וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה "בדתה ראיות", האישום נגד הצעיר שדקר למוות בן 18 הומר להריגה

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 19:13

ויאם חסן הואשם בתחילה ברצח דניאל חלבי, כיוון שהודה כי דקר אותו למוות. אולם, בית המשפט קיבל את טענות ההגנה על כשלים מהותיים בחקירת המשטרה, אישר את הסדר הטיעון והמיר את סעיף האישום. עקב כך, דרשה הפרקליטות עונש של 10-7 שנות מאסר בלבד

הפרקליטות ביקשה היום (רביעי) מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר דין של 10-7 שנות מאסר בלבד לוויאם חסן, צעיר בן 20 תושב סג'ור, שהודה כי דקר את הנער דניאל חלבי בן ה-18 מדלית אל כרמל וגרם למותו בחודש מאי. במסגרת עסקת הטיעון, סעיף האישום במשפט של חסן הומר מרצח להריגה על אף הודאתו, עקב העובדה כי בית המשפט קיבל את טענות ההגנה על כשלים מהותיים בחקירת המשטרה שהגיעו לטענתה עד כדי בידוי ראיות.

במקביל לתחילת החקירה אמר לוואלה! עו"ד באסל פלאח, המייצג את חסן, כי "המשטרה לא ציינה בפנינו בכלל באיזו עבירה מדובר בכתב האישום, כשנראה אותו ונלמד את תיק החקירה נוכל להתייחס. הוא עדיין חבוש ומקבל טיפול רפואי, הוא מודה שהשתתף בקטטה ואף נפצע במהלכה, אבל הוא הוא מכחיש מכל וכל שפגע במנוח. אנחנו לא יודעים על איזה סכסוך קודם מדברים במשטרה, הוא בכלל לא הכיר אותו ואפילו לא זיהה אותו בתמונות".

מפרטי החקירה עולה כי האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות בבריכה המקומית, לאחר שבין הנרצח לחשוד החל ויכוח על רקע אישי. זמן מה לאחר מכן, השניים נפגשו באחד מהרחובות ביישוב, שם התפתחה קטטה רבת משתתפים. נוסף על כך נמצא כי הרקע לקטטה הוא התגייסותו של המנוח לעזור לבחורה שביקשה סיוע ממנו, לאחר כשלטענתה הוטרדה במתחם בריכת המועדון. הרכב שלושת השופטים בראשות השופט יחיאל ליפשיץ יודיע על גזר הדין במועד מאוחר יותר.

דניאל חלבי, נרצח בדלית אל-כרמל,25 במאי 2019. באדיבות המשפחה
"בחור טוב עם לב טוב". דניאל חלבי/באדיבות המשפחה

דניאל חלבי, שהתגורר בדלית אל-כרמל, היה תלמיד כיתה י"ב בבית הספר עתיד למדעים ומנהיגות ביישוב. רז חסון, חברו של דניאל חלבי לשכבת הלימודים, אמר כי כל החברים מתקשים להאמין. "בעוד שבוע וחצי אנחנו מסיימים את הלימודים בתיכון, עוד מעט טקס סיום בית הספר, ספר המחזור כבר בהכנה, התמונה שלו לפנינו ואנחנו כואבים מאוד. מדובר בבחור טוב עם לב טוב. הוא כמו כולנו היה אמור להתגייס בקרוב. חיכינו מאד לרגע הזה, שכולנו נתגייס ונתחיל את החיים האמתיים והנה פתאום קרה אסון כזה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "תכליתה של כל חקירת מקרה פשיעה היא אחת ויחידה - להגיע לחקר האמת, וכך היה גם במקרה זה. במסגרת החקירה בוצעו פעולות רבות ומגוונות והיא נוהלה בליווי הפרקליטות. המשטרה היא שעצרה את החשוד ושפיענחה את המקרה בתום חקירתו. עם סיום החקירה וביצוע הפעולות הנדרשות, הועבר תיק החקירה לפרקליטות שהחליטה להגיש כתב אישום בגין רצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully