וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה להר הבית וכניסת קרובי משפחה: גנץ אישר הקלות לפלסטינים ברמדאן

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 23:07

שר הביטחון אישר כניסת פלסטינים תחת הגבלות לתפילות בהר הבית בימי שישי לרגל חג הרמדאן. בהמשך הערב גנץ שוחח עם אבו מאזן ברקע גל הפיגועים ובירך אותו לרגל החג: "החגים - זמן לשלווה ולא לטרור"

בווידאו: גנץ מתייחס לביקורת על פגישתו עם אבו מאזן/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון בני גנץ אישר כניסה של פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי, לרגל חג הרמדאן - כך הודיע מתאים פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן. בנוסף אישר גנץ ביקורי משפחות לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון בעלי קרבה ראשונה לישראלים, בימים ראשון עד חמישי.

בהמשך, גנץ שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובירך אותו לרגל הרמדאן. שיחתם נערכה ברקע גל הפיגועים מהשבועות האחרונים שבו נרצחו 11 ישראלים. בשיחה בין השניים אמר שר הביטחון כי החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור.

גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת.
במסגרת ההקלות שעליהן הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטיחם, כניסה להר הבית ללא היתר קיים תתאפשר לנשים, לגברים בגילאי 50 ומעלה ולילדים עד גיל 12. הכניסה לגברים בגילאי 40 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים.

עוד הוחלט כי בשבוע הבא תתקיים הערכת מצב נוספת בראשות שר הביטחון, בסופה יוחלט האם לאשר הרחבה של הצעדים לאישור יציאה לביקורי משפחה. הערכת המצב הנוספת תתקיים בהתאם למצב הביטחוני. כמו כן, במהלך החודש יורחבו שעות הפעילות במעברים בכדי לתת מענה מיטבי למבקרים.

אלוף רסאן עליאן עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות לרגל החג, ובירך אותם לרגל החג. בשנתיים האחרונות לא ניתנו הקלות ברמדאן, זאת עקב מגיפת הקורונה.

שר הביטחון אמר לאחר ההכרזה כי "המחבלים הפוטנציאליים וארגוני הטרור ממתינים להורדת הדריכות שלנו כדי לבצע את זממם - לא נרפה ולא נוריד את הרגל מהגז המבצעי שלנו בהגנה, בהתקפה ובמודיעין בתקופה הקרובה". עוד הוסיף גנץ כי" לצד הצעדים האזרחיים שאנחנו נוקטים החל מהשבוע לקראת הרמדאן, שאותם נרחיב אם תהיה יציבות ביטחונית, נמשיך לעשות כל מה שיידרש כדי לתת לאנשים לחיות חיים נורמליים וכדי להגן על אזרחי ישראל מהטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully