וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בהר הבית: כוחות מילואים של מג"ב בכוננות, חשש לזליגת המהומות מירושלים

עודכן לאחרונה: 22.4.2022 / 14:20

עימותים התחדשו הבוקר באל-אקצא במהלכן מתפרעים יידו אבנים, הניפו דגלי חמאס וירו זיקוקים. שוטרת נפצעה בפניה מאבן שנזרקה לעברה. הסהר האדום: 31 פלסטינים נפצעו ונזקקו לטיפול. מתפללים במקום התעמתו עם המתפרעים ודרשו מהם לחדול. היום לא תתאפשר עליית יהודים להר

בווידאו: מתפרעים מיידים אבנים בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

בהמשך למתיחות בהר הבית ולמהומות שפרצו שם הבוקר (שישי), כוחות הביטחון מעלים כוננות וחוששים מפני זליגת העימותים אל מחוץ ירושלים. המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לעיר העתיקה בירושלים וקיים הערכת מצב עם מפקדי המחוזות וראשי האגפים.

במסגרת הערכת המצב הוחלט על הכנסת כוחות מילואים של משמר הגבול לכוננות גיוס מיידית בהתאם להתפתחויות. כמו כן, המשטרה הזהירה כי "יש המון פייק ניוז - צריך לשקף את האמת לציבור הערבי בארץ ובעולם".

המפכ"ל יעקב שבתאי אמר כי המשטרה לא תאפשר את קיומן של ההפגנות האלימות. "כל הפרת סדר שתתפתח תגרור תגובה התקפית של המשטרה במטרה לדכא אותה כבר בהתחלה", ציין. השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר בתום הערכת מצב כי "נמשיך לפעול ביד קשה מול הפורעים הללו כדי לאפשר את המשך התפילות".

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
"רעול פנים נפצע כשיידה אבנים". מהומות בהר הבית/רויטרס

הבוקר מאות פלסטינים התפרעו במהלך תפילת הפג'אר בהר הבית בירושלים. חלק מהמפגינים היו רעולי פנים והניפו דגלי חמאס וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון במקום. לפני פרוץ המהומות תועדו עשרות מפגינים קוראים קריאות תמיכה במוחמד דף וביחיא סינואר.

כמו כן, בין המתפרעים נראה אדם על כיסא גלגלים. אחד מהמפגינים ירה זיקוקים לכיוון הכותל, שפגעו בעץ בשטח הר הבית והביאו להצתתו. צוותים הוזעקו לכבות את השריפה. בתוך כך, חלק מהמתפללים במקום התעמתו עם המתפרעים ודרשו מהם להפסיק את המהומה. כעבור כארבע שעות נפסקו העימותים וכוחות הביטחון עזבו את המתחם.

בצהרים, יותר מ-90 אלף מתפללים הגיעו לתפילה בירושלים. כמה מאות פלסטינים התגודדו ברחבת המסגדים בהר הבית וקראו קריאות לאומניות. חלקם הניפו דגלי חמאס ופלסטין. הדריכות הביטחונית נמשכת והכוחות במקום ערוכים לשמירה על הסדר.

קריאות תמיכה במוחמד דף ויחיא סינוואר בהר הבית

בווידאו: קריאות תמיכה במוחמד דף וביחיא סינואר/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

מהמשטרה נמסר כי על אף יידוי האבנים של המתפרעים בבוקר, היא המתינה עד לסיום התפילה ופיזור המתפללים, וכשההתפרעות האלימה המשיכה, היא נאלצה לנקוט הפעולות לפיזורה. עוד נמסר כי עליית יהודים להר הבית לא תתאפשר היום, בדומה לימי שישי הקודמים של חודש הרמדאן.

במהלך פעילות המשטרה נפצע מתפרע רעול פנים שיידה אבנים לעבר הכותל המערבי. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי על ידי כוחות המשטרה וגורמי החירום. לפי הסהר האדום 31 פלסטינים נפצעו בעימותים ונזקקו לטיפול רפואי. כמו כן, שוטרת נפצעה בפניה מאבן שנזרקה לעברה ופונתה לקבלת טיפול רפואי.

העימותים הבוקר בהר הבית, אדם על כיסא גלגלים נראה בין המתפרעים

העימותים בהר הבית. 22 באפריל 2022/משטרת ישראל

אתמול במהלך העימותים במסגד אל-אקצא, עשרות מתפרעים פלסטינים ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את היהודים העולים להר הבית. המתפרעים מתבצרים במסגד שנסגר בשעה האחרונה בעקבות המהומות במקום.

מהמשטרה נמסר כי מאות יהודים עלו במהלך הבוקר להר הבית, ללא שהיו אירועים חריגים. נוכח המכשולים הבטיחותיים שהציבו המוסלמים בדרך הרגילה, המשטרה העבירה את מסלול העליה להר הבית לשביל קדמי יותר, שהוסכם על רבני הר הבית.

עליה להר הבית, ירושלים. 21 באפריל 2022. מנהלת הר הבית, אתר רשמי
"מאות מתפרעים פלסטינים יידו אבנים". עלייה להר הבית/אתר רשמי, מנהלת הר הבית

לפני יומיים פרצו עימותים בין ערבים ויהודים בשכונת שייח ג'ראח בתום סעודת איפטר משותפת. המשטרה חצצה בין הצדדים וניסתה לפזר את המתעמתים. העימותים האלו התקיימו בסמוך למקום בו הקים ח"כ איתמר בן גביר את "לשכתו" בשכונה ובסמוך לבית של פעיל הימין הקיצוני טל ישובייב, שעבר לשכונה ב-2019 ורכבו הוצת תשע פעמים.

ביום שישי שעבר, ערב חג הפסח, פרצו עימותים קשים בין מאות פורעים פלסטינים לכוחות המשטרה שפרצו למסגד בו התבצרו הפורעים ועצרו למעלה מ-470 חשודים. בעקבות הפעילות, שב השקט להר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully