וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: מחאת הורים נגד יום החינוך למורשת הרבי מלובביץ'

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 16:28

הנהגות הורים מ-6 בתי ספר ומחזיק תיק החינוך בראש העין שלחו מכתב זועם לראש העיר בעקבות ההחלטה לציין 120 שנה להולדתו של הרבי בבתי ספר. הם דרשו שיחזור בו מההצהרה: "ניסיון מיסיונרי בוטה להדתה"

הנהגות הורים משישה בתי ספר בראש העין מתחו ביקורת חריפה על החלטת ראש העיר להקדיש יום חינוך למורשת הרבי מלובביץ', שפורסמה בוואלה!. במכתב ששלחו היום (שני) לראש העיר שלום בן משה דרשו לבטל את התכנית בטענה לפגיעה בחופש הדת, והבהירו כי יפעלו נגדה במקרה שלא יחזור בו.

"נדהמנו לשמוע על החלטתך להקדיש יום לימודים מיוחד אשר 'מעלה על נס את הערכים הנפלאים של הרבי, ובראשם הגאולה וביאת המשיח' במוסדות החינוך החילוניים בעיר", כתבו סגן ראש עיריית ראש העין ומחזיק תיק החינוך עומר שכטר וראשי הנהגות הורים בבית החינוך חיים גורי, בית החינוך שמעון פרס, בית החינוך רונה רמון, בית הספר צומח, בית הספר אפק וחטיבת הביניים גוונים. "אין ספק שמורשתו של הרבי מלובביץ' היא מורשת מיוחדת, שיקרה לציבורים שונים בישראל. עם זאת, הסמכות להכריז על ימי לימודים מיוחדים, אינה שמורה לעירייה, אלא למשרד החינוך.

"מדובר בתוכן שנוי במחלוקת במיוחד - האם תלמידים חילוניים צריכים ללמוד על ביאת המשיח? על הגאולה?", המשיכו. "בעניין זה, הנהלים המעוגנים בחוזרי מנכ"ל ותקנות משרד החינוך קובעים באופן מפורש כי להורים בחינוך הממלכתי-חילוני עומדת הזכות לקבלת חינוך חילוני: 'חלק מחופש הדת המוקנה להורים הוא מתן אפשרות לחנך את ילדיהם בהתאם לדת שהם מאמינים בה או להימנע מהקניית חינוך דתי", הוסיפו.

הרבי מלובאוויטש. חב"ד ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"מוחים בתוקף על הניסיון להכניס בדלת האחורית ניסיון מיסיונרי בוטה להדתה". הרב מלובביץ'/מערכת וואלה! NEWS, חב"ד ישראל

"תנועת חב"ד, בהיותה תנועה להחזרה בתשובה, זוכה לביקורת ציבורית נרחבת", טענו. "אנו מוחים בתוקף על הניסיון להכניס בדלת האחורית, בכסות של חינוך לערכים, ניסיון מיסיונרי בוטה להדתה. אנו קוראים לך שלא לאפשר דריסת רגל לתנועות משיחיות בבתי הספר החילוניים ולא לאפשר להם לחשוף את התכנים שלהם אודות ביאת משיח כלשהו בפני ילדינו. אנו קוראים לך לבטל מיד את הפלישה של הארגון הזה אל מוסדות החינוך ומודיעים לך כי לא נהסס להיאבק במישור הציבורי והמשפטי כנגד הכוונה להפוך את בתי הספר החילוניים בראש העין למוקדי החזרה בתשובה, מיסיונריות וערכים מסולפים".

בשבוע שעבר נודע כי ראש העין וחולון יציינו לראשונה את יום הולדתו של הרבי מלובביץ', י"א בניסן, במוסדות החינוך, כולל בתי ספר חילוניים. במסגרת חגיגות 120 השנים להולדתו, תלמידים ילמדו על מורשתו ואמונותיו של הרבי ועל רעיון הגאולה. עם זאת, לראש העיר אין סמכות להכניס תכנים אלה לבתי הספר ללא אישור משרד החינוך. היוזמה תצא לפועל בשיתוף חסידות חב"ד, שהרבי מלובביץ' היה האדמו"ר השביעי והאחרון שלה.

מעיריית ראש העין נמסר: מהומה על לא מאומה. בראש העין קיימת פעילות התנדבות רחבה של מגוון תנועות מכל הגוונים ומכל הסוגים וביניהם גם תנועת חב"ד. כל פעילות במערכת החינוך מחייבת אישור משרד החינוך. יש לציין כי בתאריך המדובר אין לימודים במערכת החינוך, ולכן מדובר בהצהרה בלבד, מדובר על מהומה על לא מאומה. ראש העין היא עיר משפחתית, עם קהילה מאוחדת. מעולם לא היו בראש העין קרבות דת וגם לא יהיו. דרכנו היא דרך של טוב משותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully