וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני בחן עם גנץ הקמת ממשלה חלופית; בליכוד מאשימים: "מונע הגעת עריק"

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 17:47

לוואלה! נודע כי השניים קיימו בתקופה האחרונה לפחות שתי שיחות. גנץ דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות בידיעת בכירי הליכוד, אך לא על דעתם". גורמים בליכוד: "אם גפני מתנגד לפיזור הכנסת, ואין ממשלה חלופית, למה שח"כים מימינה יבואו איתנו?"

בווידאו: ח"כ סילמן עוזבת את ביתה ברחובות ומסרבת לענות לשאלות עיתונאים/מערכת וואלה!

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שוחח בתקופה האחרונה עם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, במאמץ למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. לוואלה! נודע כי השניים קיימו לפחות שתי שיחות, וגפני בחן במהלכן אפשרויות להקמת ממשלה יחד עם גנץ. יו"ר כחול לבן דחה את ההצעות. לפי גורם פוליטי, "גפני יזם את השיחות עם גנץ בידיעת בכירי הליכוד אך לא על דעתם".

גורמים בליכוד האשימו את גפני בכך שהוא מסכל את המהלך להפלת הממשלה. לדבריהם, גפני העביר מסר נחרץ, בגיבוי של המנהיג הרוחני הרב גרשון אדלשטיין, לפיו הוא לא מוכן ללכת לבחירות. "ההתנגדות הזאת", אמרו, "מעקרת לחלוטין את הניסיון להביא עריקים מהקואליציה. אם אין טעם בפיזור הכנסת כי גפני מתנגד, למה שהח"כים בימינה או בתקווה חדשה יבואו איתנו? כדי להישאר באוויר?".

בלשכת ח"כ גפני הכחישו את הדברים.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "גנץ לא שוחח עם גפני בשבועות האחרונים. השיח על ממשלה אלטרנטיבית לא רלוונטי ומשעמם".

משה גפני
בני גנץ. ראובן קסטרו, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
שוחחו לפחות פעמיים בתקופה האחרונה. גפני וגנץ/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל- פלאש 90

לאחר הודעתה של סילמן על פרישה מהקואליציה, אמר גפני כי סיעות הימין באופוזיציה צריכות להחליט בהובלת איזה מועמד כדאי להרכיב את הממשלה: "צריכים לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי, ללא צורך בהליכה לבחירות".

ראשי המפלגות החרדיות אינם מעוניינים עכשיו בבחירות נוספות. "זה הימור", אמר אחד מהם לאחר פרישת סילמן. "מי יודע איך נסיים את המירוץ הזה בפעם החמישית? כבר ארבע פעמים הלכנו לבחירות והצהרנו על תמיכה מוחלטת בנתניהו ולא הצלחנו להביא את ה-61 המיוחל, מה מבטיח לנו שעכשיו זה יקרה ונוכל להקים ממשלת ימין מלא מלא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully