וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוונקה טראמפ העידה שעות בפני הוועדה שחוקרת את המהומות בגבעת הקפיטול

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 14:52

בתו של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, התנדבה להעיד בפני הפאנל שחוקר את המהומות הקטלניות שאירעו ב-6 בינואר 2021, בעידודו של הנשיא היוצא, בזמן שהקונגרס דן באישור תוצאות הבחירות - ובניצחונו של ג'ו ביידן

בווידאו: תומכי טראמפ פשטו על בניין הקונגרס בניסיון לעצור את מינוי ביידן/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא לשעבר של ארצות הברית דונלד טראמפ, ואחת מיועציו הבכירים בבית הלבן, העידה אתמול (שלישי) מיוזמתה במשך שמונה שעות בפני הוועדה החוקרת את המהומות בגבעת הקפיטול מטעם בית הנבחרים.

איוונקה, בת 40, ששהתה באגף המערבי של הית הלבן במהלך המהומות, העידה חמישה ימים לאחר שבעלה ג'ארד קושנר, בן 41, העיד בעצמו בפני הוועדה במשך יותר משש שעות. קושנר שימש יועץ בכיר של הנשיא לשעבר בבית הלבן. קושנר ואיוונקה הם בני המשפחה היחידים שהעידו בפני הוועדה.

בתו וחתנו של הנשיא טראמפ איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר נפגשו עם יו"ר הכנסת מיקי לוי בכנסת, 11 באוקטובר 2021. בן גבאי, אתר רשמי
בני המשפחה היחידים שהעידו עד כה. איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר/אתר רשמי, בן גבאי

"היא עונה על שאלות", אמר בני תומפסון חבר קונגרס דמוקרט ממיסיסיפי העומד בראש הוועדה, לכתבים. "היא הופיעה ביוזמתה. יש לכך חשיבות רבה", הוא הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הרוגים ופצועים

הפאנל חוקר לא רק את המהומות שאירעו ב-6 בינואר 2021, אלא גם את פעולותיו של הנשיא לשעבר שקשורות לספירת קולות אלקטורליים שהתבצעה באותו יום בקונגרס במטרה לאשר את תוצאות הבחירות,, ובכך, ואת ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן.

עם זאת, הדיון בקונגרס באותו יום אך הדיון הופסק בעיצומו. תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם כוחות הביטחון, אחרי שבעצרת מול הבית הלבן, הנשיא לשעבר שילהב את הקהל לסרב להכיר בתוצאות וקרא לסגנו מייק פנס למנוע את האישור. פנס, מצדו, הבהיר כי אין בכוונתו לעשות זאת.

לאחר נאומו של טראמפ, אלפים מתומכיו עברו את מעגלי האבטחה, הפגינו מחוץ לאולם ופרצו פנימה, תוך שהם מתעמתים עם כוחות הביטחון. חלק מהמפגינים נשאו את דגלי הקונפדרציה. כתוצאה מכך, הופסק הדיון ועוצר הוכרז בגבעת הקפיטול. המשטרה קראה לתגבורת ופינתה את המחוקקים, ובהם סגן הנשיא ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בקונרו, טקסס, 29 בינואר 2022. רויטרס
חשוד בתכנון ההסתערות. טראמפ/רויטרס

תשעה אנשים שהיו בגבעת הקפיטול מתו במהלך ההתפרעות ואחריה, כולל אישה שנורתה ונהרגה על ידי המשטרה ושלושה תומכי טראמפ נוספים שסבלו ממקרי חירום רפואיים. שני שוטרים מתו בהתאבדות בימים שלאחר מכן, וקצין שלישי, שוטר משטרת הקפיטול קרס ומת לאחר שהתעמת עם המפגינים. שני קצינים נוספים מתו גם הם בהתאבדות.

מעוררת מחלוקת

תומפסון ציין כי הוועדה לא היתה צריכה להוציא זימון לאיוונקה, כפי שהיתה צריכה לעשות עם כמה ממקורביו של טראמפ בבית הלבן ובעלי ברית אחרים שלו, שחלקם סרבו להעיד.

הוועדה שלחה בינואר מכתב לאיוונקה שבו נכתב כי לפאנל יש ראיות לכך שהיא היתה "בקשר ישיר" עם אביה ב-6 בינואר. "העדות שהשיג הפאנל מראה כי חברים בצוות הבית הלבן נזדקקו לסיוע שלך בכמה אירועים שונים במסגרת הניסיון לשכנע את הנשיא טראמפ להתייחס לאלימות להיעדר החוק על גבעת הקפיטול", נכתב במכתב.

לדברי תומפסון, החוקרים רצו לחקור את איוונקה גם לגבי שיחת טלפון שנערכה בין אביה לסגן הנשיא דאז פנס בבוקר ה-6 בינואר, כשהיתה בחדר הסגלגל. על פי קית קלוג, היועץ לביטחון לאומי של פנס, שנכח במהלך ביצוע השיחה, הנשיא לשעבר הפציר בפנס לעכב את ספירת הקולות שהתבצעה באותו יום בקונגרס, או לדחות את תוצאותיה. קלוגס העיד כי איוונקה פנתה אליו בתום שיחת הטלפון המדוברת ואמרה "מייק פנס הוא אדם טוב". הוועדה עדיין לא ביקשה מסגן הנשיא לשעבר להגיע להעיד בנושא.

התפקיד שמילאה איוונקה בממשל של אביה היה נתון במחלוקת במשך כהונתו. ארגון סיטיזנס פור ריספונסיביליטי אנד אתיקס בוושינגטון (CREW ) אמר בתגובה לעדות: "הנה שאלה שאיוונקה טראמפ יכולה לענות עליה: כיצד היא וג'ארד הרוויחו 640 מיליון דולר בזמן שעבדו 'ללא תשלום' בבית הלבן?"

הוועדה ראיינה עד כה יותר מ-800 עדים במסגרת החקירה. ה-FBI עצר יותר מ-775 אנשים בקשר למתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully