וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המהומות בירושלים: בנט הנחה לתגבר את האבטחה באוטובוסים לעיר העתיקה

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 19:03

רה"מ קיים הערכת מצב בעקבות הפרות הסדר בבירה, העניק גיבוי לכוחות הביטחון, וביקש שתתוגבר האבטחה בתחבורה הציבורית לכותל המערבי. נוסע שנפגע בדרכו לאתר שחזר בשיחה עם וואלה!: "מצאתי את עצמי על הרצפה מכוסה בזכוכיות לבד עם הנהג ובום - עוד אבנים ועוד אבנים"

אוטובוס שנרגם באבנים בדרכו לכותל המערבי בירושלים. 17 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בעקבות המהומות בירושלים, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב והנחה לתגבר את האבטחה באוטובוסים שנוסעים לכותל המערבי ולעיר העתיקה. "כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית לכל פעולה שתעניק ביטחון לאזרחי ישראל", אמר בדיון שבו הוצגו לו על ידי גורמי ביטחון עיקרי תמונת המצב המודיעינית והפעילות המבצעית במוקדים השונים.

ראש הממשלה הדגיש כי יש להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי לאפשר לבני כל הדתות לחגוג ולציין את מועדיהם הדתיים בירושלים. לדבריו, יש להמשיך ולטפל בפורעים שמפרים את הסדר הציבורי ומנסים לפגוע בשגרת החג.

ראש הממשלה, נפתלי בנט בביקור והרמת כוסית ביחידת המסתערבים של מג"ב לרגל חג הפסח, בבסיס בארותיים.15.04.22. שימוש חופשי, מערכת וואלה!
בנט עם השר בר-לב והמפכ"ל שבתאי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, שימוש חופשי

בשיחה השתתפו שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ, נציבת שב"ס, ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים. "משימת העל היא מתן ביטחון לאזרחי ישראל בכל רחבי הארץ", אמר. "אנחנו פועלים להרגעת השטח מחד, ומאידך פועלים באופן נחרץ נגד גורמים אלימים. כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש".

בתוך כך, עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, נחום אפלבאום, נסע הבוקר באוטובוס לכותל ונפצע מיידוי אבנים על ידי פורעים פלסטינים. "יצאתי משאטל מאיצטדיון טדי לעבר הכותל", שחזר את האירוע. "בדרך, מתחת לשער האריות פתאום מכל הכיוונים עפו אבנים וסלעים. אבן שחדרה מהחלון פגעה לי בכתף והעיפה אותי לרצפה, שני ס"מ דבוה יותר והיא הייתה פוגעת לי בגרון ואני לא יודע איפה הייתי עכשיו".

אפלבאוס המשיך, ואמר כי "מצאתי את עצמי על הרצפה מכוסה בזכוכיות לבד עם הנהג ובום - עוד אבנים ועוד אבנים. הנהג הצליח להיחלץ מהמקום ולהגיע לשער. זה לא היה מובן מאליו שהוא יצליח. כשהגענו לשער לא הייתה משטרה ולא כלום, גם לבית חולים הם לא הגיעו. אני עם כאבי תופת".

"פגשתי את הנהג בבית חולים, תושב מזרח ירושלים, כשפינו אותי ביקשתי לדעת את שמו, פשוט איש טוב ואני רק יכול להגיד לו תודה, הציל את חיי שנינו, כששכבתי על רצפת האוטובוס חשבתי מה יקרה לנו אם הם יעלו לאוטובוס, איך זה יסתיים. אני מתכוון לחזור לכותל ברגע שאוכל, אולי בדרכים אחרות, אבל אני לא מוותר".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, דורון תורג'מן, התייחס לאירועים בעיר העתיקה. לדבריו, "הכניסה הראשונה להר הבית הייתה לפיזור מפירי הסדר, יש שיתוף פעולה מצוין עם הוואקף. היום מפירי הסדר השתמשו בזיקוקים, גרמו נזק למסגד, חיללו אותו. זו התנהלות לא ראויה, התנהלות עלובה". תורג'מן התייחס גם ליידוי האבנים על האוטובוסים, ואמר כי "חלק מהמיידים ברחו מהמסגד. רכב עצר את האוטובוס וקרא לרעולי הפנים. החשודים שנעצרו נצפו במצלמות. יכולתי להסיט את האוטובוסים וזה הכי קל, אבל לא עשיתי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully