וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמל לניצחון הרוח": עשהאל שבו, שבני משפחתו נרצחו בפיגוע באיתמר, ישיא משואה

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 19:21

שבו נפצע קשה בפיגוע שאירע לפני עשרים שנה, ובו נרצחו אימו ושלושת אחיו. על אף אובדן משפחתו ושיקום ארוך בבית החולים, הוא הצליח להתמודד עם חייו החדשים והפך לספורטאי מצטיין. "מתוך שבר גדול הוא בחר לצמוח"

בווידאו: ישראל חוגגת עצמאות - טקס הדלקת המשואות בהר הרצל 14.4.21/צילום: אולפני הרצליה

עשהאל שבו ישיא משואה ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל - כך הודיע היום (חמישי) שר התרבות והספורט חילי טרופר. שבו, תושב רמת גן כיום, היה בן 9 כשמחבל נכנס לבית הוריו ביישוב איתמר ורצח לנגד עיניו את אימו ואת שלושת אחיו. יחד איתו תדליק השנה את משואת צה"ל סגן הדר כהן ואת משואת התפוצות תדליק אליזבטה שרסטוק, מאוקראינה.

הפיגוע באיתמר אירע ב-2002, במהלכו פרץ מחבל ביריות לבית משפחת שבו, רצח את אם המשפחה ושלושה מבניה, ופצע שני ילדים נוספים, בהם עשהאל. בקרב עם המחבל נהרג גם מפקד כיתת הכוננות יוסף טויטו במהלך ניסיונו לחלץ את הנפגעים.

עשהאל שבו. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"סמל לניצחון הרוח". שבו/אתר רשמי, באדיבות המצולם

עשהאל נפצע קשה בפיגוע, בו מאתיים רסיסים ושלושה כדורים חדרו לגופו. על אף אובדן משפחתו ושיקום ארוך בבית החולים, הוא הצליח להשתקם. הוא הפך לאלוף ישראל בשחייה וייצג את ישראל בתחרויות שחייה בין-לאומיות, וכן הצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל, וגויס כשחקן מוביל לליגה הטובה בעולם בענף כדורסל הנכים.

עוד בוואלה!

פורסמו שמות משיאי משואות נוספים: "מקדמים שוויון הזדמנויות"

לכתבה המלאה
עשהאל שבו. באדיבות המצולם, אתר רשמי
שבו לידי קברי בני משפחתו/אתר רשמי, באדיבות המצולם

"בהתמודדותו יוצאת הדופן עם הטרגדיה הקשה שפקדה אותו, מייצג עשהאל את ניצחונה של רוח היצירה, הבנייה והעשייה", נמסר בהודעה מהמטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים. "עשהאל שבו, הוא סמל לניצחון הרוח. מתוך שבר גדול, אובדן אם ושלושה אחים ופציעה קשה, הוא בחר לצמוח. עשהאל הוא ספורטאי מצטיין, איש חינוך ומודל עבור כל מי שמתמודד עם קושי ומתעקש לנצח כל יום מחדש", אמר טרופר.

עשהאל שבו. דובר צה"ל
עשהאל שבו/דובר צה"ל

"חילי התקשר אליי בבוקר ואני באופוריה עד עכשיו", סיפר עשהאל לאחר שקיבל את ההודעה. "הוא תפס אותי מחליף חיתול - נולד לי בן לפני שלושה שבועות, זאת תקופה מאוד מרגשת", שיתף. "יש לי את הכבוד לייצג את נפגעי הטרור, אנשים שהקריבו את גופם ונפשם למען המדינה. המשואה מבחינתי היא הכרת התודה הכי גדולה שאפשר. זה הערב הכי גדול בארץ. להדליק משואה בערב העצמאות זה לשים עוד סימן על העוצמות שלנו כעם וכמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully