וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בקבר יוסף: כניסת ח"כים למתחם תתאפשר בשבוע שלאחר חג הפסח בצורה מאובטחת

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 4:53

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת הודיעו לקצין הכנסת כי הם מתכננים לבקר במתחם הקדוש, אחרי יומיים בהם המקום הושחת בידי פלסטינים ושני חסידי ברסלב נורו ונפצעו. אלוף פיקוד המרכז דחה את בקשתם אך אישר את ההגעה בתאריך החלופי

בווידאו: השחתת קבר יוסף/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת הודיעו אתמול (שני) לקצין הכנסת כי הם מתכננים להגיע במהלך הלילה לקבר יוסף. הודעתם מגיעה אחרי יומיים בהם המתחם הושחת בידי פלסטינים וכן פציעתם של שני חסידי ברסלב שנורו בדרכם למתחם. אלוף פיקוד המרכז יהודה נרקיס דחה את בקשת ראשי השדולה, הח"כים יואב קיש (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית) אך אישר את הגעתם במועד חלופי - בשבוע שלאחר חג הפסח.

במהלך הלילה, ראשי השדולה הגיעו ליישוב הר ברכה לקראת כניסה לקבר יוסף יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. בהתייעצות שנערכה במקום עם מח"ט שומרון ובתום שיחות של חברי הכנסת עם אלוף פיקוד המרכז, החליטו הח"כים לקבל את הבטחת האלוף כי בשבוע לאחר חג הפסח תתאפשר כניסתם בצורה מאובטחת ומאושרת לקבר יוסף.

הרכב שנפגע מירי באזור קבר יוסף, 11 באפריל, 2022. לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
הרכב שנפגע מירי באזור שכם, הבוקר/תמונות גולשים, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

מוקדם יותר אתמול, ראשי השדולה אמרו לקצין הכנסת כי הם מתכננים להתכנס בשעה 23:30 בשער הכניסה ביישוב הר ברכה ומשם לנוע לכיוון המתחם הקדוש. לאחר שבקשתם נדחתה, הם פנו לניצב יובל חן ודרשו ממנו לפעול מול אלוף הפיקוד שיעמוד בהוראות היועצת המשפטית לכנסת ויקבע תאריך חלופי לכניסתם לקבר.

"במענה לפנייתנו בנושא כניסת חברי כנסת למתחם קבר יוסף הצדיק, התבשרנו דרכך כי מפקד פיקוד מרכז לא יוכל לאפשר כניסה זו. נכון לשעה זו, טרם קיבלנו מאלוף הפיקוד מענה בכתב המנמק את הסיבות מאחורי החלטה זו", ציינו ואמרו כי המהלך פוגע בחסינותם: משמעותה של ההחלטה החמורה היא צמצום חופש הפעילות הנדרשת לחברי כנסת בעלי חסינות, פגיעה בביצוע תפקידם כנבחרי ציבור בכלל, ותפקידם בתחום הפיקוח הפרלמנטרי בפרט".

עוד בוואלה!

בלילה השני ברציפות: מתחם קבר יוסף בשכם הושחת

לכתבה המלאה
התפרעות פלסטינים בקבר יוסף. 10 באפריל 2022. מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית, אתר רשמי
המצבה שהושחתה במתחם הקבר/אתר רשמי, מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

לפני כן, חסידים שלקחו חלק בבשיירה שנורתה בלילה שעבר איימו כי בכוונתם לשוב למקום. בתקרית שאירעה בלילה שבין ראשון לשני, שני חסידים נורו ונפצעו באורח קל עד בינוני לאחר שנכנסו לאזור הקבר ללא תיאום עם צה"ל. השניים נורו על ידי חמושים פלסטינים בכביש הראשי שמוביל לקבר מרכב שעקף אותם מהנתיב הנגדי.

באירוע נפרד, מתחם קבר יוסף הושחת בידי פלסטינים שהשליכו אבנים וגרמו נזק למקום. אירוע זה התרחש לאחר שבלילה שבין שבת לראשון פרצו כמאה פלסטינים למתחם וגרמו נזק רב למקום. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ התייחסו להשחתה ואמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully