את הבדיקות בצורה תקינה ודיווחו בזמן". הורוביץ: "מי שלא יעמוד בסטנדרט הבריאותי שלנו - לא ישווק מוצרים בישראל"

בווידאו: חשד ראשון להידבקות בסלמונלה כתוצאה מאכילת שוקולד של שטראוס/דוברות אסותא

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, הגנה היום (שלישי) על חברת שטראוס ואמרה כי "הם עשו את הבדיקות בצורה תקינה ודיווחו בזמן. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הוסיף כי "אנחנו בודקים את עצמנו לראות שהכל נעשה בצורה טובה, יכול להיות שהיינו צריכים לעשות דברים אחרת, אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן. היום אנחנו הולכים למפעל ונלמד מה צריך כדי להשתפר".

אלרעי פרייס הסבירה כי היצרנים מחויבים לעשות את הבדיקות, וכי משרד הבריאות מבקר עליהם. "שטראוס עשו בדיקות, היה ממצא חיובי ממשטח והמשיכו לבדוק אם זה בתוך המוצרים", ציינה. "אי אפשר כל פעם שמוצאים במשטח ממצא, לדעת אם זה באמת בעיה. המפעל פעל בצורה נכונה וראויה, עשה בדיוק מה שצריכה לעשות". בנוסף אמרה, "יפתיע אותי אם לחברה יש ממצאים שלא דווחו לנו, זו חברה שאנחנו עובדים איתה הרבה והיא אמינה". היא הוסיפה כי במשרד הבריאות בודקים הכל, "והממצאים יגיעו לכולם".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הבטיח כי "המפעל לא יחזור לפעילות לפני שהוא נדע שהוא מייצר מוצרים בריאים וטובים". הוא הוסיף, "מי שלא יעמוד בסטנדרט הבריאותי שלנו לא ישווק מוצרים בישראל".

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, 26 באפריל 2022. קונטקט, צילום מסך
"נלמד מה צריך כדי להשתפר". אש/צילום מסך, קונטקט

בית החולים אסותא באשדוד עדכן על חשד ראשון להידבקות בסלמונלה כתוצאה מאכילת שוקולדים של חברת שטראוס. לבית החולים הגיעו שני ילדים, בן שנה ובן ארבע, לאחר שאכלו שוקולד מסוג "רבע לשבע" וסבלו מתסמיני המחלה. התינוק שוחרר מבית החולים והילד בן הארבע נמצא במצב קל מאוד.

גבר בן 27 נחשד גם הוא שנדבק בחיידק. הוא הגיע למוקד טרם-רפואה דחופה באיכילוב בני ברק, לאחר ארבעה ימים בהם סובל מחום, כאבי ראש, כאבי בטן והקאות. לדבריו, אכל מוצרי שוקולד של חברת שטראוס.

בד בבד, משרד הבריאות פרסם הודעת הרגעה לציבור ומסר כי חיידק הסלמונלה גורם לרוב תסמינים קלים וחולפים וברוב המקרים לאחר כמה מים יש החלמה מלאה. בנוסף, במשרד פרסמו את השתלשלות האירועים מול חברת שטראוס בעניין החשד לסלמונלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully