וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 מטר, בלב תל אביב: כך ייראה גשר הרכבת הקלה ברוקח-אבן גבירול

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 14:39

נת"ע הניחה את אבן הפינה למעבר הקו הירוק של הרכבת הקלה, שמכונה "שיאן הגשרים" ויעבור מעל נהר הירקון. כעת, עליה להתמודד עם שורת אתגרי ההקמה ההנדסיים והתחבורתיים. עם זאת, בחברה ממשיכים להבטיח - נעמוד בלוח הזמנים, ולא נפגע בתחבורה ובהולכי הרגל באזור

חברת נת"ע הניחה את אבן הפינה להקמת
גשר שיעבור מעל צומת שדרות רוקח-אבן גבירול ומעל הירקון ויכלול תחנה עילית (רידינג). נת"ע, אתר רשמי
גשר ענק בלב תל אביב. גשר הרכבת הקלה, אילוסטרציה/אתר רשמי, נת"ע

הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי להסיע 65 מיליון נוסעים בשנה דרך 62 תחנות, שישתרעו לאורך 39 ק"מ מהרצליה בצפון ועד ראשון לציון בדרום, דרך השדרה המרכזית של תל אביב. המעבר שלה, שימוקם במפגש הרחובות אבן גבירול ושדרות רוקח בתל אביב ויעבור מעל נהר הירקון, מכונה "שיאן הגשרים". לאחר הנחת אבן הפינה שלו אתמול (ראשון), חברת נת"ע מתחילה להתמודד עם שורת אתגרי ההקמה ההנדסיים והתחבורתיים.

הגשר, שאורכו יעמוד על 700 מטר ורוחבו על 13 מטר, יכלול גם את תחנת רידינג שתמוקם עליו. עלות ההקמה של הגשר, לו אחראית חברת PCCC הסינית, עומד על 100 מיליון שקלים. מבחינת נת"ע, הקמתו מהווה גם הזדמנות להאיץ את כניסת הזכיינים לעבודה על הקו - ובעקבות ההאצה, גם את הסיכוי לעמוד בלוחות הזמנים של פתיחת הקו ב-2027, כשבחברה מאמינים שכניסת הזכיינים תיעשה עוד במהלך השנה הקרובה. בשל האיחור בהכרזה על החברות הזוכות במכרז הקמת הקווים, נוצר עיכוב בעבודות שבחברה מקווים להתמודד איתו. לפי התכנון המקורי, היו אמורות להתחיל העבודות עוד במהלך 2021.

חברת נת"ע הניחה את אבן הפינה להקמת
גשר שיעבור מעל צומת שדרות רוקח-אבן גבירול ומעל הירקון ויכלול תחנה עילית (רידינג). נת"ע, אתר רשמי
"שיאן הגשרים". גשר הרכבת הקלה, אילוסטרציה/אתר רשמי, נת"ע

על אף העבודות, לא צפויים עיכובים והשבתות בתנועת המכוניות והתחבורה הציבורית בגשר רוקח. "לא צפויה סגירה הרמטית בשום שלב, הסדרי התנועה מאפשרים תמיד תנועה לשני הכיוונים", הבטיחו בנת"ע. גם כשתידרש סגירה נקודתית, התכנון הוא להשאיר נתיב פתוח, או לנתב את התנועה לציר מקביל ועוקף. עם זאת, ייפגעו מקומות החנייה בחניון אוסישקין ובחניון גן הבנים. מעבר הולכי הרגל ושבילי האופניים לכיוון פארק הירקון לא צפויים להיפגע במהלך העבודות ולאחר מכן, עם פתיחת התחנה, יכלול המתחם מעבר קבוע.

התחנה עצמה, בגובה 12 מטר, תמוקם בשטח שמצפון לשדרות רוקח וממערב לאבן גבירול, ואת הנוסעים בה ישמשו שלוש כניסות. המערבית סמוכה לחניון הגרירה ברידינג, דרומית בפינה הצפון-מערבית של צומת אבן גבירול-רוקח, והמזרחית ברחוב אבן גבירול.

חברת נת"ע הניחה את אבן הפינה להקמת
גשר שיעבור מעל צומת שדרות רוקח-אבן גבירול ומעל הירקון ויכלול תחנה עילית (רידינג). נת"ע, אתר רשמי
"אבן דרך חשובה". גשר הרכבת הקלה, אילוסטרציה/אתר רשמי, נת"ע

בנת"ע מאמינים ביכולת שלהם לעמוד בלוחות הזמנים של שני חלקי ההקמה. שלב א' צפוי להסתיים ב-2024 ויכלול את ההכנה לבניית הגשר והעתקת התשתיות הקיימות; שלב ב' צפוי להסתיים ב-2027 ויכלול את הנחת המסילות, החשמול, הפיתוח הנופי ועוד.

"הנחת אבן הפינה היום היא אבן דרך חשובה בהתקדמות הקו הירוק של הרכבת הקלה שיצטרף לקו האדום ולסגול בהמשך", הצהיר מנכ"ל נת"ע, חיים גליק. "הקו הירוק הוא קו מאתגר הכולל מנהרות וגשרים, שיהפכו את המרחב האורבני של גוש דן למרהיב מתקדם, נגיש וזמין לנוסעים בתחבורה הציבורית".

ענת טוקר, משנה למנכ"ל נת"ע קו ירוק, הדגישה כי הנחת אבן הפינה מהווה "אבן דרך חשובה לביצוע הקו הירוק וללוח הזמנים המאתגר לאחד הגשרים המשמעותיים בקו הירוק. הראשון בתחומי העיר תל אביב עם תחנה עילית ייחודית ומוקפדת בעיצובה, שעומד לשנות את פני העיר בחלקה הצפוני ולשפר את ההליכתיות כמו כן במהלך הבניה ישודרגו תשתיות עירוניות בסביבת הביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully