וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 12 ילדים נדבקו בדלקת כבד חריפה בישראל, 7 חלו לפני כן בקורונה

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 7:17

הילדים אושפזו בבתי החולים שניידר ושערי צדק עם דלקת כבד "חדה" מסיבה לא ידועה. ארגון הבריאות העולמי הוציא התרעה בעקבות עלייה משמעותית במקרים כאלו באירופה. כרגע לא ברור מהו מקור ההתפרצות והמקרים בבדיקה. לפי ההערכות נגיף הוא זה שגורם למחלה, אך הוא טרם זוהה

ילד מאושפז בבית חולים. ShutterStock
"12 ילדים נדבקו בדלקת כבד בישראל". ילד מאושפז/ShutterStock

משרד הבריאות בודק חשד לפיו 12 ילדים נדבקו בדלקת כבד (הפטיטיס) חריפה בישראל. הילדים אושפזו בחודשים האחרונים בבתי החולים שניידר בפתח תקווה ושערי צדק בירושלים עם דלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה. מבית החולים שניידר נמסר כי כל שבעת הילדים שאושפזו וייתכן כי מתאימים להגדרת המקרה - חלו לפני כן בקורונה. הדיווחים נמצאים בבדיקה של המשרד ובמקביל נבדק המקור להתפרצות.

בימים האחרונים הוציא ארגון הבריאות העולמי התרעה בעקבות עלייה משמעותית בהפטיטיס באירופה. לפי ההערכות נגיף הוא זה שגורם למחלה, אך הוא טרם זוהה ובשלב זה לא ידוע האם מדובר בווירוס מוכר או חדש. במקביל נבדקות השערות נוספות, ביניהן שמדובר בתגובה לכימיקלים או רעלנים. בד בבד נבדקת האפשרות כי מדובר בתופעה הקשורה בפוסט-קוביד.

ילד מחובר לאינפוזיה. ShutterStock
"חלו לפני כן בקורונה". ילד מחובר לאינפוזיה/ShutterStock

על פי נתונים שנמצאים בידי ארגון הבריאות העולמי, דווח על 84 מקרי הדבקה בילדים בגילאי עשר ומטה בבריטניה. כמו כן דווחו תשעה מקרי הפטיטיס נוספים בארצות הברית ושלושה מקרים בספרד. מתוך כלל המקרים, שלושה ילדים הגיעו למצב של אי ספיקת כבד ונזקקו להשתלת כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully