וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות על 50 גרם קוקאין? פרטים חדשים על הסתבכות הישראלית בדובאי

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 22:46

פרקליטיה של פידא כיואן הגישו ערעור על עונש המוות שנגזר עליה באיחוד האמירויות. יחד איתה נידונו למוות שני פקיסטנים, שסיפקו לה את הסמים בהוראת אדם ירדני מהרשות הפלסטינית. הוא הציע לה לסחור בתמורה ל-43 אלף שקל בחודש. עורכי דינה ייצאו בקרוב למדינה

בווידאו: סרטון של משטרת דובאי על לכידת הישראלי החשוד/מערכת וואלה!

חצי ק"ג מריחואנה ו-50 גרם קוקאין נתפסו בדירתה של פידא כיואן, עשירית משהיה ידוע עד כה - כך עולה מגזר הדין שהגיע היום (רביעי) לידי וואלה!. עוד עולה כי היא הורשעה בסחר בסמים ולא רק באחזקתם.

הבוקר הוגשה הודעת ערעור על גזר דין המוות שקיבלה בדובאי כיואן בת ה-40, תושבת חיפה. בד בבד, במשרד החוץ נמשכים המאמצים החשאיים למנוע את ביצוע גזר הדין. עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י ייצאו בקרוב כדי להכין את ערעורם על עונש המוות בשיתוף משרד עורכי דין מקומי.

מגזר הדין עולה כי כיואן הופללה על ידי סוכן משטרתי, אחרי שבחקירה סמויה במשטרת דובאי נאסף מידע מודיעיני על גורם בחו"ל המארגן כנופיות לסחר בסמים שכבר נמצאים בתוך המדינה. בערב 4 במרץ 2021, מול מגדלי המגורים והמלונות "אורה הארבור" ברובע המרינה של דובאי, הסוכן הסמוי המתין לכיואן. כשהגיעה, לאחר כעשר דקות, נכנס לרכבה, אז מסרה לו דבר מה וקיבלה ממנו בתמורה שטרות כסף מסומנים.

הסוכן ירד מהמכונית, שעזבה במהירות את האזור, עד שעצרה סמוך לבית מרקחת. פידא ירדה מהרכב, הסוכן שעקב אחריה עצר אותה, הציג את עצמו ואת תפקידו ותפס בארנקה את סכום הכסף ששילם בסך אלף דירהם, כ-800 שקלים. בבדיקות מעבדה התברר כי מכרה לו כ-7.87 גרם מריחואנה. בחיפוש ברכבה, נמצאו קבלות לשתי העברות כספים באמצעות צ'יינג' מקומי לאישה בארצות הברית, כל אחת על סכום של 9,700 דירהם - סה"כ כ-17 אלף שקלים.

פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
נתפסה על ידי סוכן סמוי. כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

כיואן נלקחה על ידי השוטרים לדירה 240 בקומפלקס המגורים "לאיה אסטייט" בו התגוררה באותו אזור. בחיפוש במרפסת דירתה נמצאו סמים רבים בהם שקיות מריחואנה במשקל 597 גרם ו-25 גרם; שתי שקיות שהכילו 50 גרם קוקאין; 46 כדורי אקסטזי; תשעה כדורי קלונאזפאם, תחליף לתרופה קלונקס וארבעה כדורי אלפרוזולם, תחליף לתרופה קסנקס. כמו כן, נתפס משקל אלקטרוני רגיש; צמחי מריחואנה שמשקלם כ-1.1 קילוגרם ובארון הבגדים כ-22 אלף דירהם במזומן (כ-19 אלף שקלים), שהתביעה טענה שהיו הכנסות ממכירת סמים וחומרים פסיכוטרופיים שונים.

לפי גזר הדין, כיואן הודתה בפני חוקריה שיצאה למכור מריחואנה לסוכן המשטרתי ומסרה שהופעלה על ידי יאסין נג'אר, ירדני שהכירה ברשות הפלסטינית לפני שהגיעה לדובאי, והוא מי שהציע לה למכור סמים והורה לה על העברת כספי המכירות לאותה אישה בארצות הברית דרך הצ'יינג'. כל זאת, לטענתה, בתמורה למשכורת חודשית של 50 אלף דירהם (כ-43 אלף שקלים). עוד עלה מגזר הדין כי מי שסיפק לה את הסמים למכירה היו שני גברים פקיסטנים, עבדאללה זאהיד קייאני זובאיר ומוחמד זאין קייאני מוחמד. המשטרה עלתה על כל פרטי המשלוחים, הקשר והתקשורת בווטסאפ. לחיזוק עדות הסוכן המשטרתי, התביעה הביאה את עדותו של גבר בשם חאלד אל-עותאיבי, שנעצר גם הוא באותו התיק באשמת שימוש בסמים ומסר לחוקריו שכיואן מכרה לו מריחואנה בעלות 500 דירהם.

באותו הערב שני הפקיסטנים נעצרו גם הם, ובדירתם נמצאה כמות קטנה יותר של סמים. אחד מהם הודה ששניהם סיפקו לכיואן סמים וחומרים פסיכוטרופיים בהוראת נג'אר הירדני; השני הכחיש. השניים הודו כי הם מי שקיבלו את פניה של פידא כיואן בשדה התעופה עם הגעתה והסיעו אותה לדירה שאורגנה לה. האחד סיפר כי לאחר יומיים סיפקו לה את הסמים על פי הנחיות נג'אר, עימו עסקו כחמישה חודשים בסחר בסמים שקיבלו ממנו. השני הכחיש וטען כי תמורת ההסעה לדירה קיבלו סמים לצריכה עצמית ותו לא. סנגורה של פידא, עו"ד מוחמד אחמד אלנג'אר, כפר בשמה באישומים. הוא טען למחדלי חקירה והתעקש שהפרקליטות כלל לא הצליחה להוכיח את עבירת הסחר.

פידא כיואן. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הופעלה על ידי ירדני שהכירה ברשות הפלסטינית. כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

משפחתה של פידא כיואן מתעקשת כי הפילו אותה בפח; הם שבים וטוענים כי יצאה לדובאי בעקבות הצעת עבודה בתחום הגרפיקה, וכי ייתכן שמי שהזמין אותה לעבודה וארגן לה את הדירה - הוא מי שהפליל אותה.

סנגורה המקומי של כיואן מתח ביקורת על הרשעתה כי למרות ששיתפה פעולה עם חוקריה, לא זכתה לחנינה או הקלה בעונש תמורת המידע שמסרה. אלא שהשופטים הבהירו שהיא החלה לשתף פעולה רק אחרי שנעצרה. אב בית הדין, השופט חמד עבדאללה עיסא אל חוסאני, והשופטים, איימן עבדול לטיף מוחמד סלאמה וד"ר האית'ם עבדול מג'יד מחמוד אל-ערבי, דחו את הטענות למחדלי חקירה. הם קיבלו את ממצאי החקירה הסמויה והגלויה שניהל סגן מוחמד חאלד אל-הנאווי, קצין במחלקה למלחמה בסמים במשטרת דובאי.

גזר הדין ניתן בפומבי ביום רביעי, 30 במרץ, בערכאה ראשונה של בית המשפט הפדרלי באבו דאבי. שלושת השופטים קבעו שהוכח בוודאות כי הנאשמים החזיקו בסמים בכוונה לסחור בהם. הם החליטו שעברותיה של פידא כיואן מהוות "מסכת פלילית אחת" והחליטו להענישה "בעונש החמור ביותר". הם ציינו כי "משפטים ניתנים ברוב דעות, למעט גזרי דין מוות, אשר חייבים להינתן פה אחד" וכך גזרו פה אחד עונש מוות על כיואן ושני הפקיסטנים וציינו כי "עונש זה גובר על שאר העונשים", וכן כי "אין דרך לבית המשפט להסדיר גירוש מהמדינה". הסמים, המשקל האלקטרוני, הטלפונים הניידים, רכבה של כיואן והכסף המוזמן חולטו לטובת אוצר המדינה. בית המשפט הורה על ארבעת אלפים דירהם כשכר טרחה לעורך הדין שמונה, והוא שולם עבורו מקופת משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully