וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ברסלב מאיימים לחזור לקבר יוסף: "חופש הפולחן נרמס, ניכנס גם הלילה"

המתיחות במתחם הקדוש מגיעה לשיא, ובשיירה שנורתה הלילה אומרים כי בכוונתם לשוב למקום. "נעשה מה שאנחנו עושים כל לילה מאז מבצע 'חומת מגן'", אמר אחד מהחסידים. האיומים מגיעים אחרי יומיים בהם המתחם הושחת ופציעתם מירי של שני חסידים שנכנסו לקבר יוסף

המתיחות סביב קבר יוסף נמשכת גם הערב (שני) וחסידי ברסלב מאיימים להגיע למתחם הקדוש עוד הלילה, ללא תיאום עם כוחות הביטחון. האיומים מגיעים אחרי יומיים בהם המתחם הושחת בידי פלסטינים ותקרית ירי שבה נפצעו שני חסידים שנכנסו לקבר יוסף הממוקם בשכם.

"הלילה נחזור לקבר", אמר יוסף, אחד מחסידי ברסלב שנכחו בשיירה שנורתה. הוא סיפר על התקרית ומתח ביקרות על הפגיעה בחופש התנועה של המתפללים במתחם. "הגענו בשיירה של 15 מכוניות לשכם, באנו לתקן את הוונדליזם, הבאנו צבע, פתאום נצמד אלינו רכב משטרה פלסטיני פתח את החלון והתחיל לירות לעבר הרכב האחרון בשיירה", אמר.

התפרעות פלסטינים בקבר יוסף. 10 באפריל 2022. מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית, אתר רשמי
המצבה שהושחתה במתחם הקבר/אתר רשמי, מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

"כולם יודעים שאנחנו באים רק כדי להתפלל בקבר וללכת. גם הלילה ניכנס, כמו כל לילה מאז 'חומת מגן'", המשיך יוסף. הוא מחה על חופש התנועה והפולחן במקומות הקדושים ליהודים, על אף שהמתחם ממקום בשטח הרשות הפלסטינית: "אנחנו מצפים שהמציאות תשתנה ונוכל לממש את חופש התנועה במדינת ישראל. הרי נכנסים ויוצאים משכם עשרות אלפי ערבים ישראלים מדי יום בלי שום בעיה, אבל ליהודים משום מה מגבילים תנועה למקומות מסוימים", אמר.

"זה בעייתי, יש חופש פולחן וחופש תנועה שנרמס בלי סוף. למה שאני לא אוכל להכנס לקבר יוסף, למה שאני אצטרך לסכן את עצמי ולעשות את זה בצורה כזאת, למה שזה לא יהיה בצורה מסודרת. יוסף הוא לא ממייסדי האומה אלא ממייסדי האומה".

הרכב שנפגע מירי באזור קבר יוסף, 11 באפריל, 2022. לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
הרכב שנפגע מירי באזור שכם, הבוקר/תמונות גולשים, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

בצקרית הלילה, שני חסידי ברסלב נורו ונפצעו באורח קל עד בינוני לאחר שנכנסו לאזור הקבר ללא תיאום עם צה"ל. השניים נורו על ידי חמושים פלסטינים בכביש הראשי שמוביל לקבר מרכב שעקף אותם מהנתיב הנגדי.

באירוע נפרד, מתחם קבר יוסף הושחת בידי פלסטינים שהשליכו אבנים וגרמו נזק למקום. אירוע זה התרחש לאחר שבלילה שבין שבת לראשון פרצו כמאה פלסטינים למתחם וגרמו נזק רב למקום. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ התייחסו להשחתה ואמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully