וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא הייתה האוצר שלי": סבה של ליבי, שנספתה בשריפה בגליל, נפרד

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 10:41

שעות לפני השריפה שהובילה לטרגדיה ביישוב אדמה, אברהם פילוסוף שוחח עם בתו ליטל, אמה של ליבי בת השלוש מפתח תקווה. "שאלתי איפה אתם, היא אמרה שהם ביישוב אקולוגי לא מוסדר", סיפר. "פתאום אירע פיצוץ ענק, הייתה להבה מאוד גדולה, וזהו. הם לא הצליחו להציל אותה"

בווידאו: זירת השריפה שפרצה בבית ביישוב אקולוגי בגליל/צילום: כבאות והצלה

סבה של ליבי, הפעוטה שנספתה אמש (שני) בשריפה, נפרד ממנה בכאב. "היא ילדה מקסימה שלי, היא הייתה האוצר שלי", סיפר אברהם פילוסוף בריאיון ל-103FM. הוא הוסיף כי שעות לפני האסון הוא התכתב עם אמה, ליטל. "שאלתי איפה אתם, היא אמרה שהם ביישוב אקולוגי לא מוסדר". לדבריו, המשפחה נהגה לטייל רבות, "לא במקומות שאנחנו מכירים, לא בבתי מלון, אלא בטבע, בקמפינג".

ההורים, ליטל ותומר, אימצו את ליבי ואת אלון, אחיה הגדול. "שניהם על הרצף האוטיסטי אבל בתפקוד גבוה", ציין. בבוקר השריפה הקטלנית האם ליטל והבת ליבי ישנו, והאב תומר היה במקלחת. "פתאום אירע פיצוץ ענק, הייתה להבה מאוד גדולה, וזהו", אמר. האב יצא מהמקלחת, זרק את בנו מהחלון ובכך הצליח להציל אותו. "יש שם חלון מקרטע של כל המבנה הזה, הלא מוסבר הזה", סיפר. הילד, אלון, שוהה בבית דודו, בעוד הוריו עדיין מאושפזים בבתי החולים. "שלא יראה את הוריו חבושים", הסביר פילוסוף, "האב כרגע בכירורגיה פלסטית ויכול להיות כל מיני השתלות, ושם זה יותר מסובך".

"הם לא הצליחו להציל אותה", סיפר פילוסוף בבכי על נכדתו. "אתמול הטיסו את ההורים לבית החולים זיו ולרמב"ם, האם כבר חזרה להכרה והיא לא מונשמת, היא עוד צריכה תחבושות, אסור היה לגשת אליה בשל הסטריליות. עדיין לא ראיתי אותה", ציין.

ליבי קליך, בת 3 שנספתה בשריפה בגליל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"לא הצליחו להציל אותה". ליבי, הפעוטה שנספתה בשריפה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

ליבי קליך, בת שלוש מפתח תקווה, נספתה אתמול בשריפת בית העץ ביישוב אדמה, כפר אקולוגי בגליל המערבי. אמה ליטל ואביה תומר נפצעו קשה ובינוני ופונו לבתי חולים, אחיה אלון ניצל. בית החולים רמב"ם בחיפה בו מאושפזת האם עדכן הבוקר כי היא תועבר בשעות הקרובות להמשך אשפוז בבית החולים שיבא, שם היא עובדת. נסיבות השריפה עדיין בבדיקה. בעל הצימר נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully