וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לרקטה: חיל האוויר תקף אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 9:38

מטוסי קרב תקפו כמה עמדות של חמאס ברצועה, ופגעו בסדנה לייצור אמצעי לחימה של הארגון, בעקבות ירי רקטה לעבר יישובי עוטף עזה. לא דווח על נפגעים. אנשי חמאס שיגרו טיל נגד מטוסים בזמן הפעילות, שהחטיא את מטרתו. דובר צה"ל: "הניסיון ללפגוע במטוסים כשל"

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/דובר צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שלישי) עמדות של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לשיגור הרקטה מהרצועה לשטח ישראל מוקדם יותר - כך מסר דובר צה"ל. בהודעת צה"ל נכתב כי בתקיפה נהרסה סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור וכי "צה"ל רואה בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה".

בחמאס טוענים כי השתמשו בטילי נ"מ מסוג "סטרלה", והוסיפו כי תקיפות צה"ל לא גרמו לנפגעים. מאוחר יותר הבוקר, בצה"ל אישרו זאת. "הניסיון לפגוע במטוסים כשל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לכלי הטיס", נמסר.

"סטרלה" הוא טיל כתף מונחה נגד מטוסים ונגד מטרות שטסות בגובה נמוך. יש לטיל ראש אינפרה-אדום המתביית על מנוע המטוס. הטיל פועל ברדיוס של ארבעה ק"מ בגובה של שני ק"מ ובמהירות של כחצי ק"מ לשנייה. זו אינה הפעם הראשונה בה חמאס משגר טילי נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר.

תקיפת צה"ל בעזה, 19 באפריל, 2022. לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
תיעוד התקיפה, הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים
תקיפת צה"ל בעזה, 19 באפריל, 2022. לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
תיעוד התקיפה, הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

צה"ל אישר אמש כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר העוטף וכי כיפת ברזל יירטה את הרקטה. לא דווח על נפגעים. בעקבות הירי, התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים ובעין השלושה, אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא בוצע ירי מרצועת עזה. תושבת קיבוץ עין השלושה, מירב כהן, סיפרה כי "רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית, לא הבנו מה קורה. אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני".

אתמול העלה צה"ל את רמת הכוננות לאורך אוגדת יהודה ושומרון וסביב קו התפר. זאת, באמצעות תגבור שיא של 25 גדודים על רקע המהומות שאירעו אתמול בירושלים וההסתה ברשתות החברתיות - מחשש לביצוע פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully