וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר משרד הבריאות: שיעור תחלואה קשה בקורונה בקרב מחוסני מנה רביעית נמוך פי 3

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 3:19

המחקר, שמבוסס על נתונים של יותר ממיליון אנשים מעל גיל 60, בדק במשך כחודשיים את ההגנה המתקבלת על ידי המנה הרביעית לעומת המנה השלישית. עוד הראה המחקר כי כמות הנדבקים בקרב מתחסני המנה הרביעית נמוך פי שתיים ממתחסנים במנה שלישית

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

מחקר חדש של משרד הבריאות הראה כי שיעור התחלואה הקשה בקורונה בקרב מחוסני המנה הרביעית נמוך פי כשלושה, לעומת מחוסנים במנה שלישית בלבד. זאת, בעקבות ההחלטה בחודש ינואר, עם התפשטות גל האומיקרון, על אישור מתן מנה רביעית של החיסון לאוכלוסיה מעל גיל 60, לאנשים בסיכון, ולאחר מכן גם לאוכלוסיות צעירות יותר.

המחקר, שהתבסס על נתונים של מעל למיליון אנשים מעל גיל 60 שהיו רשאים לקבל את המנה הרביעית, בחן את ההגנה המתקבלת על ידי המנה הרביעית בתקופה של כחודשיים. עוד הראו התוצאות כי מוגנות הנבדקים לא דעכה לאורך כל תקופת המחקר.

חיסון רביעי לקורונה, בי"ח שיבא תל השומר, 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

כמו כן, שיעור המקרים המאומתים בקרב מחוסני המנה הרביעית היה גם הוא נמוך בכפי שניים לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד, אך ההגנה כנגד הדבקה דעכה במהלך שמונה השבועות של המחקר.

המחקר השווה את שיעורי התחלואה של מקבלי המנה הרביעית מהשבוע השני ואילך, לעומת שיעורי התחלואה בשבוע הראשון לאחר קבלת המנה הרביעית - בו תוספת ההגנה של החיסון עדיין חלקית. בניתוח זה התקבלו תוצאות דומות של שיפור ברמת ההגנה.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת המדעי "The New England Journal of Medicine", בוצע על ידי חוקרים ממכון ויצמן למדע, ממשרד הבריאות, מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית, וממכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully