וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירן חג'בי, מג"ד בגבעתי לשעבר שהודח מתפקידו, מת מסרטן

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 19:24

חג'בי עמד בשנת 2015 במרכזה של פרשה בה הורשע בהתנהלות בלתי הולמת כלפי פקודתו, מאי פטאל, וכתוצאה מכך הודח מצה"ל והורד בדרגתו לדרגת רס"ן. כמו כן, בהליך אזרחי נדרש לפצות את פטאל ב-140 אלף ש"ח. לאחר סיום שירותו עבד תקופה מסוימת ב"תנובה"

לירן חג'בי בבית משפט/צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

לירן חג'בי, לשעבר מפקד גדוד "צבר" בחטיבת גבעתי, הלך לעולמו הערב (חמישי) כתוצאה ממחלת הסרטן.

חג'בי עמד בשנת 2015 במרכזה של פרשה בה הורשע בהתנהלות בלתי הולמת כלפי פקודתו, מאי פטאל, וכתוצאה מכך הודח מצה"ל והורד בדרגתו לדרגת רס"ן. כמו כן, בהליך אזרחי נדרש לפצות את פטאל ב-140 אלף ש"ח. לאחר סיום שירותו עבד תקופה מסוימת ב"תנובה".

לירן חג'בי מג"ד צבר לשעבר בהקראת כתב האישום נגדו בבית הדין הצבאי בקירייה, אפריל 2015. ניב אהרונסון
חג'בי/ניב אהרונסון

חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בעניינו של סא"ל חג'בי נפתחה בנובמבר 2014, ובמסגרתה נחקרו חשדות של הטרדה מינית, טיוח ודיווח כוזב. לאחר שהתעוררו החשדות נגדו, הדיח הרמטכ"ל דאז בני גנץ את חג'בי מתפקידו, בהמלצת מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. ההחלטה התקבלה לנוכח הכשלים שהתגלו, שאינם עומדים בקנה אחד עם הנורמות והערכים המקובלים בצה"ל", נמסר בזמנו מדובר צה"ל.

הפרשה נחשפה לאחר שסגן מפקד הגדוד הודח מתפקידו והחליט בתגובה לכתוב מכתב ובו לפרט את השתלשלות האירועים שקדמו לכך, בדגש על התנהלות המג"ד וגורמים שונים בגדוד. מפקד הפיקוד החליט להקפיא את ההדחה של הסמג"ד, שהיה ביחסים רעועים עם מפקדו הישיר, והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור הטענות. עם הזמן הלכה והסתעפה החקירה, והחוקרים גילו פרטים על אודות פרשות נוספות בגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully