וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי טון קוקאין בשווי עשרות מיליוני דולרים: הסמים שניסה להבריח הישראלי בדובאי

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 23:18

חליל דסוקי, תושב לוד בן 31, נעצר בשלישי באמירויות, שעות ספורות לאחר שנחת במדינה. המשטרה המקומית איתרה את הסמים בשווי 135 מיליון דולר, ופרסמה סרטון המתעד את המבצע - בו דסוקי נתפס, בחשד שפעל עם כנופייה בינ"ל. עוד נאמר כי הוא הודה. סניגורו: "נוצל ע"י אחרים"

בווידאו: סרטון של משטרת דובאי על לכידת הישראלי החשוד/מערכת וואלה!

חליל דסוקי, תושב לוד בן 31, הוא הישראלי שנעצר בשבוע שעבר באיחוד האמירויות הערביות, בחשד למעורבות בסחר בעשרות קילוגרמים של סמים. משטרת דובאי הציגה היום (ראשון) 500 קילוגרמים של סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של 135 מיליון דולר, שנתפסו במבצע המכונה "הסקורפיו", ושדסוקי חשוד במעורבות בניסיון הברחתם. לפי המשטרה, הוא הודה בביצוע העבירה.

משטרת דובאי אף פרסמה סרטון המתעד את המבצע, בו דסוקי נתפס "על חם" כשהגיע ברכב למחסן עם כלי עבודה שנרכשו כדי לפתוח מכולה בה הוסלקה כמות הסם העצומה. לפי משטרת דובאי, דסוקי חשוד כאיש הקשר עם כנופיית סמים בינלאומית, וכן המשטרה פעלה באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיה. הם לא נקבו בשמו אלא רק מסרו שהוא "ממוצא מזרח תיכוני".

בשלב זה, דסוקי הוא העצור היחיד בפרשה.

פרשית הסמים בדובאי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הסמים שדסוקי חשוד בניסון הברחתם/מערכת וואלה!, אתר רשמי

המשטרה המקומית עוד מסרה כי מדובר במבצע תפיסת הסמים הגדול ביותר באזור. עבדאללה ח'ליפה אל מררי, מפקד פיקוד משטרת דובאי, אמר כי מבצע "הסקורפיו" הוא דוגמה נוספת ל"התעקשותם המתמשכת" לפעול מול כל סוגי הפשע המאורגן, להביא את פושעיהם לדין וכן להגן על החברה מפניהם.

אל מררי עוד הוסיף כי "משטרת דובאי תנצל כל הזדמנות לשמור על ביטחון ברמה המקומית והאזורית בתיאום ושיתוף פעולה עם עמיתים בינלאומיים".

הקצין הבכיר עיד מוחמד תאני חרב, מנהל המחלקה למלחמה בסמים במשטרת דובאי, אמר כי החשוד היה "במעקב קפדני מסביב לשעון", לפני שהכוחות פשטו על המקום בו היה ועצרו אותו. "קיבלנו דו"ח ביטחוני על ניסיון של ארגון סמים בינלאומי להבריח כמות עצומה של קוקאין טהור שהוחבא במכולה שהגיעה לנמל ימי בעזרת שותף מזרח תיכוני", חשף.

סגן מנהל המחלקה הכללית למלחמה בסמים, פירט על הפשיטה והסביר כי דסוקי שכר רכב ורכש כלי עבודה לפריקת המכולה. "שוטרינו פשטו על המחסן, עיכבו את הגבר והחרימו את הסמים". כמו כן, הוא אישר כי "החשוד, בעל רישום פלילי במדינתו, הודה בביצוע העבירה והופנה למשרד התביעה הציבורית להליכים משפטיים נוספים".

עו"ד אורי בן נתן. -, מערכת וואלה! NEWS
"אין לו יכולת להתעסק בסחר בסמים בהיקפים עצומים כאלה", עו"ד בן נתן/מערכת וואלה! NEWS, -

לוואלה! נודע כי דסוקי עזב את הארץ ביום שלישי שעבר, וזמן קצר לאחר שנחת בשדה התעופה - נעצר באותו הרכב בעיר. מקורביו טוענים כי הוא ככל הנראה היה במעקב, במבצע משולב של משטרת ישראל והמשטרה בדובאי - שידעו על נסיעתו המתוכננת לעיר. לפי גורם אחד, הסמים הגיעו לדובאי מתאילנד והיו אמורים לצאת משם לישראל.

לסניגורו עו"ד אורי בן נתן, שייצג את דסוקי גם בעבר, יתאפשר רק בימים הבאים ליצור עמו קשר, באמצעות עורך דין מקומי. בן נתן אמר לוואלה! כי הוא ייצג את דסוקי "בתיקים לא חמורים במיוחד", וכן כי מהיכרותו איתו: "אין לו יכולת להתעסק בסחר בסמים בכאלו היקפים עצומים המיוחסים לו על ידי משטרת דובאי".

"אין לי ספק שאף אם לקח חלק בפעילות כזו או אחרת הוא נוצל על ידי אחרים", מדגיש בן נתן. עוד אמר כי ככל הידוע לו, דסוקי לא הובא בפני שופט, אלא רק בפני תובע שהורה על המשך מעצרו לצורך חקירה, שכן ההליך המשפטי בדובאי שונה מזה שבישראל.

כמו כן, ביום שישי, ניתן לדסוקי לערוך שיחת טלפון אחת, בה יצר קשר עם בני משפחתו וסיפר להם על דבר המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully