וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דניאל לא יחזור": 9 שנות מאסר לבן 22 מהצפון שדקר למוות צעיר בבריכה

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 21:20

לאחר שהפרקליטות נסוגה מאישום הרצח, בית המשפט המחוזי גזר 9 שנים בכלא על בן 22 מסאג'ור שדקר למוות את דניאל חלבי ב-2019 בדליית אל כרמל. העונש הוכרע כחלק מעסקת טיעון, שבו הודה המורשע במעשים. השופט: "אין עונש שירפא את כאב המשפחה"

9 שנות מאסר לבן 22 מהצפון שדקר למוות צעיר בבריכה/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר על ויאם חסן, צעיר בן 22 מסאג'ור שהואשם ברצח של דניאל חלבי מדליית אל כרמל, שהיה בן 18 במותו. השופט יחיאל ליפשיץ אמר אחרי ההכרעה: "אין עונש שירפא את כאבה של משפחת המנוח שהיה בולט".

אביו של דניאל הביע מורת רוח מההחלטה, ואמר כי "אי צדק - תשע שנים על זה שהוא דקר אותו בלי סיבה". מנגד, יש לציין כי במהלך המשפט נסוגה הפרקליטות מהאישום, ובמסגרת עסקת טיעון שנויה במחלוקת הוגש כתב אישום מתוקן, שבו סעיף האישום הומר מרצח להריגה, על אף הודאתו של חסן.

זאת, אחרי שבית המשפט קיבל את טענותיו של הסנגור עו"ד באסל פלאח על כשלים מהותיים בחקירת המשטרה, שהגיעו לטענתו עד כדי בידוי ראיות. בהתאם, הפרקליטות נאלצה להסתפק בעונש קל יחסית, וביקשה לגזור על חסן 10 שנות מאסר בלבד והסנגור ביקש להסתפק בשבע שנים.

דניאל חלבי, נרצח בדלית אל-כרמל,25 במאי 2019. באדיבות המשפחה
דניאל חלבי, שנדקר למוות ב-2019/באדיבות המשפחה

"פסק הדין הזה לא מעביר שום מסר של הרתעה למיגזר בכלל ולצעירים בפרט", ביקר אותו עו"ד משה שפירא המייצג את משפחת המנוח עם עו"ד אבי קורצברג "זה גזר דין מקל מאד ואנחנו מאד מוטרדים מהרף הנמוך שביהמ"ש הלך אליו. בשנים האחרונות מתרחשים 130-140 מקרי רצח בשנה כש-75 אחוז מהם במרחב הלא-יהודי .אנחנו מצפים שבתקופה כזו כשהמספרים גבוהים כל כך בית המשפט יראה את האינטרס הציבורי וזה לא קורה בגזר הדין הזה".

‏"אחד מתוך שרשרת מעשי אלימות המתרחשים לצערנו לעיתים תכופות וגורמים לאובדן חיים, להרס משפחות, לפגיעות קשות במישורים רבים ולאובדן תחושת הביטחון האישי והציבורי", ציין השופט יחיאל ליפשיץ בהקראת גזר הדין.

"הנאשם הרג את המנוח בעקבות ויכוח של מה בכך, על עניין פעוט ויכוח סתמי שהוביל למפגש במהלכו התפתחה קטטה, היו מכות, ותוך כדי כך שלף הנאשם סכין ודקר את המנוח שלוש דקירות בגופו באזורים רגישים בבית השחי ובחזה משמאל", פירטה התובעת, אורלי נעמן-רוזנטל מפרקליטות מחוזי חיפה בטיעוניה לעונש.

האירוע הרצחני החל להתגלגל בצהרי שבת בתאריך 25 למאי 2019, בבריכה המקומית של דליית אל כרמל, לאחר שבין דניאל חלבי לויאם חסן התפתח ויכוח בנוגע לקשר עם נערה מהיישוב שביקשה מחלבי סיוע לאחר שלטענתה הוטרדה במתחם בריכת המועדון. זמן קצר לאחר מכן, ואחרי שהשניים שוחחו בטלפון והחליפו מסרונים, הם נפגשו באחד מרחובות הכפר, שם התפתחה קטטה רבת משתתפים שבמהלכה הכו אלה את אלה באלות וחסן דקר את חלבי שלוש פעמים. מצלמות אבטחה קלטו את האירוע מרחוק.

ויאם חסן בדיון גזר הדין בגין רצח דניאל חלבי, בית משפט מחוזי חיפה, 12 באפריל 2022. יואב איתיאל
הודה במעשים. ויאם חסן, היום/יואב איתיאל

היחידה המרכזית של מחוז חוף חקרה את האירוע, בתחילה הכחיש חסן את שיוחס לו, לאחר מכן שמר על זכות השתיקה. בסופו של דבר, כאמור, במהלך המשפט הודה, ואף הביע חרטה. "סליחה על מה שעשיתי ואני מתנצל", אמר ויאם חסן בדבריו האחרונים לשופטים, כשלבקשתו נכחה רק משפחת המנוח, "אח שלי נרצח ואני יודע איך זה לאבד בן משפחה. הלוואי שאני הייתי מת ולא הייתי עושה דבר כזה. אני מאוד מאוד מאוד מצטער ומתנצל".

בנוסף לעונש המאסר גזרו השופטים על ויאם חסן גם שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצוי של 150 אלף שקלים. "הכסף לא מעניין אותנו, זה לא יחזיר את דניאל", אמרה לשופטים סוהא, אמו של דניאל. "רק אם יחזיר את דניאל נוותר לו, ואת זה הוא לא יכול לעשות אז לא נוותר לו. בקשר להסדר טיעון אנחנו לא הסכמנו ולא נסכים לו, הדבר הזה לא מתקבל על הדעת ולא הוגן, החיים של הבן שלנו שווים עולם, אני רוצה שלא רק הרוצח ישלם על זה, אני רוצה שכל העולם ישלם על זה, כי הבן שלי שווה עולם, הבן שלי מלאך, הוא רצח מלאך, בלי סיבה".

אביו של דניאל חלבי, סאמי, ועורכי הדין משה שפירא ואבי קורצברג. יואב איתיאל
"אין צדק". אביו של דניאל חלבי עם עורכי הדין אבי קורצברג ומשה שפירא/יואב איתיאל

"הוא רצח את כל המשפחה, כל הקרובים. אין לנו חיים מאז - הוא הרס בית שלם משפחה שלמה. אני מבקשת צדק", המשיכה האם. "דניאל חלבי נרצח בלי סיבה ואם הוא - ככה מעודדים לרצוח". גם אביו של דניאל הגיב, ואמר כי "הפסדתי לא רק את דניאל, הפסדתי משפחה שלמה".

עורך הדין שמייצג את ויאם חסן, באסל פלאח. יואב איתיאל
עורך הדין שמייצג את ויאם חסן, באסל פלאח, היום/יואב איתיאל

"אין דבר קשה וכואב יותר מלאבד בן, בן אהוב, צעיר שכל עתידו לפניו, בן שהיה מקור שמחה, נחת, וגאווה להוריו למשפחתו ולכל סביבתו", סיכמה התובעת. "דניאל היה בחור צעיר בן 18 בכיתה י"ב, שהיו לו תוכניות ושאיפות וחלומות, הוא תכנן להתגייס לצבא וציפה לשירות משמעותי, היו לו תוכניות רבות לו ולמשפחתו להמשך חייו והכול נגדע ברגע אחד במעשה האכזרי שביצע הנאשם, הוא דקר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully