וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות ברמדאן: 6 פלסטינים נעצרו בעימותים בשער שכם

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 3:34

בתום יומו הרביעי של חודש הרמדאן, התחדשו המהומות באזור, ועשרות צעירים פלסטינים החלו ליידות חפצים ולירות זיקוקים לעבר השוטרים שבמקום. המשטרה החלה בפעולות לפיזור הפגנות ועצרה כמה מהחשודים. עוד נמסר כי בהמשך הערב צפויים מעצרים נוספים

בווידאו: עימותם בשער שכם/צילום: חדשות כל העולם

שישה פלסטינים נעצרו הערב (שלישי) בעימותים עם המשטרה בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. בתום יומו הרביעי של חודש הרמדאן, התחדשו המהומות באזור, ועשרות צעירים פלסטינים החלו ליידות חפצים ולירות זיקוקים לעבר השוטרים שבמקום. מהמשטרה נמסר כי בהמשך הערב צפויים מעצרים נוספים.

לפי המשטרה, ההפגנות האלימות החלו באזור רחוב סולטאן סולימאן בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שעשרות מפגינים ירו זיקוקין ויידו בקבוקים ואבנים. בהמשך, סמוך לשער שכם התפתחה קטטה המונית שפוזרה עם הגעת שוטרים למקום. לא דווח על נפגעים.

עימותים בשער שכם 04.04.2022. שלו שלום/TPS, אתר רשמי
עימותים בשער שכם/אתר רשמי, שלו שלום/TPS

אמש פרצו עימותים באותו מקום. שמונה פלסטינים נעצרו על ידי המשטרה בחשד שיידו חפצים לעבר שוטרים. חלק מהעצורים זוהו כאלו שהתפרעו בעימותים שאירעו גם יום קודם לכן. לפי הודעת המשטרה, המעצרים הנקודתיים של מפרי הסדר בוצעו באמצעות תצפיות והפללות בשטח. בנוסף ציינה כי רוב האנשים במקום לא לקחו חלק פעיל בעימותים עימה.

כמו כן, בעימותים שהתרחשו אתמול בערב נפתחה אש לעבר כמה מוקדים ברחבי הגדה. בהתנחלות אבני חפץ נעשה ניסיון פיגוע ירי, בו הגיעה חוליית מחבלים אל פאתי היישוב, פתחה באש ונמלטה. לא דווח על נפגעים בתקרית, וגורמים בצבא מסרו כי הטיפול עבר למישור המודיעיני ומנסים לאתר את החוליה.

המשטרה מסרה כי "אותו קומץ אלים שבוחר להפר את הסדר, להתפרע ולנהוג באלימות מכל סוג שהיא - פוגע קודם כל בציבור גדול של מתפללים, סוחרים ומבקרים- שרובו המכריע חפץ לחגוג את הרמדאן בשלום ובבטחה תוך שמירה על חופש הפולחן. לא נאפשר לאותם שוליים מסיתים ואלימים להפר את הסדר. אנו קוראים לציבור לציין את חודש הרמדאן כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מאלימות והפרות סדר מכל סוג שהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully