וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות טוהר דוד במסיבת טבע ב-2017: המארגנים הורשעו בהמתה בקלות דעת ובגרימת מוות ברשלנות

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 20:13

5 שנים לאחר שסירבו לפנותה לביה"ח מחשש כי המשטרה תסגור את האירוע ויפסידו כסף, ביהמ"ש הרשיע את לאון בגיו בהמתה בקלות דעת ואת שלמה פשראל בגרימת מוות ברשלנות. עמרי חיון, מוכר הכרטיסים, זוכה. במהלך המסיבה, דוד שכבה בחלקו האחורי של טנדר במשך שעות ללא טיפול

"הפקירו אותה כמו כלב": בני משפחתה של החיילת טוהר דוד התעמתו עם שלושת הנאשמים בהריגתה במסיבת טבע/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את שני מארגני מסיבת הטבע, לאון בגיו ושלמה פשראל, שבה נהרגה הצעירה טוהר דוד בשנת 2017, בגרימת מוות ברשלנות ובהמתה בקלות דעת. את עמרי חיון, מוכר הכרטיסים, זיכה בית המשפט מחמת הספק מהמתה בקלות דעת.

זאת, לאחר שהשניים - בגיו ופשראל - סירבו לפנות את דוד, כשהייתה במצב קשה, או להזמין אמבולנס, מפני שחששו מההפסד הכספי הכרוך בסגירת המסיבה בידי המשטרה וכוחות ההצלה. בעקבות כך, שכבה הצעירה במשך ארבע שעות וחצי בחלקו האחורי של טנדר, ללא טיפול רפואי.

הוריה של טוהר אמרו כי יבקשו לערער. "לא נעשה צדק. ציפינו ששלושתם יורשעו. השלישי לא פינה אותה. שמר עליה ארבע שעות בלי לפנות. הוא אשם בדיוק כמו האחרים. אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט. חמש שנים של דיונים ובסוף הוא יצא מחמת הספק. אנחנו יודעים שהיא נשמה את הנשימות האחרונות שלה לידו. היא רצתה רק לשמח חבר ביום הולדותו אנחנו המומים מהחלטה הזאת".

טוהר דוד שמתה במסיבת טבע 9 באוגוסט 2017. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מתה במסיבת טבע. טוהר דוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין רועי אטייאס המייצג את פשראל אמר כי "למן הרגע הראשון טענו כי בשום אופן לא ניתן לייחס לנאשם 2 שלמה פשרל עבירה של הריגה ולכל היותר ניתן לומר כי פעל ברשלנות בשל היותו ממארגני המסיבה. הכרעת הדין קובעת באופן חד משמעי כי לא היה לו כך חלק בשיהוי בפינוי המנוחה והאחריות מיוחסת לו אך ורק בהיותו ממארגני המסיבה. על כן זוכה היום מעבירת ההריגה".

עורכי הדין משה יוחאי ושרי קרן שייצגו את עמרי חיון מסרו כי: "בית המשפט קיבל את עמדתנו כי לעומרי לא היה שום קשר למותה של המנוחה. הההיפך הוא הנכון, עומרי הינו היחידי אשר הושיט יד וניסה להציל את המנוחה בעוד באי המסיבה והסובבים אותה התעלמו ממנה והשאירו אותה לשכב בשטח".

הפרקליטות מסרה בתגובה כי "בית המשפט ציין כי לאון בגיו ושלמה פשראל היו מודעים לכך שהם מארגנים מסיבת טבע המונית, במקום שבו אין זמינות לטיפול רפואי, מסיבה שבה ידוע שחלק מהמשתתפים נוטלים חומרים פסיכו-אקטיביים ושלמסיבה לא הוזמן ולא הגיע צוות רפואי מיומן, מנוסה ובעל אמצעי טיפול לרפואה דחופה ואף לא שירותי אמבולנס. עוד קבע בית המשפט כי מארגן מסיבה שכזו יכול, וצריך לצפות, שמשתתף במסיבה שכזו עלול למות".

עוד הוסיפה הפרקליטות כי "מעשיהם של השניים והעובדה שלא סיפקו לה טיפול רפואי ולא פינו אותה מהמקום מחשש לסגירת המסיבה על ידי המשטרה, הם אלה שגרמו למותה. השניים ארגנו את המסיבה ללא אישורים כדין מגורמי המשטרה, ללא קבלת רשיון לקיום המסיבה ולכן אף לא היו במקום שירותי אמבולנס עם צוות רפואי מקצועי".

שניים מהנאשמים ארגנו את המסיבה אך לא שכרו שירותי אמבולנס או צוות רפואי שיעמוד בכוננות ויגיש עזרה רפואית. השניים לא קיבלו רישיון לקיום המסיבה מטעם המועצה. הנאשם השלישי, חיון, עבד במסיבה כמוכר כרטיסים.

מהחקירה עלה כי דוד, חיילת תושבת אזור המרכז, הגיעה למסיבה הבלתי חוקית ליד להבים עם חבר. במהלך המסיבה, נחבלה דוד בראשה והתמוטטה. היא לא חשה בטוב ושלושת המארגנים, אחד מהם סטודנט לרפואה, ידעו על המצב, אך לא פינו אותה לבית חולים.

  • עוד באותו נושא:
  • מסיבת טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully