וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-30 שנה: ישראל הוכנסה שוב לרשימת המדינות עם תחלואת פוליו

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 12:27

עד כה אובחנו שמונה ילדים בישראל עם ממצאי פוליו, בהם רק ילדה אחת סימפטומטית. כל הילדים מאזור מרכז ירושלים, מאוכלוסיות שלא הגיעו מעולם לטיפות חלב ולומדים בבתי ספר לא מוכרים. משרד הבריאות: "להשלים בהקדם את חיסוני השגרה"

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

ארגון הבריאות העולמי הכניס היום (ראשון) את ישראל לרשימת המדינות עם תחלואת פוליו יחד עם מדינות שונות באפריקה. ישראל לא היתה ברשימה הזו כבר יותר מ-30 שנה.

עד כה אובחנו שמונה ילדים בישראל עם ממצאי פוליו, בהם רק ילדה אחת סימפטומטית. כל הילדים מאזור מרכז ירושלים, מאוכלוסיות שלא הגיעו מעולם לטיפות חלב ולומדים בבתי ספר לא מוכרים, כך שחל קושי בחקירה האפדימיולוגית. "השנתיים האחרונות יצרו אתגר מכמה סיבות", הסבירה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בוועדת הבריאות. "דבר ראשון, זה פייק ניוז שמחזיר מחלות שהצלחנו למגר אותן כי מפחידים אנשים לקבל חיסונים. דבר שני, זה בעיות לוגיסטיות בגלל הסגרים וסגירת בתי הספר לתקופה ממושכת. חלק ממה שקורה בירושלים לצערי הוא אידיאולוגי".

על פי ד"ר אלרעי פרייס, השנתונים 2005-2013 צריכים להשלים את החיסונים שלהם (החיסון השני - חי מוחלש - שלא היה נהוג בשנים האלו. בשנים אלו קיבלו רק חיסון אחד). מדובר על שני מיליון ילדים עד גיל 17. זוהי החלטה חדשה של משרד הבריאות במטרה לעצור את התפשטות הפוליו. החיסון הראשון מגן על הילד המתחסן בעצמו מפני מחלה סימפטומטית - והשני מגן מפני היכולות להדביק. בשנים 2005-2013 ניתן בישראל רק החיסון הראשון. עד כה משרד הבריאות לא קרא להשלים את החיסונים כי לא היה מספיק מנות בארץ.

מתן חיסון לפוליו. יונתן זינדל, פלאש 90
מנת חיסון לפוליו/פלאש 90, יונתן זינדל

בתחילת החודש שעבר אובחן מקרה ראשון של פוליו בקרב ישראלי מאז 1989 התגלה בקרב ילד בן 4 בירושלים שלא התחסן. בעקבות כך המליץ משרד הבריאות "להשלים בהקדם את חיסוני השגרה". לשכת הבריאות המחוזית בירושלים פתחה בחקירה אפידמיולוגית ויצרה קשר עם מגעים הדוקים של הילד למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה, יוחלט על המלצות נוספות.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם, בעיקר בקרב ילדים. הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. משרד הבריאות הבהיר כי רק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.

בפתח הדיון שנערך היום בוועדת הבריאות בכנסת התייחסה היו"ר, ח"כ עידית סילמן, להחלטת שר הבריאות ניצן הורביץ לאפשר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. "אנו באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר אם ימשיך באמירות של אפשרות הכנסת חמץ לבי"ח בפסח", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully