וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בירושלים: אלפים משתתפים בברכת הכהנים בכותל

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 10:51

אלפי משתתפים מגיעים לתפילה המסורתית בירושלים, תחת חום כבד ובצל הסכנות הביטחוניות. עוד לפני ההסלמה בבירה, החליטו בקרן למורשת הכותל לפצל את האירוע לשני מעמדים כדי לעמוד בתקנות הבטיחות ובקיבולת הרחבה. מעמד נוסף יתקיים ביום רביעי הקרוב

שידור חי: ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילום: רוני כנפו)

LIVE

אלפים הגיעו הבוקר (שני) להשתתף בברכת הכהנים המסורתית בכותל המערבי בירושלים. התפילה המסורתית נערכת השנה תחת חום כבד ובצל ההחרפה הביטחונית בימים האחרונים בירושלים ובהר הבית.

ברקע המתיחות, ובעיקר לאחר מקרה תקיפת האוטובוסים שהיה בדרך לכותל, נרשמה השנה ירידה במספר המשתתפים בטקס, שכלל השנה אלפים בודדים, לעומת שנים רגילות בהן מגיעים לרוב כ-15 אלף משתתפים.

ברכת הכהנים בכותל, 30 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ברכת הכהנים, אשתקד/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הטקס ההמוני נערך מזה 37 שנים בחג הפסח ובחג הסוכות. עוד בטרם החלה המתיחות הביטחונית בירושלים בקרן למורשת הכותל פרסמו הודעה, לפיה "בכדי לעמוד בצפי להגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ למעמד, יפוצל מעמד ברכת הכהנים לשני מעמדים שונים בהתאם להנחיות הבטיחות ולפי הקיבולת של רחבת הכותל המערבי", וכך יתקיים מעמד נוסף גם ביום רביעי הקרוב.

הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, מגיעים להשתתף בתפילה יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'. ברכת כהנים היא ברכה המופיעה בתורה בספר במדבר, במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. המנהג של הטקס ההמוני נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי הרב מנחם מנדל גפנר, ומטרתו אמירת ברכה לעולים לרגל לירושלים.

ברכת הכהנים בכותל 18 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ברכת הכהנים בכותל, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול קיים ראש הממשלה נפתלי בנט הערכת מצב והנחה לתגבר את האבטחה באוטובוסים שנוסעים לכותל המערבי ולעיר העתיקה. זאת, לאחר שאוטובוסים נרגמו באבנים בדרכם לכותל, ויהודים הותקפו בעיר העתיקה. "כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית לכל פעולה שתעניק ביטחון לאזרחי ישראל", אמר בדיון שבו הוצגו לו על ידי גורמי ביטחון עיקרי תמונת המצב המודיעינית והפעילות המבצעית במוקדים השונים.

ברכת הכהנים בכותל 18 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ברכת הכהנים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה הדגיש כי יש להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי לאפשר לבני כל הדתות לחגוג ולציין את מועדיהם הדתיים בירושלים. לדבריו, יש להמשיך ולטפל בפורעים שמפרים את הסדר הציבורי ומנסים לפגוע בשגרת החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully