וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 אלף מתפללים בהר הבית, המפכ"ל קיים הערכת מצב

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 22:58

לקראת סוף חודש הרמאדן המתפללים הגיעו כדי לציין את "לילת אל קאדר", אחד הלילות האחרונים בחודש הרמאדן. המפכ"ל קובי שבתאי מקיים כעת הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל עם מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג"ב וקציני משטרה. התפילה עוברת כסדרה עד כה

בווידאו: המשטרה מפזרת מתפרעים בהר הבית ברחפני גז/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

כ-100 אלף איש משתתפים ב"לילת אל-קאדר", אחד הלילות האחרונים בחודש הרמאדן, בהר הבית בירושלים. המפכ"ל קובי שבתאי מקיים כעת הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל עם מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג"ב וקציני משטרה. התפילה עד כה עוברת כסדרה.

"לילת אל קאדר" הוא שמו של אחד הלילות האחרונים בחודש הרמדאן. על פי המסורת המוסלמית, זהו הלילה שבו ניתנה הגרסה הראשונית של הקוראן על ידי המלאך ג'יבריל לנביא מוחמד. על פי אמונה זאת, בלילה זה נפתחים שערי הרקיע לתפילתם והם מקווים שכל בקשותיהם תתקבלנה.

בתוך כך, נוכח המתיחות ששוררת במקום בשבועות האחרונים, היום פורסם בוואלה! כי לפי שלושה מקורות ישראלים ומערביים שמעורים בנושא, ישראל וירדן צפויות לכנס אחרי הרמדאן את הוועדה המשותפת לענייני ירושלים כדי לדון בהגברת התיאום בין הצדדים ולנסות להגיע להסכמה על צעדים שיסייעו להפחית את המתיחות ולמנוע אירועים אלימים בהר הבית. בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים הערכת מצב לקראת תפילת יום השישי האחרון של חודש הרמדאן.

לילת אל-קדר בהר הבית, 27 באפריל 2022. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
הר הבית, הערב/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות לדיון היא הבקשה הירדנית להגדלה משמעותית של מספר השומרים הלא חמושים של הווקף במסגד אל-אקצא, בצורה שתחזק את מעמדו ותאפשר לו למנוע מראש התפרעויות במקום, וכך לייתר את הצורך של המשטרה לפעול במקום בצורה מסיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully