וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לאחר הריגת המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב: "שומרים על דריכות מקסימלית"

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 8:47

ראש הממשלה בירך את כוחות הביטחון על החיסול: "דרוכים מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות". שר הביטחון גנץ: "נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין". לפיד: "צעירים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים"

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך הבוקר (שישי) את כוחות הביטחון על הריגת המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש ברחוב דיזנגוף בתל אביב ואמר כי "אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה, אנחנו ננצח".

שר הביטחון בני גנץ בירך גם הוא על חיסול המחבל והוסיף כי "נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד". שר החוץ יאיר לפיד: "נילחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות".

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
"שומרים על דריכות מקסימלית". זירת הפיגוע בדיזינגוף/ראובן קסטרו

"הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב", הוסיף לפיד. "צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות".

המפכ"ל, קובי שבתאי, אמר כי "פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל. אנו ממשיכים בהיערכות השיא של המשטרה בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן".

זירת חיסול המחבל ביפו שביצע פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף, תל אביב. ללא, מערכת וואלה!
"הסתתר סמוך למסגד ביפו". זירת חיסול המחבל/מערכת וואלה!, ללא

הפיגוע החל אתמול בסביבות השעה 21:00, אז פתח המחבל באש לעבר המבלים ב"אילקה בר". המחבל הצליח להימלט דרך אחת הסימטאות, מה שגרר מראות חריגים של יותר מאלף שוטרים באזור. כוחות מיוחדים סרקו בנייני מגורים בתל אביב בניסיון לאתר את המחבל. כתוצאה מהירי שני בני אדם נהרגו ועוד 15 נפצעו.

הבוקר בסביבות השעה 05:00, ובתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וחוסל המחבל, פלסטיני ממחנה הפליטים ג'נין בשם רעד פתחי חאזם יאמן. הוא אותר על ידי שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully