וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בהר הבית: התחדשו העימותים, רחפן התיז גז מדמיע על המתפרעים

עודכן לאחרונה: 22.4.2022 / 17:26

לאחר כארבע שעות של רגיעה, רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים במקום. יותר מ-90 אלף מתפללים הגיעו לתפילת הצהריים באל-אקצא. כמה מאות פלסטינים התגודדו ברחבת המסגדים בהר הבית וקראו קריאות לאומניות. חלקם הניפו דגלי חמאס ופלסטין. היום לא תתאפשר עליית יהודים להר

בווידאו: המשטרה מפזרת מתפרעים בהר הבית ברחפני גז/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

העימותים בהר הבית התחדשו היום (שישי) בשעות הצהריים. רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים במקום ורחפן התיז גז מדמיע על המתפרעים. יותר מ-90 אלף מתפללים הגיעו לתפילת הצהריים באל-אקצא. כמה מאות פלסטינים התגודדו ברחבת המסגדים בהר הבית וקראו קריאות לאומניות. חלקם הניפו דגלי חמאס ופלסטין.

לפי הסהר האדום, 57 פלסטינים נפצעו החל מהבוקר. פלסטיני אחד פונה אל בית החולים הדסה בירושלים כשמצבו קשה מאוד, לאחר שנפל בעת ריצה; מבית החולים נמסר כי "אין כל עדות לפגיעה מירי חי".

מוקדם יותר היום, לאחר העימותים שפרצו על ההר בשעות הבוקר, המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לעיר העתיקה בירושלים וקיים הערכת מצב עם מפקדי המחוזות וראשי האגפים. כוחות הביטחון העלו כוננות וקיים חשש מפני זליגת העימותים אל מחוץ ירושלים.

במסגרת הערכת המצב הוחלט על הכנסת כוחות מילואים של משמר הגבול לכוננות גיוס מיידית בהתאם להתפתחויות. כמו כן, המשטרה הזהירה כי "יש המון פייק ניוז - צריך לשקף את האמת לציבור הערבי בארץ ובעולם".

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
"רעול פנים נפצע כשיידה אבנים". מהומות בהר הבית/רויטרס

הבוקר מאות פלסטינים התפרעו במהלך תפילת הפג'אר בהר הבית בירושלים. חלק מהמפגינים היו רעולי פנים והניפו דגלי חמאס וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון במקום. לפני פרוץ המהומות תועדו עשרות מפגינים קוראים קריאות תמיכה במוחמד דף וביחיא סינואר.

כמו כן, בין המתפרעים נראה אדם על כיסא גלגלים. אחד מהמפגינים ירה זיקוקים לכיוון הכותל, שפגעו בעץ בשטח הר הבית והביאו להצתתו. צוותים הוזעקו לכבות את השריפה. בתוך כך, חלק מהמתפללים במקום התעמתו עם המתפרעים ודרשו מהם להפסיק את המהומה. כעבור כארבע שעות נפסקו העימותים וכוחות הביטחון עזבו את המתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully