וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לא רוצים בחירות, אבל כמו תמיד לא יעמדו בדרכו של נתניהו

7.4.2022 / 15:00

חברי הכנסת החרדים הסתובבו אתמול בכנסת כמו חתנים ביום המאושר בחייהם. בין שיחות "היום שאחרי" ממשלת בנט-לפיד להצהרות על הממשלה הבאה, ראשי המפלגות החרדיות לא מעוניינים בבחירות חמישיות - אך לא ברור אם הפעם יצליחו לדפוק על השולחן ולהגיד לנתניהו "עד כאן"

בווידאו: נתניהו מתייחס בנאום בכנסת לפרישה של סילמן מהקואליציה/צילום: ערוץ הכנסת

חברי הכנסת החרדים שהגיעו אתמול (רביעי) למשכן הכנסת הסתובבו כמו חתנים ביום המאושר בחייהם. אחר שמונה חודשים באופוזיציה, מנותקים מעמדות הכוח והשפעה, נטולי תקציבים - ש"ס ויהדות התורה התחילו לראות אור בקצה המנהרה ואת הסוף של התקופה הפוליטית הקשה ביותר שידעו בשנים האחרונות.

הם כבר התחילו לדבר על "היום שאחרי" ממשלת בנט-לפיד, ולבנות את התסריטים של הממשלה הבאה. הראשון היה יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני שקרא להימנע מבחירות ולערוך "חשבון נפש" באופוזיציה כדי לראות מי יוכל לעמוד בראשות ממשלה שתושבע עוד בכנסת הזאת. לאחר מכן מיהר להבהיר כי לא התכוון שנתניהו יזוז הצידה. הצטרף אליו מאוחר יותר יו"ר ש"ס אריה דרעי שדיבר על האפשרות להקים ממשלה בראשות נתניהו כבר בכנסת הנוכחית.

מסיבת עיתונאים אריה דרעי 2 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"בחוכמה ובלי הצהרות״. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

דרעי אמר למקורביו כי הוא מאמין שאפשר להקים ממשלה בכנסת הנוכחית. למרות שמהלך כזה יקשה עליו לחזור לכהן בתפקיד בכיר בצל עסקת הטיעון שחתם עם הפרקליטות, באותן שיחות הוא הבהיר שהעיסוק הפומבי בשאלה האם נתניהו הוא שזה שיעמוד בראשה או לא היא זו שפוגעת בסיכויים של המהלך. "אפשר וצריך לעשות זאת בחוכמה ובלי הצהרות".

משה גפני בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"לערוך חשבון נפש". גפני/ראובן קסטרו

ראשי המפלגות החרדיות אינם מעוניינים עכשיו בבחירות נוספות. "זה הימור", אמר אחד מהם. "מי יודע איך נסיים את המירוץ הזה בפעם החמישית? כבר ארבע פעמים הלכנו לבחירות והצהרנו על תמיכה מוחלטת בנתניהו ולא הצלחנו להביא את ה-61 המיוחל, מה מבטיח לנו שעכשיו זה יקרה ונוכל להקים ממשלת ימין מלא מלא?".

את המסר הזה הם העבירו גם לנתניהו, אך אם אפשר ללמוד משהו אחד מיחסיהם איתו הוא שהם מתקשים לדפוק על השולחן. הם יגידו לנתניהו "לא" לבחירות, יפעלו להקמת ממשלה אבל ממש לא יעמדו בדרכו אם בכל זאת יוביל לשם. פעמים רבות הייתה להם אפשרות לומר לו "עד כאן", והם נמנעו מכך. מה הסיכוי שזה יקרה הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully