וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סכסוך על נערה: אישום נגד תושב הגליל שרצח צעיר לפני גיוס

26.6.2019 / 18:01

כתב האישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בחיפה נגד ויאם חסן, צעיר בן 20 תושב כפר סאג'ור, בגין שדקר 3 פעמים את בן ה-18 מדלית אל-כרמל במהלך קטטה בבריכה במקום, במטרה להרגו. זאת, כשברקע עומד סכסוך על נערה. במקביל לכתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים

בווידאו: פרקליטות מחוז חיפה הגישה לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד ויאם חסן, בן 20 מסאג'ור, בגין רצח דניאל חלבי, בן 18 מדליית אל כרמל/צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ויאם חסן, צעיר בן 20 תושב כפר סאג'ור שבגליל בעל עבר פלילי, בגין רצח דניאל חלבי, תלמיד י"ב בן 18 מדלית אל-כרמל, במהלך קטטה.

האירוע החל להתגלגל בשבת ה-25 למאי בבריכת מכון הכושר "הנא פיטנס" בדלית אל-כרמל. ויאם חסן התגורר לאחרונה בכפר ועסק בעבודות בנייה בעץ. לו ולדניאל היה סכסוך פתוח מאז חודש מרץ כשברקע שלו נערה מקומית. הסכסוך בין השניים התלקח שוב באותו היום כשהתברר לחלבי שהנערה נמצאת בבריכה, בה באותה עת בילה גם חסן עם חברים תושבי האזור. האחים אייל ודניאל חלבי ניהלו מיד כמה שיחות וכן חילופי התכתבויות בטלפון עם חסן, במהלכן סוכם כי ייצא ממתחם מכון הכושר והבריכה והם ייפגשו ליישר את ההדורים בסמוך.

על פי כתב האישום, חסן הגיע ברכב עם אחיו ואחרים, אל כביש הנמצא בסמוך לבריכה, כשהם מצויידים בשתי אלות ובסכין בעלת להב באורך של כ-11 ס"מ. למקום הגיעו גם דניאל חלבי, אחיו ואביו. באזור הבריכה, יצאו חלבי ואחיו מרכבם וניגשו לרכב בו נסע ויאם חסן וחבריו, והחלה קטטה המונית במקום במהלכה תקפו המעורבים אלו את אלו.

לקריאה נוספת בנושא:
רצח בדלית אל-כרמל: בן 18 נדקר למוות בקטטה בבריכה ביישוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נרצח בקטטה בעקבות סכסוך על נערה, דניאל חלבי/מערכת וואלה, צילום מסך

מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים, תוך כדי חילופי המכות והשימוש שנעשה באלות על ידי המעורבים, שלף ויאם חסן את הסכין ומתוך כוונה לגרום למותו של דניאל, דקר אותו שלוש דקירות בפלג גופו העליון, כשאחת מהן בחזה משמאל חדרה ללב.

חלבי התמוטט מיד על הכביש ודם רב ניתז מחזהו. עוד עולה מכתב האישום שבתגובה לדקירה, אייל, אחיו של חלבי, שהבחין כי חסן אוחז בידו בסכין ובדניאל מוטל על הכביש כשהוא דקור, רדף אחר הדוקר והיכה אותו באמצעות אלה במקומות שונים בגופו וכן בידו, עד אשר הסכין נשמטה מידו של חסן. עוד עולה כי מיד לאחר מכן, חסן, שנמלט מהמקום יחד עם אדם נוסף, הגיע לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה ונעצר. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף שעצרה עוד כמה חשודים במעורבות באירוע. כולם בסופו של דבר שוחררו.

פרמדיק מד"א חנן זוהר וחובש בכיר במד"א רונן שלום שהגיעו לזירת הרצח סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 18 שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה מדממת בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה וניתוח מיוחד להקלה על הנשימה ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה". בבית החולים נאלצו רופאים לקבוע את מותו של חלבי.

עוד באותו נושא

חודש לאחר הקטטה: צעיר יואשם ברצח הנער בדליית אל-כרמל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הלוויתו של דניאל חלבי בדלית אל-כרמל/מערכת וואלה, צילום מסך

הרצח הכה בהלם את הכפר דלית אל-כרמל. דניאל עמד לסיים את לימודיו התיכוניים כמה ימים אחר כך. לספר המחזור כבר הצטלם ובחודש אוגוסט היה אמור להתגייס לצה"ל. היו לו תכניות רבות לעתיד. למחרת השתתפו כאלפיים איש בתהלוכת ההלוויה שלו כדי לחלוק לו כבוד אחרון. על מסך הפרסום הגדול בצומת שבמרכז הכפר התנוססו תמונתו, שמו והכיתוב: "דלית אל כרמל מדממת. אני אחייה ביניכם, למרות הפרידה".

במקביל להגשת כתב האישום הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. ויאם חסן הובא לאולם השופט ניצן סילמן כשהוא עדיין פצוע וחבוש בידו בעקבות אותה קטטה קטלנית. עו"ד ואסים שחאדה, ממשרדו של עו"ד באסל פאלח המייצג אותו, עבר איתו על כתב האישום. לאחר מכן התקיים דיון קצר בבקשת הפרקליטות ובתומו הוארך מעצרו עד החלטה אחרת. באולם נכח קומץ מבני משפחתו של חסן. השופט סילמן התיר לאמו ואביו לחבק ולנשק אותו. עו"ד שחאדה אמר אחרי הדיון כי רק עתה קיבל את תיק החקירה לידיו, ויוכל להגיב רק לאחר שילמד אותו.

מסע ההלוויה של דניאל חלבי שנרצח בבריכה, דאלית אל-כרמל, 26 במאי 2019. יואב איתיאל
שלט בכניסה לדלית אל כרמל עם תמונתו של חלבי/יואב איתיאל
ויאם חסן החשוד בגין רצח בדלית אל כרמל במהלך הארכת מעצרו. ללא, אתר רשמי
החשוד ברצח בעת הדיון בהארכת מעצרו/אתר רשמי, ללא
הנרצח בדלית אל כרמל. באדיבות פורטל הכרמל, אתר רשמי
תמונתו של דניאל חלבי בדלית אל-כרמל/אתר רשמי, באדיבות פורטל הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully