וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות בפעוטות בגן בקריות: "האכילו את הילד כמו רובוט עד שהקיא"

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 15:09

המשטרה עצרה סייעת בפעוטון בקריית אתא בחשד שתקפה ילדים בגן, לאחר שהגיעו לידי ההורים הקלטות מפלילות. "שומעים שקוראים לילד 'יא ג'מוס', 'יא קוף'". לטענת ההורים, בעלי הגן, בנה של הסייעת, סירב לאפשר להם לצפות בסרטונים מהמצלמות. מעצרה הוארך

בווידאו: הקלטות קול מתעדות את ההתעללות בפעוטון בייבילנד בקרית אתא/צילום תמונות אילוסטרציה: פלאש 90

המשטרה עצרה אמש (שלישי) סייעת בגן ילדים בקרית אתא, תושבת העיר בת 48, בחשד להתעללות ותקיפת פעוטות חסרי ישע. היא הובאה היום לבית משפט השלום בקריות שהאריך את מעצרה. לפי המשטרה, בתחנת משטרת זבולון הוגשו בחודש וחצי האחרונים כמה תלונות מהורים לפעוטות בגן ילדים בקרית אתא, בחשד לפגיעה בהם. בית משפט השלום בקריות אסר על פרסום שמה וזהותה.

במקביל, המשטרה חוקרת אם שריפה שפרצה במקום לאחרונה הייתה הצתה, ואם היא קשורה לפרשיית ההתעללות. את החקירה מנהלים שוטרי מחלק אלימות במשפחה של תחנת זבולון, שגבו עדויות מההורים ותפסו אמצעי תיעוד. לדברי המשטרה, בתום בחינה מקצועית עלו "ממצאים המעלים חשד לקיומן של עבירות פגיעה בחסרי ישע כלפי מספר ילדים במועדים שונים לאורך תקופה של מספר חודשים".

מדובר בגן ילדים לכ-10 עד 14 פעוטות בני שלושה חודשים עד שנתיים. הורים בפעוטון אומרים כי הוא מופעל על ידי שתי "מטפלות" שאינן גננות, ושאחת מהן היא הסייעת שנעצרה, אימו של הבעלים. החשדות עלו לאחר שאחת האימהות טמנה מכשיר הקלטה בבגדיו של בנה ושלחה אותו איתו לגן. באחד הערבים התקבלו ההקלטות המרשיעות בטלפונים של אמהות לילדים בגן, עם ההצעה: "תקשיבו למה שאתן שומעות".

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
בני שלושה חדשים עד שנתיים. ילדים בפעוטון/פלאש 90, משה שי

"נדלקו לי נורות אדומות עוד קודם, אחרי כמה סיטואציות עם הבן שלי, אבל כנראה שלא רציתי להאמין", אמרה לוואלה! ח', בעצמה סייעת בגן ילדים של עיריית חיפה. בנה של ח' היה בן חמישה חודשים בלבד כשהכניסה אותו לפעוטון בקרית אתא באוקטובר אשתקד. הוא שהה שם למשך ארבעה חודשים בלבד, עד שהתפוצצה הפרשה. "הייתי מגיעה לעבודה ומספרת לצוות שלי שאני לא משאירה אותו בגן הזה בלב שלם", סיפרה. "הרגיש לי שקורה שם משהו בלי שידעתי מה. כשהגיעו ההקלטות כמובן שגבר החשש".

לדברי ח', לאחר שההקלטות הופצו, הלך בעלה לביתה של הסייעת, התעמת איתה, וקיבל הבטחה שסגנון הדיבור לילדים, "שלא נשמע טוב בהקלטות", ישתנה. "למחרת בעלי ניגש שוב לעסק ודרש לראות את המצלמות", המשיכה ח'. "הם החלו לצפות יחד, ואז כשהתברר שפתאום רואים אלימות הבעלים של הגן עצר את ניגון הסרטון בתירוצים שונים. אמר שיגיע אלינו, שנראה יחד בסלון. מאוחר יותר כבר באותו ערב הוא הודיע לנו 'אל תפנו אלי יותר, תלכו דרך העורך דין שלי', וניתק לנו את הטלפון".

בשלב זה הוציאה ח' את בנה מהגן, והגישה תלונה במשטרה. "אחרי יומיים לקחו את המצלמה ואחרי שבוע הגן נסגר. הסייעת טענה בפני הורים אחרים שאנחנו מנסים לסחוט אותם כספית. זה ממש לא נכון. בסופו של דבר הורים לשישה ילדים מתוך 14 בפעוטון הגישו תלונות. יש עוד שכועסים מאד ולא הגישו, ויש שלא שוכנעו והמשיכו ללכת לגן. הם מאמינים לה".

עוד בוואלה!

פעוטון בקריית שמונה נסגר אחרי עדויות להתעללות; 5 מטפלות נעצרו

לכתבה המלאה
ההתעללות במעון בקריית שמונה | מחאת ההורים בסוף השבוע שעבר. במרכז עו"ד קרין לגטיוי. צילום סטודיו a.. סטודיו a, אתר רשמי
"נדלקו לי נורות אדומות עוד קודם, אבל לא רציתי להאמין". מחאת הורים בעקבות חשד להתעללות במעון בק"ש/אתר רשמי, סטודיו a

ח' הביעה הקלה מכך שהחקירה עלתה שלב. "מה שאנחנו הכי רוצים זה קודם כל שהצדק ייצא לאור, כי עד היום היו הורים שעוד היו בספקות, במיוחד כי החקירה נמשכת כל כך הרבה זמן. אני שמחה שהעניינים התחילו לזוז, כי חודשיים אנחנו רודפים אחרי המשטרה. אותי זה גמר. אני חודשיים כבר לא מתפקדת. לקחתי חל"ת, אני יושבת עם הבן בבית. בטיפת חלב אבחנו אותו עם עיכוב התפתחותי. מתחילים איתו טיפולים. בכיתי המון, אני קרועה מזה. הילדים שלי הם כל עולמי".

לדברי ח', בנה נשמע צורח ובוכה בהקלטות שהגיעו לידיה. "לילדה אחת אומרים שם 'אם לא תשחקי יפה תיכנסי ללול'. לילד אחר אומרים 'אם לא תאכל אתן לך על הרגליים'. שומעים שקוראים לילד 'יא ג'מוס', 'יא קוף'. ממה שבעלי הספיק לראות, במצלמות רואים שתופסים את הילד בחולצה וכך מעבירים אותו לכיסא. ילד אחר מוטח בגסות. רואים עוד ילד שמאכילים כמו רובוט ועם כף, לא כפית, ולא נותנים לו אפילו לבלוע, עד שהקיא".

"זה לא גן וזה לא אווירה של גן, זה גיהנום", סיכמה ח'. "אפילו לחיות לא מתנהגים ככה. האישה הזו לא מתאימה לעבוד בגן חיות. מאחלת לה שתחיה בייסורים כל החיים על מה שעשתה לילדים".

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
"זה לא גן וזה לא אווירה של גן, זה גיהנום". אילוסטרציה של גן/שי מכלוף

הסנגור עו"ד ירון שומרון מסר כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של מרשתו בעשרה ימים אך בית משפט קיבל את טענותיו והאריך מעצר עד מחר בלבד. "בשלב זה הוטחו בפני מרשתי רק חלק מהראיות והיא מכחישה כי נקטה באלימות פיזית כלשהי כלפי הקטינים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully