וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסון הרביעי נגד קורונה מפחית הדבקה באומיקרון ביותר מ-50%

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 8:19

מחקר שערכה כללית בשיתוף עם אוניברסיטת הרווארד מציג לראשונה נתונים של מנת החיסון הרביעית מול הווריאנט. המנה הרביעית של החיסון מפחיתה ב-61% הדבקה תסמינית, ב-64% מחלה קשה ומצמצת ב-76% את מספר מקרי המוות. "התוצאות יכולות לסייע לכל אדם לקבל החלטה מושכלת"

מחקר חדש של כללית בשיתוף עם אוניברסיטת הרווארד שהתפרסם הלילה (רביעי) בכתב העת המדעי, "The New England Journal of Medicine", מציג את יעילות מנת החיסון הרביעית נגד זן האומיקרון.
על פי הנתונים, במקבלי מנת החיסון הרביעית חלה הפחתה של 61% בהדבקה תסמינית, הפחתה של 64% במחלה קשה, והפחתה של 76% במקרי המוות. מדובר בצמצום היעילות לעומת המנה השלישית של החיסון. עם זאת, המחקר הציג גם הפחתה של 52% במקרי ההדבקה.

החוקרים ניתחו את נתוניהם של 182,122 איש בני 60 ומעלה שחוסנו במנת חיסון רביעית, אל מול 182,122 איש שחוסנו במנת חיסון שלישית לפחות ארבעה חודשים קודם לכן, אך לא חוסנו במנה הרביעית והיוו את קבוצת הביקורת.

"התוצאות המתקבלות ממבצע החיסון הרביעי לבני 60 ומעלה מדגימות בבירור שמנת החיסון הרביעית מגנה משמעותית מפני סיבוכי התחלואה בקורונה, לרבות הפחתה פי 4 של הסיכון לתמותה לעומת מי שקיבל מנה שלישית לפני מעל לארבעה חודשים", אמר פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר.

פרופ' בליצר הוסיף כי "תוצאות המחקר יכולות לסייע לכל אדם לקבל החלטה מושכלת על הצורך בחיסון בהתאם לסיכון האישי. להערכתנו, תוצאות המחקר מכוונות את האוכלוסיה המבוגרת והפגיעה לסיבוכי המחלה לבחור להתחסן במנה הרביעית, בכל מדינה בעולם שבה הנגיף ממשיך ומתפשט בקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully