וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתפקים בסגירת המעברים לעזה? בדרום זועמים: "במרכז זה לא היה קורה"

עודכן לאחרונה: 23.4.2022 / 18:46

תושבים בדרום מותחים ביקורת חריפה אחרי שהירי הלילה מהרצועה הסתיים בסנקציה אזרחית - סגירת מעבר ארז לפועלים פלסטינים, וללא תגובה צבאית נרחבת. "זה מצב מדאיג, מאבדים כך את ההרתעה", אמרו באשכול. בשדרות מחו: "בגלל המצב הפוליטי - מפחדים לתקוף"

שתי רקטות שוגרו מעזה והתפוצצו בשטח הרצועה, 22 באפריל 2022/משתלת בן בן נתיב העשרה

ביישובי הדרום הביעו זעם במהלך היום (שבת) נוכח ההחלטה שלא להגיב בתקיפות לירי הרקטות אמש ברצועת עזה, אלא לנקוט סנקציות אזרחיות. בשדרות ובמועצה האזורית אשכול, קוראים למערכת הביטחון להמשיך בתגובה הצבאית ולא להסתפק בסנקציות, נוכח מה שהגדירו - אובדן ההרתעה.

"זה לא מפתיע אותנו", אמר אלברט גבאי, תושב שדרות. בשיחה עם וואלה! הוא מתח ביקורת על המדיניות הביטחונית שהובילה להסלמה. "אני מודאג לא רק לגבי שדרות, אלא מכל מה שקורה ברחבי הארץ בימים אלה", אמר. "אם לא מגיבים נפגעת ההרתעה. עכשיו הרתעה נמצאת ברצפה. היו חייבים להגיב כדי שהירי לא יימשך. הבעיה היא שכרגע, בממשלה חוששים שהקואליציה תתפרק אז אולי מעדיפים לא להגיב".

גם ביישובים במועצה האזורית אשכול, מצטרפים לביקורת. מירב כהן מעין השלושה, סבורה כמו רבים באזור כי הירי פוגע משמעותית בריבונות ישראל באזור, אף שהוא מסתיים בנזק מזערי. "אנחנו מוכרחים להשיב את ההרתעה, צריך להגיב על כל רקטה", אמרה. "מדינת ישראל לא יכולה להחליק ירי לעבר שטחה הריבוני ללא כל תגובה. זה משדר שהמצב הזה אפשרי ותקין. לדעתי, זה לא היה קורה אם היו יורים לעבר מרכז הארץ".

עוד בוואלה!

בתוך שעות: רקטה נוספת שוגרה משטח הרצועה ונפלה בשטח פתוח

לכתבה המלאה
מטח רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, 21 באפריל 2022. קובי ריכטר, TPS
מטח רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, 21 באפריל 2022/TPS, קובי ריכטר

הבוקר הודיע מתאם פעולות ישראל בשטחים כי מעבר ארז ייסגר לכניסת פועלים פלסטינים ממחר ועד להערכת מצב מחודשת. במקביל הוחלט לא לתקוף את עזה מהאוויר.

הלילה זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לעבר ישראל, שלא גרם לנפגעים או לנזק. אתמול נורו שתי רקטות נוספות, שאחת מהן נפלה בסמוך לגדר הגבול בצפון עוטף עזה, והשנייה בתוך שטח הרצועה.
בלילה שבין רביעי לחמישי שוגרה רקטה אחת במהלך הלילה, ומוקדם יותר נחתה רקטה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק למכונית ולמבנה. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה.

צה"ל תקף במהלך השבוע שעבר מוצב צבאי של חמאס, וכן מנהרה שמובילה למבנה המשמש לייצור מנועים רקטיים. ביום חמישי אמר שר הביטחון בני גנץ בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה כי "אנחנו מוכנים לכל תרחיש ואם צריך נגיב בעוצמה. יש לנו תוכניות בהקשר של עזה אם נצטרך לפעול". עוד ציין כי ביקר בשבוע שעבר באוגדת עזה יחד עם הרמטכ"ל כוכבי ואמר כי "ישראל ערוכה לעשות כל מהלך שנדרש בכדי לשמור על ביטחון אזרחיה - בהתקפה ובהגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully