וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטון בקריית שמונה נסגר אחרי עדויות להתעללות; 5 מטפלות נעצרו

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 20:50

המשטרה הוציאה צו סגירה מנהלי ל-60 יום למעון ויצ"ו בק"ש, אחרי שנחשפו עשרות תיעודים שהראו אלימות קשה כלפי הפעוטות. החקירה החלה לאחר שאחת האימהות הייתה עדה למטפלת שמטיחה לרצפה ילדה. גננת ו-4 סייעות נעצרו בחשד להתעללות. "החשדות מקטינים את פרשת כרמל מעודה"

משרד החינוך הוציא היום (ראשון) צו סגירה מנהלי ל-60 יום למעון ויצ"ו בקריית שמונה, לאחר עדויות על עשרות מקרי אלימות קשים כלפי פעוטות בגן מצד צוות המטפלות. עד כה נעצרו גננת וארבע סייעות בחשד להתעללות בילדים. בסרטונים מתועדים מקרים של הטחות, סטירות, צביטות והפחדות.

מחר ב-8:30 יובאו נשות הצוות להארכת מעצר. מול בית המשפט תתקיים הפגנת ההורים, שהגיעו כבר היום לאזור ומחו על הפגיעה בילדים. עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים אמרה כי "עדויות ההורים שנחשפו לתיעודים המצולמים וההתפתחויות מעידות על חומרת הפרשה, אנו מזמינים את כל מי שיוכל להגיע לעמוד לצידנו ולזעוק את זעקת הפעוטות". היא הוסיפה כי "העדויות המצולמות מעידות על פרשה חמורה שלזוועתנו החשדות בה מקטינות את פרשת כרמל מעודה".

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
"עדויות ההורים שנחשפו לתיעודים מעידות על חומרת הפרשה". פעוטון/פלאש 90, משה שי

הפרשה החלה כשלפני שבוע וחצי אמא של אחת הפעוטות בגן הגיעה מוקדם בבוקר למעון וראתה מטפלת שאוחזת ילדה באגרסיביות, מצמידה אותה לקיר וכל אותה עת צועקת עליה. בעקבות כך נציגי ההורים הגישו תלונה במשטרה. שוטרים שהגיעו לגן אספו את הקבצים שתועדו על ידי המצלמות בגן. עד כה נחקרו ונעצרו כבר חמש עובודת במעון.

מזה כשבוע הורים נקראים לתחנת המשטרה כדי לזהות בצילומים את ילדיהם. תאיר סילברה, אם לבן שנתיים מהפעוטון אמרה: "אני חיה בסיוט, לא ישנה בלילות. הבית עובר טלטלה. חשבנו שהאירועים היו 'רק' בכיתה של הילד שלנו, אבל אחרי שהודיעו היום על סגירת המעון שבו פועלות שלוש כיתות אני כבר מתחילה לחשוב שמדובר במשהו גדול יותר. אני לא רוצה לחשוב על כך שילדים נוספים נפגעו.
לי קראו למשטרה לצפות בצילומים של מצלמות הגן. ראיתי שם איך הילד שלי קופא ומתאבן שהמטפלת פונה אליו. ראיתי גם שהוא ממש נפגע פיזית, אני לא יכולה לתאר איך, בגלל שזה נמצא בחקירת משטרה".

סילברה שחזרה את המאורעות שקדמו לפיצוץ הפרשה: "בדיעבד אני מבינה היום שהיו סימנים מקדימים שלא יכולתי בכלל לעלות על דעתי שקושרים בפגיעה בילד. אני קוראת להורים שישימו לב לשינויים בהתנהות הילדים שלהם. מזל שאחת האמהות ראתה אירוע שהדליק לה נורה אדומה והתלוננה במשטרה, אחרת הדבר הנורא הזה היה נמשך".

לפני כשנה אחת האימהות הגישה תלונה נגד גננת שפרקה לכאורה כתף של ילד שלה, אך התלונה נסגרה. כעת נעצרה הגננת.

ההתעללות במעון בקריית שמונה | מחאת ההורים בסוף השבוע שעבר. במרכז עו"ד קרין לגטיוי. צילום סטודיו a.. סטודיו a, אתר רשמי
מחאת הורים בקריית שמונה בסוף השבוע/אתר רשמי, סטודיו a

מטה המאבק הארצי נגד התעללות בגיל הרך, המלווה את ההורים בקריית שמונה מסר כי "אנחנו דורשים שהדיון בבית המשפט ייערך בדלתיים פתוחות כפי שנערכים דיונים מסוג זה בכל הארץ. מסתבר שדין תל אביב אינו כדין קריית שמונה ודבר זה לא יעלה על הדעת. אנחנו דורשים פתרון מידי לילדים שנמצאים כרגע בבית ומעל הכל - מענה נפשי, פסיכולוג חינוכי מטעם משרד החינוך שיתחיל לצמצם את הנזק הבלתי יתואר שנגרם לילדינו בעקבות התעללות מתמשכת. לא היה זה גן פרטי ועל משרד החינוך וויצ"ו לשאת באחריות.

תגובת ויצ"ו

"אנו מתייחסים לכל פניה בכובד ראש ומגלים אפס סובלנות. האירוע, שלכאורה קרה, נמצא בבדיקת הגורמים המוסמכים ואנו מקיימים עמם שיתוף פעולה מלא. העסקתן של העובדות הופסקה לאלתר.

מזה תקופה ארוכה שהענף כולו זועק בעקבות מחסור במטפלות ותקינה בלתי אפשרית ואנו לא מרפים ידינו ועושים הכל בכדי למנוע גם את המקרים הבודדים שלצערינו קורים גם במעונות המופעלים על ידי ארגונים מפוקחים. כארגון מקצועי ואחראי אנו מובילים עשייה בפיקוח, בבקרה, בהכשרת הצוותים כולל תגבור הדרכות מקיפות בכלל הארגון. אנו מקיימים פגישות ושיחות עם ההורים ומעניקים כל טיפול מקצועי שנדרש לילדים שנפגעו ולהוריהם. אנו נמשיך לעשות הכל למען הילדים באופן העוטף והמקצועי ביותר וכדי למנוע כל מקרה שכזה בעתיד.

אנו לא נפקיר את ילדי המעון והוריהם, ונעשה הכל כדי להמשיך בשגרת היום-יום, כדי להשאיר את המעון פתוח לטובת הילדים וההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully