וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מפרוץ המלחמה באוקראינה: גנץ אישר רכש קסדות ואפודים לכוחות ההצלה במדינה

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 0:50

שר הביטחון שוחח עם שר ההגנה האוקראיני ובהתאם לבקשתו, הודיע כי יעביר ציוד מגן יועבר לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים האזרחיים שנמצאים במוקדי הלחימה במדינה. גורם מדיני: מדובר בציוד הגנתי ולא התקפי, לכן לא תהיה תגובה רוסית למהלך

הרוסים במתקפה נרחבת על מזרח אוקראינה/צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (רביעי) עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב, והודיע לו כי אישר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים. "זאת כחלק מהמאמצים ההומניטריים הנרחבים שעושה ישראל ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטארי ורפואי ועוד", נכתב בהודעת משרד הביטחון. גורם מדיני הדגיש כי מדובר בציוד הגנתי ולא התקפי ולכן, לפי הערכה, כי לא תהיה תגובה רוסית למהלך.

עד כה, ישראל שלחה לאוקראינה בעיקר סיוע הומניטרי, ושליחת ציוד צבאי מהווה שינוי מדיניות. בין היתר, השניים שוחחו על מאמצי העולם ועל מאמציה של ישראל בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט להביא לסיום המלחמה. מעבר לכך, שר הביטחון ביקש להדגיש את עמידתה של ישראל לצד אזרחי אוקראינה והצורך להמשיך לסייע למדינה, ולפעול לסיום המלחמה.

צבא אוקראינה 19 בפאריל 2022. רויטרס
"מאמצים הומניטריים נרחבים". צבא אוקראינה/רויטרס

בתוך כך, רוסיה ממשיכה במתקפה נרחבת במזרח אוקראינה, וממשלות המערב הבטיחו סיוע צבאי נוסף למדינה. המתקפה הגדולה ביותר על מדינה אירופית מאז 1945 גרמה לבריחתם של 5 מיליון פליטים מאוקראינה.

בהריסות מריופול, מקום שבו מתרחשת לחימה עזה ונוצר אסון הומניטרי, רוסיה מתמקדת במפעל הפלדה אזובסטל עם פצצות חודרות בונקרים, כך על פי הממשלה האוקראינית. לדבריה, מאות אזרחים מסתתרים מתחת למפעל. הבדלנים תומכי מוסקבה הודיעו לפני השעה 14:00 בצהריים כי האולטימטום הוביל לכך שרק חמישה בני אדם נכנעו במפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully