וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דין רהט כדין תל אביב": האם בנט יצא למתקפה באלימות הבלתי פוסקת בעיר הבדואית?

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 23:00

למרות שלפני כארבעה חודשים הבטיח ראש הממשלה "לתקוף" את סוגיית הנשק הבלתי חוקי ברהט, עשרות מקרי ירי אירעו רק בחודש האחרון. בינתיים, תושבים נפגעים ובתי עסק ניזוקים. "צריך לעשות סגר ברהט לשבוע, אי אפשר להמשיך ככה"

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

עשרות מקרי ירי ברהט, תושבים מבוהלים, פצועים בבתי חולים, בתי קפה ניזוקים, עיר תחת אש. בסכסוך בין חמולות בעיר רהט בחודש האחרון נורו אלפי כדורים לעבר בתי עסק, בתי קפה ובתים פרטיים. כתוצאה מהירי נפצעו מספר תושבים, כשרק אתמול בלילה נפגעה ילדה בת 14 מירי שנמשך שעות ארוכות למספר מוקדים.

זאת על אף, שראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לסוגיה, והבטיח שיפעל נגדה. "דין רהט כדין תל אביב - הפשיעה במגזר הערבי היא של כולנו, זו הזנחה של שנים", אמר אז בנט. "אנחנו עוברים מהגנה להתקפה. במשך שנים קיבלנו מיליציות כמו במערב הפרוע, את זה אנחנו נפסיק".

הבוקר שוב בוצע ירי לעבר "קפה, קפה" בפעם השנייה בשבוע. בית הקפה ממוקם באותו מתחם של היכל התרבות העירוני, שגם ניזוק מהירי. "צריך לעשות סגר ברהט לשבוע, אי אפשר להמשיך ככה", אמר אחד מתושבי היישוב הבדואי. "סגר ומבצע כדי לעצור את כל הירי שמשתולל ברחובות".

בווידאו: סגן ראש עיריית רהט עם ראש הממשלה בנט/מערכת וואלה!

ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן הזהיר מהתפשטות התופעה לשאר הארץ. לדבריו, "זה מערב פרוע, אין פה משילות, ומי שיש לו נשק הוא זה ששולט. תושבים קונים נשק בגלל שאין פה דין ואין דיין כדי להגן על הילדים שלהם. זה יתחיל ברהט ויימשך לבאר שבע ותל אביב ורק אז המדינה תתעורר".

המשנה לראש עיריית רהט, ומספר 7 ברשימת רע"ם, עטא אבו מדיעם תקף וכתב בפוסט בפייסבוק: "ראש הממשלה, איפה ההבטחה שלך לטיפול בסוגיית הנשק והירי בעיר רהט? לא מספיק לבוא ולחלק הבטחות, או שההבטחות שלך הן רק למצלמות?".

אירועי הירי הבלתי פוסקים ברהט בחודש האחרון

  • 1 באפריל - בעקבות קטטה אלימה שפרצה בין בני משפחה ובוצע בה ירי, צעיר בן 27 נעצר, שהחזיק בנשק במסגרת עבודתו כמאבטח, ונתפס אקדח שבו, על פי החשד, בוצע הירי. אין דיווח על נזק או נפגעים.
  • 2 באפריל - נעצר חשוד במעורבות באירוע ירי ואלימות לעבר בית קפה ברהט
  • 7 באפריל - תושב העיר נפצע בינוני מירי ופונה לבית החולים.
  • 9 באפריל - בית קפה במתחם בילוי בעיר נפגע מירי, שוטרים שהגיעו למקום פגשו את בבעל בית הקפה כשהוא חבול. נעצר חשוד בן 25.
  • 9 באפריל - גבר נפצע קשה ועוד ארבעה נפגעו באורח בינוני באירוע ירי בבית קפה. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
  • 10 באפריל - שוטרים הותקפו כשניסו לפזר קטטה בתוך משפחה בעיר. שוטר נפגע באורח קל. צעיר בן 21 נעצר ונתפס אקדח, שעל פי החשד זרק כשברח מהמשטרה.
  • 23 באפריל - אירוע ירי באחת משכונות העיר, לא דווח על נפגעים.
  • 24 באפריל - ירי בוצע לעבר שני בתי עסק בעיר. לא דווח על נפגעים.
הילד בן ה-8 שנלשחו לבית הספר עם שכפ"צ ברהט. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ילד שנשלח עם שכפ"ץ לבית הספר. היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לרהט וקיים הערכת מצב. לדבריו, הירי הוא אירוע טרור לכל דבר. "משטרת ישראל רואה בירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות כטרור ולא משנה מה המניע לירי", אמר המפכ"ל. לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בשקט ובביטחון, יחששו לצאת מבתיהם. אנו נשקיע ברהט כוחות גדולים לצד אמצעים רבים בכדי להעמיד את העבריינים לדין. כבר היום החלה פעילות כזו שהביאה לתפיסת מספר כלי נשק ולמעצר מספר חשודים אך זה רק ההתחלה והיא תלך ותתגבר - כל מי שישא נשק לא חוקי ויסכן אזרחים תמימים שידע שדמו בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully